ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
- Locatie: Tholen
weggetje opzoeken met bochtje erin, dan rij je ze wel zoek hoor!
(heb er zelf een gehad)
(heb er zelf een gehad)
wordt aan gewerkt!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hoho.. de waterpomp en de distributieriem nietTim_Coupe schreef:Die GSI waar Steven het over heeft is helemaal OEM.

Die GSi is echnie traag en mijn Williams ooknie bepaald met 148 wielpk's 
Vind het stuurgedrag van die OEM (jaja
) Astra helemaal niet zo gek, heeft minder last van onderstuur als m'n Williams. En de koni's+veren liggen klaar voor dat ding.

Vind het stuurgedrag van die OEM (jaja

rijdt die turbo weer dan?Steven schreef:Toyota MR2 Turbo vs. Astra GSi 16v 1-0
Williams vs. Astra GSi 16v op de snelweg 1-1, die dingen zijn gewoon even snel.
Dat opel blokje lijkt nét wat dikker te zijn, klinkt wat degelijker en gaat ook zoo lekkerTim_Coupe schreef:Volgens mij zijn die Opel 2.0 16V's hetzelfde als de F7P/R van Renault, redelijk hufterproof zolang er olie in zit

alsof een standaard F7P / R zo snel stuk gaan. Mits degelijk onderhoud kan je der 200000 echt mee raggen en ik spreek uit ervaring. Als je natuurlijk gaat besparen op olie/onderdelen/onderhoudsproducten...tjah. Uitgepraat denk ik.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Yes, die MR2 rijd al een maandje of 4 buiten, rijd toch niet onaardig moet ik zeggen, al ist niet echt 'mijn' auto. Moet nog es proberen of je er fatsoenlijk mee rond kan schuivenHaas schreef:rijdt die turbo weer dan?

Ik weet wel zeker dat de C20XE van Opel beter is geengineerd als de F7R, alleen al dat die Astra bijna 100kg zwaarder is, een sportkat heeft en niet gechipt en toch issie even snel als mijn Williams. (zonder kat en gechipt).Riël Notermans schreef:Dat opel blokje lijkt nét wat dikker te zijn, klinkt wat degelijker en gaat ook zoo lekkerTim_Coupe schreef:Volgens mij zijn die Opel 2.0 16V's hetzelfde als de F7P/R van Renault, redelijk hufterproof zolang er olie in zit
F7R is toch net ff gevoeliger, maar zeker niet slecht

Ah ja dat bedoel ik ook niet exact zo qua duurzaamheid.
Nee, ze lijken me nét wat pittiger, agressiever.
Die kadett met die 2.0 16v, beter inlaat en een chippie van een vriend van me snoeit zo oerlekker
Nee, ze lijken me nét wat pittiger, agressiever.
Die kadett met die 2.0 16v, beter inlaat en een chippie van een vriend van me snoeit zo oerlekker

