[Martijn's 21 Turbo] En dat is 3
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik had ze al besteld voor jij op APO wees. Niet zo snel aan gedacht. ik zie daar trouwens geen sportblokken vermeld staan?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ja Hans er zit ook wel een prijsverschil bij he... Ferrodo is 3x zo duur en slijt ook 3x zo snel.Danny van Duren schreef:en ik monteer geen textars meer op auto`s smerige piekblokken liever ferrodo`s

Voor normale straat en ringwagens zijn die Textars helemaal niet gek.
En als ze bij apo niet in de lijst staan, zou ik ff mailen. Hij levert Textar en als je textars van die 21 afhaalt kan hij ze ook wel krijgen.
Van standaard blokken krijg je enorm spijt als je eens per ongeluk op de ring bent. Ik zou ze echt alsnog kopen.
Kan me herinneren dat Michel S binnen een halve ronde al fading had op z'n toenmalige 21T... Blijft een flinke klomp massa natuurlijk.
Met m'n Corolla had ik dat pas na 3 rondes met standaard blokken.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
DennisVR had dat toch ook na een halve ronde met standaardblokken op zn TQ?
Ja en dat terwijl de ring nognie eens zo'n enorme remmensloper is met die lange afstanden tussen de bochten.
Als ik 2 heats op Zandvoort heb gereden beginnen de voorremmen ook wat vreemde geluiden te maken. (DS2500) terwijl ik op de ring nergens last van heb.
Toch maar es een maatje grotere schijf erop knallen...
Als ik 2 heats op Zandvoort heb gereden beginnen de voorremmen ook wat vreemde geluiden te maken. (DS2500) terwijl ik op de ring nergens last van heb.
Toch maar es een maatje grotere schijf erop knallen...

Bij mij op m'n Megane Coupe piepten die Textar's helemaal niet, de huidige Ferodo's op m'n Clio doen niets anders als piepen. Tenzei ze stikheet zijn dan.Danny van Duren schreef:en ik monteer geen textars meer op auto`s smerige piekblokken liever ferrodo`sSteven schreef:Waarom nou standaard remblokken? Dat vind ik nou echt oerdom, dan bestel je toch meteen weer textars bij autopartsonline?
Ik monteer, zeker op sportieve autos, geen origineel/vervanging meer
maar leuke r21T overigens
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik rij op de Ring met zoveel marge dat ik nog nooit oververhitte remmen heb gehad (behalve met een volbeladen Laguna 1.8 ). Maar voor jouw rust zal ik APO wel ff mailen. 
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tja ok jouw rijstijl is anders, maar voor die paar tientjes weet je iig zeker dat je daar geen (of iig niet direct) rekening mee hoeft te houden.
Kep trouwens nooit echt extreem piepende ferodo's gehad. Beetje kopervet op de achterkant van de remblokken helpt Tim.
Kep trouwens nooit echt extreem piepende ferodo's gehad. Beetje kopervet op de achterkant van de remblokken helpt Tim.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
mijn ds2500's piepten alleen als je heel rustig remde...
dusse, harder remmen Tim! (vlieg je ook niet de bocht uit
)
dusse, harder remmen Tim! (vlieg je ook niet de bocht uit


Ja bij mij ook, alleen als ik rustig door de stad cruise en de remmen dus niet echt heet worden ( ik kan wel rustig rijden
)
Op het circuit of op de Ring piepen ze niet.
Maar bedankt voor het advies met dat harde remmen, zal eraan denken als ik m'n eerste ronde weer doe


Op het circuit of op de Ring piepen ze niet.
Maar bedankt voor het advies met dat harde remmen, zal eraan denken als ik m'n eerste ronde weer doe



Ferodo DS2500 is niet (meer) te verkrijgen voor de 21T. Het laatste setje heeft Arco voor me kunnen bemachtigen en daar lag een serieuse berg stof op.
Een andere aanrader zijn mintex blokken. Koop NOOIT EBS green/red stuff.
Een nog grotere aanrader zijn Clio V6 ph1 remmen met 330 schijven.
Wat het vooronder betreft, das een halve motorruimte aan plastic zooi. Het eerste wat er bij mij uit zou gaan is de amal valve en de elektrische waterpomp.
edit* ik zie ook net dat je benzinedrukregelaar de originele plaats verlaten heeft
Een andere aanrader zijn mintex blokken. Koop NOOIT EBS green/red stuff.
Een nog grotere aanrader zijn Clio V6 ph1 remmen met 330 schijven.
Wat het vooronder betreft, das een halve motorruimte aan plastic zooi. Het eerste wat er bij mij uit zou gaan is de amal valve en de elektrische waterpomp.
edit* ik zie ook net dat je benzinedrukregelaar de originele plaats verlaten heeft

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
EBS komt er zéker niet op. Met grotere remmen, zullen eerst grotere wielen nodig zijn.
Die regelaar zit inderdaad niet meer zo vast als het origineel hoort. Geen idee waarom. Elektrisch waterpompje zal er toch niet voor niets zitten, of brengt het geen voordelen?
Maar een amal valve!? Wat doet dat?
Die regelaar zit inderdaad niet meer zo vast als het origineel hoort. Geen idee waarom. Elektrisch waterpompje zal er toch niet voor niets zitten, of brengt het geen voordelen?
Maar een amal valve!? Wat doet dat?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
die pomp doet aan nakoeling van de turbo. Ronduit achterlijk omdat je gaat koelen met water van circa 100° en dat ding durft nogal eens falen of storing geven.
De amalvalve doet dienst als overdrukbeveiliging en drukregeling, niet meer niet minder. Ook een storingsgevoelig ding. Lekker tussenuit gooien en een bleedvalve steken.
Voor 330 mm heb je 17" nodig. Dan heb je ongeveer 3 tot 4 mm over tussen de binnenrand van de velg en de klauw.
Veel gekloot heeft de 21 niet nodig, echt niet. Uitlaatje, vooral de downpipe, veranderen naar 2.5". Setje injectoren hoeft geeneens maar is wel een aanrader. Dat resulteert met een custom chip op 206 aan de wielen met 360 Nm. Geen éénmalig feit, Henk heeft daarna ook de witte van Steven gedaan en die had 205 met 352 Nm. Beiden prints staan nog ergens op de photobucket.
Bedrijfszekerheid in die opstelling: 60.000 km knallen/raggen, dan is de koppakking gegaan omdat het weer niet genoeg was. (Kon niet met met klauwen van de drukregeling blijven en 1.7 bar in standaard opstelling hebben ze niet graag )
De amalvalve doet dienst als overdrukbeveiliging en drukregeling, niet meer niet minder. Ook een storingsgevoelig ding. Lekker tussenuit gooien en een bleedvalve steken.
Voor 330 mm heb je 17" nodig. Dan heb je ongeveer 3 tot 4 mm over tussen de binnenrand van de velg en de klauw.
Veel gekloot heeft de 21 niet nodig, echt niet. Uitlaatje, vooral de downpipe, veranderen naar 2.5". Setje injectoren hoeft geeneens maar is wel een aanrader. Dat resulteert met een custom chip op 206 aan de wielen met 360 Nm. Geen éénmalig feit, Henk heeft daarna ook de witte van Steven gedaan en die had 205 met 352 Nm. Beiden prints staan nog ergens op de photobucket.
Bedrijfszekerheid in die opstelling: 60.000 km knallen/raggen, dan is de koppakking gegaan omdat het weer niet genoeg was. (Kon niet met met klauwen van de drukregeling blijven en 1.7 bar in standaard opstelling hebben ze niet graag )
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik heb origineel van de dealer ook wel eens textars gehad voor m'n 21.Steven schreef:Waarom nou standaard remblokken? Dat vind ik nou echt oerdom, dan bestel je toch meteen weer textars bij autopartsonline?
Ik monteer, zeker op sportieve autos, geen origineel/vervanging meer
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
M.a.w.: dat is dus niets beter dan origineel.
ABS gaf net wel weer storing, na wat 'cruisen' over een dijkje.
ABS gaf net wel weer storing, na wat 'cruisen' over een dijkje.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Je hebt textar in verschillende kwaliteiten, net als Ferodo. Het is ook geen performance blok, maar gewoon 1 van de betere en betaalbare aftermarket merken om op straat fatsoenlijk te kunnen remmen. Je krijgt ze uiteindelijk natuurlijk wel aan het faden, maar je moet er toch nog behoorlijk je best voor doen in vergelijking met standaard meuk.Martijn schreef:M.a.w.: dat is dus niets beter dan origineel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ja, dat is een leuk dijkje. 60 km-zone, da's wel minder. Vooral als je dat pas na een paar kilometer ziet. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Die afgetrapte knakenmotor hoef ik niet, ik heb zo'n beetje gehoord hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan......
Ik heb nu al turbopowah trouwens, dus zo'n trage, beroerd stationair lopende motor heb ik niet meer nodig

Ik heb nu al turbopowah trouwens, dus zo'n trage, beroerd stationair lopende motor heb ik niet meer nodig

