CLIO RS Rijders oproep
ik heb net als vele geklapper als ik hard optrek in 1e versnelling, heb ook altijd gedacht dat het de motorsteunen waren maar volgens oude eigenaar waren deze onlangs vervangen, nu kom ik bij de garage weg en daar zagen ze dat de stabilisotor stang tegen de frame van de auto zit, dit ook misschien omdat mijn auto verlaagd is, het is in principe maar 1.5 cm lager dan orginele veren, de banden zitten ruim boven de wielkasten, de stabilisator stang zit een grote bocht in het midden ongeveer, ik ga nog bij de dealer langs om te kijken of er nog andere vorm stabilisator stang te verkrijgen is of misschien dat een van jullie dit geval kennen dan graag reactie aub.
Laatst gewijzigd door demcon op vr 15 aug 2008 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Captur EDC130 Intens
IS het alleen geklapper of is het ook trillen van de hele voortrein?
In dat geval zijn of is het een aandrijfas die niet meer jofel is.
Btw, er is een special Mankementen topic voor de RS, ik denk dat je vraag daar beter op zijn plaats is, dan hebben de andere RS rijders er ook nog wat aan.
In dat geval zijn of is het een aandrijfas die niet meer jofel is.
Btw, er is een special Mankementen topic voor de RS, ik denk dat je vraag daar beter op zijn plaats is, dan hebben de andere RS rijders er ook nog wat aan.
nee het is geen trilling, gewoon klapperen tijdens het hard optrekken in de 1ste versnelling waar bijna alle RS clio's last van hebben, wat ik tenminste hier op het forum kan lezen, en als oorzaak ze allemaal de motorsteunen aangeven, maar ik dus ben achtergekomen dat de stabilisotorstang gewoon tegen de frame zit en deze dan bij mij ertegen aan klappert wanneer ik hard optrek, en het heeft verder ook niets met aandrijfassen e.d. te maken, ik zou haast zeggen dat het een fabrieksfout is maar kan dit niet met zekerheid zeggen omdat mijn auto iets is verlaagd. maar ik ga dit geval nog even bij de dealer voorleggen.
heeft niemand ondertussen zijn RS op de brug gehad om even te kijken of die stang ook bij jullie tegen het frame aan zit????want als dit zo is dan verklaart het toch de grote probleem met klapperen die we hebben met het optrekken in de 1ste versnelling TOCH????
ondertussen bij de dealer geweest en die stonden ook raar te kijken hoe dit kan, ze dachten toch dat het aan de verlaging lag, mijn vraag aan jullie RS rijders zouden jullie de auto op de brug zetten dan kijk even naar deze stang, makkelijk te zien en let op de bocht precies in het midden, maar wel met banden en al omhoog krikken anders kun je niet zien of de stang ertegenaan zit of niet, misschien is dit wel de oorzaak wat vele RS rijders hebben bij het optrekken????
-
- Moderator
- Car: Megane
met mijn oude rs phase I had ik het ook. zonder verlaging overigens.
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Bij de Rs van Boy raakt hij ook af en toe de carrosserie. Alleen op slecht wegdek. Hij is alleen wel extreem verlaagd. Dr zit een bochtje in de stang en die raakt hem. Ik had mijn clio (geen RS) ernaast staan op de brug om het te vergelijken, maar bij mijn auto zit er een krappe cm ruimte tussen 

-
- Moderator
- Car: Megane
het aparte is dat ik de phase II rijders er ook noit over hoor. Kan je het niet nagaan adinsx??Adinsx schreef:Laat de dealer in Actic kijken (hun interne vraagbaak) daar ben ik dit al eens tegengekomen inclusief de fabrieksoplossing. Deze weet ik zo echter even niet meer...
Ik heb er geen last van met m'n ph3.
Ben wel benieuwd eigenlijk.
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Patrick.B schreef:het aparte is dat ik de phase II rijders er ook noit over hoor. Kan je het niet nagaan adinsx??Adinsx schreef:Laat de dealer in Actic kijken (hun interne vraagbaak) daar ben ik dit al eens tegengekomen inclusief de fabrieksoplossing. Deze weet ik zo echter even niet meer...
Ik heb er geen last van met m'n ph3.
Ben wel benieuwd eigenlijk.
Was typfoutje, het heet ACTIS.
Ik kan er de komende tijd lastig in neuzen aangezien m'n pa en ma komende nacht op vakantie gaan voor 2,5 week. Het toegangssticky ligt helaas niet thuis.
Maar ik heb het eens langs zien komen, dus volgens mij staat het er in

Zodra het kan zal ik het proberen te vinden.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
Ik kan woensdag ook wel ff kijken op actis 

-
Heb er naar gekeken.
Ik heb niets erover kunnen vinden op actis helaas.
Ik heb niets erover kunnen vinden op actis helaas.
Volgens mij ontstaat dit geklapper doordat de vooras grip verlies tgv wielspin. Ik denk dat ieder auto(voorwielaandrijver) dat heeft, mits krachtig genoeg om de grip te verbreken. Mijn RS ph3 heeft wel tractiecontrole, maar dat helpt ook niet. Dat grijpt immers pas in nadat het spinnen begonnen is.
Ik denk dat je je voet een beetje van het gas moet halen en zoveel gas geven dat er net geen wielspin optreed. Dan slijten je banden niet zo erg en ben je nog sneller ook
Ik denk dat je je voet een beetje van het gas moet halen en zoveel gas geven dat er net geen wielspin optreed. Dan slijten je banden niet zo erg en ben je nog sneller ook