Heeft hij ook een chip waarbij de brandstofdruk van 2,5 naar 3 bar gaat?
Dan red je de 180pk zeker wel.
Ze zijn zeker agressiever, Cosworth heeft zich ook bezig gehouden met die cilinderkop geloof ik.
Denk dat een RS het nog best moeilijk heeft ja.
Dan red je de 180pk zeker wel.
Ze zijn zeker agressiever, Cosworth heeft zich ook bezig gehouden met die cilinderkop geloof ik.
Denk dat een RS het nog best moeilijk heeft ja.
Nou, bij renault engeneering zitten echt geen uilen hoor. Henk heeft de software van de RS3 uitéén gezet en die wist te vertellen dat er bovenin niks aangepast diende te worden, die stond gewoon perfect. Enkel in het middengebied heeft ie wat aanpassingen doorgevoerd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Cosworth heeft zich met heel veel motoren bemoeit, ook met Toyota's 4AGE (1600), das toch ook een motor die veel respect verdient en toch nu al 25 jaar oud is!
Ik zeg ook niet dat de F7R kut is, maar tis wel zeker dat de C20XE nog net ff een graadje fijner is.
Die C20LET uit de Calibra turbo is ook een echt een supermotor, daar heeft Renault nix tegenover staan.
Ik zeg ook niet dat de F7R kut is, maar tis wel zeker dat de C20XE nog net ff een graadje fijner is.
Die C20LET uit de Calibra turbo is ook een echt een supermotor, daar heeft Renault nix tegenover staan.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, dat van Cosworth weet ik, ook van de Formule1 tijd ( ja ik ben echt een oudje..
)
Ik vind het jammer dat Opel hier wordt geprezen, ik heb echt de pest aan die dingen, weet niet hoe dat komt maar is zo met de jaren gegroeid.
Kan komen door een vervelende oom die zulke karren had..
Maar goed, wat heeft Opel dan gepresteerd in de autosport ( behoudens de Formule3, Jos Verstappen)
Ik doelde dus dat Opel zonder inmenging van Cosworth zelf niks heeft gedaan.
Weet btw nog een test uit Autovisie destijds, daarin werd de Kadett Gsi, Escort Xr3, 205Gti en Golf GTi getest.
De Opel hield van de 150pk de minste over op de rollenbank, men sprak over dat deze auto het rood op de spatborden had staan, zoveel pk's verdwenen er.
De Peugeot had het meeste over.

Ik vind het jammer dat Opel hier wordt geprezen, ik heb echt de pest aan die dingen, weet niet hoe dat komt maar is zo met de jaren gegroeid.
Kan komen door een vervelende oom die zulke karren had..

Maar goed, wat heeft Opel dan gepresteerd in de autosport ( behoudens de Formule3, Jos Verstappen)
Ik doelde dus dat Opel zonder inmenging van Cosworth zelf niks heeft gedaan.
Weet btw nog een test uit Autovisie destijds, daarin werd de Kadett Gsi, Escort Xr3, 205Gti en Golf GTi getest.
De Opel hield van de 150pk de minste over op de rollenbank, men sprak over dat deze auto het rood op de spatborden had staan, zoveel pk's verdwenen er.
De Peugeot had het meeste over.
De C20XE heeft meerdere productie koppen gehad. Cosworth maakte de zogenaamde 'coscast' kop, Opel zelf maakte de KS700/400/859.Steven schreef:
Ze zijn zeker agressiever, Cosworth heeft zich ook bezig gehouden met die cilinderkop geloof ik.
De koppen die opel zelf maakte scheuren iets sneller tussen het water/olie kanaal. De coscast heeft daar geen last van omdat die een ander gietprcoes heeft gehad. Kwa flow zijn de coscast koppen ook iets beter.

5 GT Turbo '88 GT5
Tja ik was ook altijd anti Opel, maar na es een x met zo'n Astra gereden te hebben, ben ik er best over te spreken. Ik heb eerder een hekel aan de mensen hier die met oogkleppen op alleen maar naar Renault kijkenArno17 schreef:Ik vind het jammer dat Opel hier wordt geprezen, ik heb echt de pest aan die dingen, weet niet hoe dat komt maar is zo met de jaren gegroeid.
Kan komen door een vervelende oom die zulke karren had..
De Opel hield van de 150pk de minste over op de rollenbank, men sprak over dat deze auto het rood op de spatborden had staan, zoveel pk's verdwenen er.
De Peugeot had het meeste over.

En die tests hecht ik helemaal geen waarde meer aan, dat gaat altijd zo nergens over. Daar zit volgens mij ook geld achter.
Als je toevallig net een blauwe-maandag-uitvoering ertussen hebt zitten houd het op. Ik weet zeker dat die C20XE's standaard al meer produceren als 150 pk.
@Roy, kijk daar zijn de echte opel-kenners

Welke types zijn met welke koppen geleverd dan? Dat hok van Timmie82 is van 91, zal wel zo'n KS kop zijn dan?
Jep, ken dat koppenverhaal.
Qua chippen is dara ook veel in te doen. In Echt woonde nog zo 'n opelfreak, die ook erg goed was met opels en uitzonderlijk met ECU's en chipprogrammeren.
Hoe heette ie ook al weer, heef tnog eens een ernstig ongeluk gehad.
Qua chippen is dara ook veel in te doen. In Echt woonde nog zo 'n opelfreak, die ook erg goed was met opels en uitzonderlijk met ECU's en chipprogrammeren.
Hoe heette ie ook al weer, heef tnog eens een ernstig ongeluk gehad.
http://autonieuws.autotrader.nl/weblog. ... 8&cache=no
de blokken schijnen zelfs nu nog in het WTCC gebruikt te worden.
de blokken schijnen zelfs nu nog in het WTCC gebruikt te worden.
En in de diverse Saab's.
Steve, aan de hand van het bouwjaar is weinig te zeggen. Als het een KS kop is staat er aan de bakzijde van de kop een GM logo en KS type/nr.
Als het een Coscast is staat er niks op de kop, maar staat er een Cosworth logo bij de uitlaatzijde aan de onderzijde (zie foto).
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... C06168.jpg[/img]
Verder supersnelle en oerdegelijke blokken. Heb er zelf ook een in mn Corsa gehad.
Als het een Coscast is staat er niks op de kop, maar staat er een Cosworth logo bij de uitlaatzijde aan de onderzijde (zie foto).

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... C06168.jpg[/img]
Verder supersnelle en oerdegelijke blokken. Heb er zelf ook een in mn Corsa gehad.

5 GT Turbo '88 GT5
Mijn Astra heeft de Kolbenschmidt KS-700 kop. De latere KS koppen waren wat slapper dan deze. De Coscast kop is wel het beste ja, maar mijne heeft gelukkig geen last van troep in de koelvloeistof dus grote kans dat het bekende zwakke kanaal nog volledig intact is.
Op de Autobahn zijn Steven met z'n Willie en ik in de Astra vanaf zo'n 140 tot 220 echt exact even snel, dat scheelt nog geen meter. Mijn Astra is wel voorzien van een K&N inlegfilter (stock heeft ie al een heel mooie koudelucht-toevoer) en een Remus-sportkat. De bedoeling is om nog wel wat verder te gaan met deze motor; in ieder geval chippie en een brandstofdrukregelaar, maar als ik een Lexmaul inlaatspruitstuk tegenkom en een leuk uitlaatspruitstuk, komen die er ook nog wel op.
Verder ben ik het met Steven eens wat betreft de oogkleppen; ik heb vele jaren geroepen dat ik nooit in een Opel zou rondrijden, en nu heb ik er 2!! (Heb ook nog een 1979 Ascona 2.0). Op een gegeven moment moet je die vooroordelen gewoon overboord zetten en gaan kijken wat de échte kwaliteiten zijn (net als met alle andere dingen in het leven
). Het verhaal voor de aanschaf van de Astra was dat Steven en ik een Nissan Almera GTI gingen testen bij een bedrijfje. Die viel ontzettend tegen. Toevallig stond er ook nog een Astra GSI 2.0 16V; toch maar een testritje gemaakt en ik was verkocht (wel een ander exemplaar gekocht overigens).
[img]http://i33.tinypic.com/30u607s.jpg[/img]
De OEM velgen hebben, net zoals het Bitte ein Bit stickertje, inmiddels het veld geruimd..
Op de Autobahn zijn Steven met z'n Willie en ik in de Astra vanaf zo'n 140 tot 220 echt exact even snel, dat scheelt nog geen meter. Mijn Astra is wel voorzien van een K&N inlegfilter (stock heeft ie al een heel mooie koudelucht-toevoer) en een Remus-sportkat. De bedoeling is om nog wel wat verder te gaan met deze motor; in ieder geval chippie en een brandstofdrukregelaar, maar als ik een Lexmaul inlaatspruitstuk tegenkom en een leuk uitlaatspruitstuk, komen die er ook nog wel op.
Verder ben ik het met Steven eens wat betreft de oogkleppen; ik heb vele jaren geroepen dat ik nooit in een Opel zou rondrijden, en nu heb ik er 2!! (Heb ook nog een 1979 Ascona 2.0). Op een gegeven moment moet je die vooroordelen gewoon overboord zetten en gaan kijken wat de échte kwaliteiten zijn (net als met alle andere dingen in het leven
[img]http://i33.tinypic.com/30u607s.jpg[/img]
De OEM velgen hebben, net zoals het Bitte ein Bit stickertje, inmiddels het veld geruimd..
Laatst gewijzigd door Timmie82 op di 2 sep 2008 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
@Steven, mijn horizon is breder dan Renault, mijn scheiding ook...
En die test was van de jaren 80, toen ging het nog niet zozeer om geld in de media en autoland.
Maar ik heb gewoon iets tegen Opel, schreeuwen al jaren dat ze sportieve auto's willen maken/bouwen, maar ik heb er nog nooit eentje gezien die enige potten kan breken, meestal ouwe knarren in die bakken.
Dat ze snel en goed zijn staat buiten kijf denk ik, verdiep me ook niet zo in die zooi.
Dus de dingen die ik hierboven lees zijn wel weer interessant, ongeacht merk.
Kortom, er is meer dan Renault ( roep ik zelf al wat jaartjes ) hiervoor trouwens altijd Ford gereden, tot voor 10 jaar pas het wiebertje.

En die test was van de jaren 80, toen ging het nog niet zozeer om geld in de media en autoland.
Maar ik heb gewoon iets tegen Opel, schreeuwen al jaren dat ze sportieve auto's willen maken/bouwen, maar ik heb er nog nooit eentje gezien die enige potten kan breken, meestal ouwe knarren in die bakken.
Dat ze snel en goed zijn staat buiten kijf denk ik, verdiep me ook niet zo in die zooi.
Dus de dingen die ik hierboven lees zijn wel weer interessant, ongeacht merk.
Kortom, er is meer dan Renault ( roep ik zelf al wat jaartjes ) hiervoor trouwens altijd Ford gereden, tot voor 10 jaar pas het wiebertje.
Zelf voorheen mazda-gek. Met de 323 turbo als droomauto.
Reed toen zelf een 1.6GTX, behoorlijk rap, had knopjes om electronisch de demping in te stellen (hard, zacht of alleen achter zacht) en dit dashboard (toen heeeeel vet
)
[img]http://www.0-60mag.com/wallpaper/800/0- ... per.29.jpg[/img]
Reed toen zelf een 1.6GTX, behoorlijk rap, had knopjes om electronisch de demping in te stellen (hard, zacht of alleen achter zacht) en dit dashboard (toen heeeeel vet

[img]http://www.0-60mag.com/wallpaper/800/0- ... per.29.jpg[/img]
Kende ook iemand die ook zo'n vierkante doos turbo had, leuk ding, ooit nog es mijn dumpvalve aan verkocht.
Jammer dat er weinig onderdelen voor te krijgen zijn, das toch wel een nadeel van die jappenzooi.
Jammer dat er weinig onderdelen voor te krijgen zijn, das toch wel een nadeel van die jappenzooi.
Opel heeft door de jaren toch wel wát aardige dingen op straat gezet;
[img]http://www.opeldriver.nl/wp-content/upl ... pel-gt.jpg[/img]
[img]http://www.carsplusplus.com/pictures/19 ... /photo.jpg[/img]
[img]http://www.niot.net/niot_570/opel%20spe ... 20(11).jpg[/img]
[img]http://www.opeldriver.nl/wp-content/upl ... pel-gt.jpg[/img]
[img]http://www.carsplusplus.com/pictures/19 ... /photo.jpg[/img]
[img]http://www.niot.net/niot_570/opel%20spe ... 20(11).jpg[/img]