Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
DennisT
Moderator

Lekker simpel opgelost zo, gelukkig ga je het van de winter weer helemaal netjes maken :) Hoe zag het binnenscherm er aan de andere kant uit? Bij mij waren ze aan beide kanten namelijk doorgerot :(
Tim
Car: E36 M3

Ja hij heeft van de winter zeker wat aandacht nodig! De andere kant heb ik het binnenscherm er niet af gehad, beter wel even kunnen doen. Dan had ik gelijk ook geweten hoe die was.

Ik verwacht dat die beter is, dit omdat de koplamp al niet helemaal fijn zat aan de chrash kant dus mogelijk heeft hij daar al eens een tikkie gehad.
DennisT
Moderator

Dat zegt niet zo heel veel kan ik je uit ervaring vertellen :wink: Gelijk de hele auto maar nalopen op roest als je toch bezig bent :)
Tim

Van de winter is er ook niet zoveel haast dus neem er goed de tijd voor :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Van de winter is er ook niet zoveel haast dus neem er goed de tijd voor :)
Bestaan er nog winters in Nederland dan? :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tim

1 dag per jaar toch? Dan staat gelijk het hele verkeer vast en ben je 2 uur te laat op je werk :P
Siempie

wordt een druk dagje voor jou dan :)
Tim

Hehe, inderdaad. Naja zolang de Nordschleife dicht is en het vriest hoef ik daar toch niet te zijn.

Maar ik mag voornamelijk betalen, lassen kan ik niet en technisch kom ik een eind qua kennis maar de uitvoering is voor iemand anders. Ik mag alleen betalen en met m'n handen in de zakken staan :D
-PAZ-
Über-Spammer

:lol: :lol: :lol: .

Gewoon zelf ook wat doen, dan leer je het vanzelf ook. En heb je nog wat geld in je zak ipv alleen je handen :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Tim

Ja ik probeer zelf ook wel wat te doen, help vaak ook wel mee maar sommige dingen durf ik niet omdat ik ben bang dat het stuk gaat.

Zelfde als met dingen aandraaien van essentiele delen, dan vind ik wat bevestiging dat het goed is wel fijn.

Vanavond alleen de remmerij rondom vervangen, moet wel lukken alleen. Anders lezen jullie het wel :beer:
Tim

Nou het is gelukt, was met een uurtje al klaar (Y)

Vanavond even achter de blokken vervangen aangezien ik gisteren een mooie aankoop gedaan heb. Een Sparco 6 punts gordel dus na montage zit ik in ieder geval goed vast :D
Tim

De blokken achter vervangen is helaas niet gelukt. Bij de orginele blokken zit het buitenste blok met 2 boutjes aan de remklauw vast. Die nieuwe blokken hebben daar helemaal geen gaten zitten waar die bouten in kunnen...

Komt dit verhaal iemand bekend voor of heb ik gewoon verkeerde blokken gekregen?
Steven
Car: M536

Achterremblokken zitten helemaal niet met boutjes vast?

Die worden alleen geborgd door dat mini L-profieltje, wat met een borgclipje vastzit.
Robke
Car: Lexus IS250

Sommige blokken kunnen met boutjes vastgezet worden, maar dat is niet nodig als je gewoon dat veerspul hebt.
Tim

Ah oke vandaar. Ik heb door de buitenste blokken naast dat L-profielletje met borgpin ook nog van die bouten van een half centimeter dik door de klauw.
Daarnaast zit het inderdaad nog met van die veerclips vast.

Maar dan haal ik het morgen gewoon nog eens los en ga ik er nog eens voor zitten :)

Bedankt voor de reacties!
DennisT
Moderator

Zover ik weet hoort het idd met die boutjes vast te zitten ja :)

Verder gewoon lekker aan de gang gaan, lassen enzo laat ik ook wel aan iemand anders over, want als dat niet goed zit heb je er ook niks aan. Eerst maar eens oefenen op wat anders :) Ik heb de auto ook zelf uit elkaar getrokken en weer in elkaar gezet, dat scheelt al de nodige euro's :) (Y)
Tim

Vanmiddag ook eens langs Biesheuvel geweest en even in een aantal stoelen gezeten en uiteindelijk een Sabelt Racer stoel uitgezocht. Fijne stoel, voor mij net iets beter als een Sparco Sprint V dus na even zitten was het duidelijk :)

De stoel en montageframes moeten alleen besteld worden dus dat komt over een paar weken pas binnen.
Steven
Car: M536

Heel goed dat je ff bent gaan passen (Y)

Als trouwens andere sparco's goed zaten in duurdere klasses, die kun je via Sandtler stukken cheaper krijgen. Zit dan alleen een Sandtler logo op.
Maargoed daar heb je nu nix meer aan.

Gaat wel serieus worden zo, heb je ook een frame/slede erbij gekocht?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Steven, onderste regel van Tim's posting. :wink:

@ Tim: leuke Ring-upgrade weer. Gaat deze ook mee naar de Ardennen?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim

Ja ik heb in de meeste stoelen gezeten en gelet op het zitcomfort vond ik deze stoel best goed zitten. Het financiele stuk telt ook mee dus vandaar deze gekozen en niet een stoel van 2 keer zoveel. Die zaten eigenlijk voor de 5 minuten dat ik gezeten heb niet heel erg anders.

De 1 wat ruimer als de ander maar deze zat ik erg lekker in. Ik kon ook nog tegen een kortingstarief een Sabelt Taurus stoel kopen maar die vond ik niet ruim het dubbele bedrag waard.

Stoelframes heb ik er inderdaad gelijk bij besteld, van die frames die bij de Clio passen zonder dat ik zelf weer moet gaan lopen kutten want ik hou van plug and play :)

Net nog even bezig geweest met de remmerij achter maar ik krijg het niet voor mekaar, kutsysteem. Nu houdt dat hoekprofiel dingetje de blokken min of meer vast maar als ik maar een beetje kracht zet trek ik de hele handel zo los... Dat paperclip/veertje krijg ik 1 wel goed en de ander weer niet :gun:
De moed zakt me een beetje in de schoenen, ben er ondertussen al aardig klaar mee. Morgen nog 1 poging en anders kijk ik Ronald als hij terug is van vakantie wel lief aan of hij wil kijken.
De voorkant was zo klaar en ging in 1 keer goed, dan valt de achterkant wel even tegen zo!

@ Martijn
Ik was van plan met de 207 te komen naar het Ardennenweekend maar aangezien de bedoeling is om ook nog even langs de Ring te gaan op de zondag wil ik toch met de Clio gaan (Y)
Martijn Kool

rij dan ff naar nijverdal ;) , die borgclipjes stellen geen drol voor dat moet je gewoon ff doorhebben.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim

Ik heb die dingen al 100 keer los gehad en een poging gedaan om vast te zetten maar echt opschieten doet het niet, de 1e klikte er zo op maar de 2e niet.
En dan moet de andere kant nog :~

Zo maar weer een paar keer proberen :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Zal ik de auto vast starten? :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Tim

Hehe, is misschien wel aan te raden :P
Haas
Car: Megane RS

misschien een domme opmerking, maar heb je de blokken er niet onderste boven inzitten dan? Dat systeem is eigenlijk plug en play en kan niet mis gaan.
Bij de RSi van Marieke zat ook een raar geluid in de achterremmen, daar trok ik de blokken ook zo uit. Die zaten eronderste boven in :)
Tim

Hmmm ik wist niet dat ze er onderste boven in konden. Volgens mij zitten ze zo goed maar ik zal wel even proberen zo, bedankt voor de tip!

Er zitten op 2 van de 4 blokken een uitsteeksel achter op de blokken alsof dat in een gleufje moet.
Haas
Car: Megane RS

eigenlijk an dat ook niet, maar als je het niet in de gaten hebt, kan ik me voorstellen dat je ze er zo infrot!
aan de hoeken van de blokken zitten twee randen/hoeken. Een van 90 graden en een scherpere. Die scherpere moet aan de bovenzijde van de klauw en de 90 graden aan de onderzijde. Daar zet je dat hoekje/veertje in !
Tim

Nou aan het begin van de middag even aan de klus geweest, nog assistentie gehad van Martijn B en het is voor mekaar (Y)

Martijn, bedankt! :worship:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Graag gedaan. (Y)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Remmen al ingeremd?
Tim

Ik ben net terug van een rondje sturen en de blokken kunnen al wel. Voordeel van de DS2500's. De schijven ben ik wel erg voorzichtig mee, die moeten wel een flink eind ingeremd worden :)
Nog even rond gereden in Nieuwleusen maar je huis/auto niet kunnen vinden :P
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Maar goed dat ik achter de bank ben gaan zitten... :p Die rooie staat vrij goed in het zicht, maar dan is Nieuwleusen ineens nog heel groot. :lol:
Tim

Ja dat viel even tegen hoe groot het nog was :D
Onderweg nog even mogen blazen. Aangezien ik m'n kentekenplaat nog achter de ruit heb liggen in plaats van op m'n bumper was dat wel even een benauwd momentje :P
Tim

Zo na even geduld is er dan uiteindelijk de datum bekend dat de kooi erin komt! :D
De week na het Ardennen/mini-ring weekend gaat het gebeuren, nu eens goed nadenken over het ontwerp! :smoke:
-PAZ-
Über-Spammer

Ik zou em gewoon door het dash heen zetten, als je dat een beetje netjes afwerkt staat dat ook helemaal niet verkeerd en is een stuk sterker ook. En wel overal vast maken aan de auto, A en B stijl dan word ie gelijk een stuk stijver.
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie