ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
indolicious1980

Thanks Tim voor de foto's!!!!
Tim
Car: E36 M3

Geen probleem joh, ik wou de foto's toch doorkijken. Dan kan ik ze gelijk hier wel even posten :)
Gisae

Op die plek heb ik al heel wat blauwe clio's stil zien staan. Volgensmij is dat echt een 16v/willie kerkhof.

Voor meer foto's: http://www.touristenfahrerforum.de/forum/index.php
Even aanmelden en naar het touristenfahrt gedeelte gaan.
Tim

Vaak is het daar overstuur en belanden ze aan de andere kant in het gras/tegen de vangrail.
Steven
Car: M536

Martijn schreef:@ Paz: weekendje Viktoria Station, dan maar.
Kep het er vorig weekend nog es met de jongens over gehad, ik vind die camping nog wel vies ver rijden. Volgens mij wast een dikke 25km vanaf de Zufahrt. Nu had Adenau ook wel een vieze omleiding die veel tijd kostte, maar toch echt ideaal ist ooknie.

Op een weekend bespaar je een paar tientjes tov een hotel, zeker als je benzine, rondes etc. meerekend, zit je snel al op weekendjes van ca. €250 dusja echt veel voordeel bied het niet. Plus dat je ook nog es met die extra bepakking rondhost...

Tis wel wat gezelliger op zo'n camping, dat wel. Lekker ouderwets BBQ-en en daarna de BBQ als vuurkorf gebruiken is wel vet natuurlijk :D

Dusja tis een beetje om het even, lekker Zur Burg op z'n kop zetten is ook leuk :D
En als je echt bikkel bent kun je makkelijker om 8 uur voor die slagboom staan vanuit het hotel.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

op 1 km van de zufart is ook een camping, zomer en winter open (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Car: Lexus IS250

Het voordeel van 25 km rijden is wel dat je auto dan wel lekker warm is. :D :wink:
Ik moet zeggen dat ik liever in het hotel zou zitten dan op een camping zo'n eind van de ring af.
Het heeft er dan vast ook wel mee te maken dat ik een hekel aan die kleine klote tentjes heb. :lol:
Steven

Nou was Viktoria Station wel erg relaxed als camping zijnde, lekker vooraan staan en koste met 4 man maar €30 voor een nachtje (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

wat mij betreft: zur burg of am tiergarten! :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

http://www.camping-am-nuerburgring.de/

deze dus, hebben ze geloof ik ook huisjes en caravans en dergelijke (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Hotel is 40 p.p., op een heel weekend scheelt je dat een rondje Nordschleife. Het nadeel met dat kamperen is dat je wel afhankelijk bent van het weer. Maar aan de andere kant kan je dan wel op het laatste moment besluiten, afhankelijk van het weer.

Maakt mij niet uit, nachtje hotel wil ik wel weer regelen. Voorstel voor een planning?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-PAZ-
Über-Spammer

Camping lijkt mij ook wel gezellig, bbqtje erbij (Y) Maar dan idd wel wat dichter bij, 25 km is net wat te veel van het goede.
R5GTT. Drive it like you stole it
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Steven schreef:
Martijn schreef: En als je echt bikkel bent kun je makkelijker om 8 uur voor die slagboom staan vanuit het hotel.
Vanaf de camping lukt het ook wel om om 8 uur bij de slagboom te staan, Tim en ik moesten vorige keer beiden rond 7uur nodig zeiken van dat beekje wat achter de tent langs liep :p
Tim

Ik vind dat Camping gebeuren altijd wel gezellig, beetje aanklooien en gezellig bbq-en enzo :)

Ringweekend vind ik een goed plan, alleen niet over te korte tijd het liefst, zit nog met een Clio die ik nog op moet bouwen terwijl die nog niet eens terug is :P
Steven

Tja Timmie82/Opelaar en ik hebben het plan om in Oktober iig nog een keer te gaan.
In principe wilden we gewoon een enkel dagje doen op Maandag om es wat rustiger rondes te kunnen maken, maar alles staat nog open.

In Oktober cramperen is wel wat gewaagd natuurlijk, moet wel zeggen dat VS gewoon relaxed is. En als er nou wat minder files en omleidingen zijn in Adenau, ben je er met een minuutje of 15-20 wel dusja das ook wel te overzien.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Voordeel is wel dat je de auto gelijk mooi warm hebt. Maar ja, ff wat ophalen is lastiger.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Tim

Meestal doe ik het zo, 's ochtends vroeg opstaan en bijtijds bij de poortjes staan. Na een paar rondjes en rondkijken rond 11 uur naar de camping, tent afbreken en daarna richting Hannes voor een lekker ontbijt! Daarna weer richting Ring en nog wat rondes doen en vervolgens een leuke kijkplaats opzoeken :)
Steven

Ik rijd niet met lege maag trouwens, moet toch echt minimaal ff een croissantje in. :P

Krijg trouwens net te horen dat de waterpomp van de Brezan een andere vertanding had als de distributieriem |:
Nog mazzel dat we er bijtijds bijwaren en besloten hebben niet meer te starten. Ben benieuwd wat de Brezan had gezegd als je daar met een verotte kop had gestaan :)
Klik voor fotootje van de gehavende riem
Tim

Damn, dat zijn zure mededelingen zo achteraf! En dan te bedenken dat Tim de Astra nog naar de camping gereden heeft, de kans was erg groot dat het onderweg mis gegaan was! (U)

Nu komt er een OEM waterpomp op van Opel zelf?
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:Ik rijd niet met lege maag trouwens, moet toch echt minimaal ff een croissantje in. :P

Krijg trouwens net te horen dat de waterpomp van de Brezan een andere vertanding had als de distributieriem |:
Nog mazzel dat we er bijtijds bijwaren en besloten hebben niet meer te starten. Ben benieuwd wat de Brezan had gezegd als je daar met een verotte kop had gestaan :)
Klik voor fotootje van de gehavende riem
Toevallig.
NIet de eerste keer dat ik dit zie op een opel motor.
De 2.0 16v van een vriend van me met exact het zelfde probleem: foute vertanding waterpomp en zo een paar 'kale' plekken op de riem. Die pomp kwam van Hbase.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven

Ik vind dit toch matig, vooral als het bekend is. Kun je als Brezan (wat toch mijn favo tent is) echt niet maken vind ik (N)
Naja het zal wel goed afgehandeld worden, desnoods laat Brezan maar een OEM (jaja Tim_C :lol:) pomp komen.

Naja alles wordt nu goed geregeld iig. Ligt het iig niet aan mijn sleutelkwaliteiten :p
-PAZ-
Über-Spammer

Das idd toch een flinke misser van brezan, al vind ik wel dat voordat je een pomp terug erop zet je effe moet kijken of ie net zo veel tanden heeft :wink:
Steven

Tja eh als ik zo alles moet gaan doen blijven we bezig, tis een leuke voor het vervolg ja :p
Timmie82

Nog een half uurtje, dan is een nieuwe pomp in da house. Als de riem niet over die tanden heen past, ga ik wel meteen door naar de dealert voor een OEM exemplaar.. Zuur allemaal weer. Meteen nieuwe snaren gehaald voor stuurverkrachtingpomp en de dynamo, is dat ook meteen achter de rug.
Tim

Goed bezig Tim (Y)
Timmie82

Dankje Tim
Timmie82

Net bij Brezan geweest, ik had in de eerste instantie een pomp van een nieuwer type motor. Naar dat de andere pomp ook gewoon past en bij rustig rijden is er zelfs nog niks aan de hand. Het doosje van de pomp was wel goed, maar de verkeerde pomp zat er in. Als je dan nog nooit zoiets hebt meegemaakt check je dat ook niet van tevoren ..

Anyway, ik heb alle juiste spulletjes nu in huis dus we kunnen weer verder. Steven en ik zijn intussen ook bezig met wat performance upgrades dus het gaat wel de goeie kant op verder 8)

En op de valreep heb ik me ook maar eens aangemeld als betalend lid-zonder-renault want ik wil ook wel een avatar :D
Steven

Vette shit, Gasstra met RTC houders 8)

Volgens mij had je nog een maandje moeten wachten, dan ben je ook gelijk lid voor 2009.
Timmie82

Ik heb die 37 euro ofzo nog niet betaald, zal ik ff wachten? :D
indolicious1980

http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=962&cat=1

Op 23 juni verbrak de Renault het ronderecord voor zijn segment waarin de Mégane valt op de Nordschleife. De radicale Mégane maakt zo'n rondje in 8 minuten en 17 seconden.

Sneller dan de Golfjes R32/ Astra OPC Nurburgring/ Audi S3 / Mazda MPS etc
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Tim

Plat is plat :( Erg jammer van zo'n wagen!
-PAZ-
Über-Spammer

Ach die maken ze wel weer hoor :wink: :p
Tim

Zou het? Tis geen Clio he ;)
Riël
Über-Spammer

indolicious1980 schreef:http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=962&cat=1

Op 23 juni verbrak de Renault het ronderecord voor zijn segment waarin de Mégane valt op de Nordschleife. De radicale Mégane maakt zo'n rondje in 8 minuten en 17 seconden.

Sneller dan de Golfjes R32/ Astra OPC Nurburgring/ Audi S3 / Mazda MPS etc

Waanzinnige audio :bang: :smoke: :smoke:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie