ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toyota MR2 Turbo vs. Astra GSi 16v 1-0
Williams vs. Astra GSi 16v op de snelweg 1-1, die dingen zijn gewoon even snel.
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

weggetje opzoeken met bochtje erin, dan rij je ze wel zoek hoor!
(heb er zelf een gehad)
wordt aan gewerkt!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

hans-williams schreef:weggetje opzoeken met bochtje erin, dan rij je ze wel zoek hoor!
(heb er zelf een gehad)
Hmm, dan was die met Steven geen doorsnee GSi ben ik bang!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Die GSI waar Steven het over heeft is helemaal OEM.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim_Coupe schreef:Die GSI waar Steven het over heeft is helemaal OEM.
Hoho.. de waterpomp en de distributieriem niet :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Daar ga je al ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die GSi is echnie traag en mijn Williams ooknie bepaald met 148 wielpk's :p

Vind het stuurgedrag van die OEM (jaja :lol:) Astra helemaal niet zo gek, heeft minder last van onderstuur als m'n Williams. En de koni's+veren liggen klaar voor dat ding.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die motoren zijn ook redelijk bullet-proof. Ik vond zo'n astra GSI altijd wel aardig rijden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:Toyota MR2 Turbo vs. Astra GSi 16v 1-0
Williams vs. Astra GSi 16v op de snelweg 1-1, die dingen zijn gewoon even snel.
rijdt die turbo weer dan?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Volgens mij zijn die Opel 2.0 16V's hetzelfde als de F7P/R van Renault, redelijk hufterproof zolang er olie in zit :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik denk dat die opel blokkies iets beter tegen mishandelen bestand zijn. Al is de reno motor ook zeker niet slecht.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tim_Coupe schreef:Volgens mij zijn die Opel 2.0 16V's hetzelfde als de F7P/R van Renault, redelijk hufterproof zolang er olie in zit :)
Dat opel blokje lijkt nét wat dikker te zijn, klinkt wat degelijker en gaat ook zoo lekker :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

alsof een standaard F7P / R zo snel stuk gaan. Mits degelijk onderhoud kan je der 200000 echt mee raggen en ik spreek uit ervaring. Als je natuurlijk gaat besparen op olie/onderdelen/onderhoudsproducten...tjah. Uitgepraat denk ik.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haas schreef:rijdt die turbo weer dan?
Yes, die MR2 rijd al een maandje of 4 buiten, rijd toch niet onaardig moet ik zeggen, al ist niet echt 'mijn' auto. Moet nog es proberen of je er fatsoenlijk mee rond kan schuiven >-)
Riël Notermans schreef:
Tim_Coupe schreef:Volgens mij zijn die Opel 2.0 16V's hetzelfde als de F7P/R van Renault, redelijk hufterproof zolang er olie in zit :)
Dat opel blokje lijkt nét wat dikker te zijn, klinkt wat degelijker en gaat ook zoo lekker :)
Ik weet wel zeker dat de C20XE van Opel beter is geengineerd als de F7R, alleen al dat die Astra bijna 100kg zwaarder is, een sportkat heeft en niet gechipt en toch issie even snel als mijn Williams. (zonder kat en gechipt).

F7R is toch net ff gevoeliger, maar zeker niet slecht :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

En denk je dat een RS hem voor blijft, dus ook je Williams?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ah ja dat bedoel ik ook niet exact zo qua duurzaamheid.
Nee, ze lijken me nét wat pittiger, agressiever.

Die kadett met die 2.0 16v, beter inlaat en een chippie van een vriend van me snoeit zo oerlekker :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heeft hij ook een chip waarbij de brandstofdruk van 2,5 naar 3 bar gaat?
Dan red je de 180pk zeker wel.

Ze zijn zeker agressiever, Cosworth heeft zich ook bezig gehouden met die cilinderkop geloof ik.

Denk dat een RS het nog best moeilijk heeft ja.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Nou, bij renault engeneering zitten echt geen uilen hoor. Henk heeft de software van de RS3 uitéén gezet en die wist te vertellen dat er bovenin niks aangepast diende te worden, die stond gewoon perfect. Enkel in het middengebied heeft ie wat aanpassingen doorgevoerd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

btw, over ford gesproken Stevo, de nieuwe Focus gaat ook potten breken. Echt een bruuuuuuuut apparaat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Dus eigenlijk niks van Opel zelf erbij, behoudens het naamplaatje.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

cosworth is een begrip Arno, die hebben zich ook bezig gehouden met mercedes destijds (2.3-16V). Das ook puur engineering, maar wel een leuke :)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Cosworth heeft zich met heel veel motoren bemoeit, ook met Toyota's 4AGE (1600), das toch ook een motor die veel respect verdient en toch nu al 25 jaar oud is!

Ik zeg ook niet dat de F7R kut is, maar tis wel zeker dat de C20XE nog net ff een graadje fijner is.
Die C20LET uit de Calibra turbo is ook een echt een supermotor, daar heeft Renault nix tegenover staan.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die turbo motoren van opel zijn idd echt super sterk en draaien makelijk een boel vermogen (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jo, dat van Cosworth weet ik, ook van de Formule1 tijd ( ja ik ben echt een oudje..:lol: )

Ik vind het jammer dat Opel hier wordt geprezen, ik heb echt de pest aan die dingen, weet niet hoe dat komt maar is zo met de jaren gegroeid.
Kan komen door een vervelende oom die zulke karren had..:D

Maar goed, wat heeft Opel dan gepresteerd in de autosport ( behoudens de Formule3, Jos Verstappen)

Ik doelde dus dat Opel zonder inmenging van Cosworth zelf niks heeft gedaan.

Weet btw nog een test uit Autovisie destijds, daarin werd de Kadett Gsi, Escort Xr3, 205Gti en Golf GTi getest.

De Opel hield van de 150pk de minste over op de rollenbank, men sprak over dat deze auto het rood op de spatborden had staan, zoveel pk's verdwenen er.
De Peugeot had het meeste over.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Steven schreef:
Ze zijn zeker agressiever, Cosworth heeft zich ook bezig gehouden met die cilinderkop geloof ik.
De C20XE heeft meerdere productie koppen gehad. Cosworth maakte de zogenaamde 'coscast' kop, Opel zelf maakte de KS700/400/859.

De koppen die opel zelf maakte scheuren iets sneller tussen het water/olie kanaal. De coscast heeft daar geen last van omdat die een ander gietprcoes heeft gehad. Kwa flow zijn de coscast koppen ook iets beter. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Arno17 schreef:Ik vind het jammer dat Opel hier wordt geprezen, ik heb echt de pest aan die dingen, weet niet hoe dat komt maar is zo met de jaren gegroeid.
Kan komen door een vervelende oom die zulke karren had..:D

De Opel hield van de 150pk de minste over op de rollenbank, men sprak over dat deze auto het rood op de spatborden had staan, zoveel pk's verdwenen er.
De Peugeot had het meeste over.
Tja ik was ook altijd anti Opel, maar na es een x met zo'n Astra gereden te hebben, ben ik er best over te spreken. Ik heb eerder een hekel aan de mensen hier die met oogkleppen op alleen maar naar Renault kijken (S)

En die tests hecht ik helemaal geen waarde meer aan, dat gaat altijd zo nergens over. Daar zit volgens mij ook geld achter.
Als je toevallig net een blauwe-maandag-uitvoering ertussen hebt zitten houd het op. Ik weet zeker dat die C20XE's standaard al meer produceren als 150 pk.

@Roy, kijk daar zijn de echte opel-kenners (Y)
Welke types zijn met welke koppen geleverd dan? Dat hok van Timmie82 is van 91, zal wel zo'n KS kop zijn dan?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jep, ken dat koppenverhaal.

Qua chippen is dara ook veel in te doen. In Echt woonde nog zo 'n opelfreak, die ook erg goed was met opels en uitzonderlijk met ECU's en chipprogrammeren.

Hoe heette ie ook al weer, heef tnog eens een ernstig ongeluk gehad.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

http://autonieuws.autotrader.nl/weblog. ... 8&cache=no

de blokken schijnen zelfs nu nog in het WTCC gebruikt te worden.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En in de diverse Saab's.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Steve, aan de hand van het bouwjaar is weinig te zeggen. Als het een KS kop is staat er aan de bakzijde van de kop een GM logo en KS type/nr.
Als het een Coscast is staat er niks op de kop, maar staat er een Cosworth logo bij de uitlaatzijde aan de onderzijde (zie foto). :)

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... C06168.jpg[/img]

Verder supersnelle en oerdegelijke blokken. Heb er zelf ook een in mn Corsa gehad. (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Mijn Astra heeft de Kolbenschmidt KS-700 kop. De latere KS koppen waren wat slapper dan deze. De Coscast kop is wel het beste ja, maar mijne heeft gelukkig geen last van troep in de koelvloeistof dus grote kans dat het bekende zwakke kanaal nog volledig intact is.

Op de Autobahn zijn Steven met z'n Willie en ik in de Astra vanaf zo'n 140 tot 220 echt exact even snel, dat scheelt nog geen meter. Mijn Astra is wel voorzien van een K&N inlegfilter (stock heeft ie al een heel mooie koudelucht-toevoer) en een Remus-sportkat. De bedoeling is om nog wel wat verder te gaan met deze motor; in ieder geval chippie en een brandstofdrukregelaar, maar als ik een Lexmaul inlaatspruitstuk tegenkom en een leuk uitlaatspruitstuk, komen die er ook nog wel op.

Verder ben ik het met Steven eens wat betreft de oogkleppen; ik heb vele jaren geroepen dat ik nooit in een Opel zou rondrijden, en nu heb ik er 2!! (Heb ook nog een 1979 Ascona 2.0). Op een gegeven moment moet je die vooroordelen gewoon overboord zetten en gaan kijken wat de échte kwaliteiten zijn (net als met alle andere dingen in het leven :wink: ). Het verhaal voor de aanschaf van de Astra was dat Steven en ik een Nissan Almera GTI gingen testen bij een bedrijfje. Die viel ontzettend tegen. Toevallig stond er ook nog een Astra GSI 2.0 16V; toch maar een testritje gemaakt en ik was verkocht (wel een ander exemplaar gekocht overigens).

[img]http://i33.tinypic.com/30u607s.jpg[/img]
De OEM velgen hebben, net zoals het Bitte ein Bit stickertje, inmiddels het veld geruimd..
Laatst gewijzigd door Timmie82 op di 2 sep 2008 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

@Steven, mijn horizon is breder dan Renault, mijn scheiding ook...:lol:

En die test was van de jaren 80, toen ging het nog niet zozeer om geld in de media en autoland.

Maar ik heb gewoon iets tegen Opel, schreeuwen al jaren dat ze sportieve auto's willen maken/bouwen, maar ik heb er nog nooit eentje gezien die enige potten kan breken, meestal ouwe knarren in die bakken.

Dat ze snel en goed zijn staat buiten kijf denk ik, verdiep me ook niet zo in die zooi.

Dus de dingen die ik hierboven lees zijn wel weer interessant, ongeacht merk.

Kortom, er is meer dan Renault ( roep ik zelf al wat jaartjes ) hiervoor trouwens altijd Ford gereden, tot voor 10 jaar pas het wiebertje.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zelf voorheen mazda-gek. Met de 323 turbo als droomauto.

Reed toen zelf een 1.6GTX, behoorlijk rap, had knopjes om electronisch de demping in te stellen (hard, zacht of alleen achter zacht) en dit dashboard (toen heeeeel vet 8) )

[img]http://www.0-60mag.com/wallpaper/800/0- ... per.29.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kende ook iemand die ook zo'n vierkante doos turbo had, leuk ding, ooit nog es mijn dumpvalve aan verkocht.
Jammer dat er weinig onderdelen voor te krijgen zijn, das toch wel een nadeel van die jappenzooi.
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Plaats reactie