-PAZ- schreef:Ben wel eens benieuwd wat voor race we krijgen morgen op dit nieuwe circuit, hopelijk weer eens een mooie race ipv optochten
Best een spannend seizoen.
Heel misschien ga ik naar sjanghai of brazilie maar hangt nog van een aantal dingen af
Eigenlijk was monza de bedoeling, maar dan moet ik zelf rijden.
Erg jammer van kimi, als ie wat meer gedult had gehad met de pitstop had ie er wel voor gekomen. Maarja dan had de motor ook wel geploft waarschijnlijk
Ben benieuwd hoe het met die monteur is, lijkt me niet echt lekker een acelerende F1 over je heen.
Dat de Formule 1 op de rand van een soort revolutie staat mogen duidelijk zijn. Voor volgend seizoen komt er een drastische vermindering van de downforce en de terugkeer van slicks. Toch willen de teams en de FIA het hier niet bij laten. Binnen de pas opgerichten Formula One Teams Association (FOTA) wordt al druk onderhandeld over de reglementen voor de toekomst.
Eén van de discussiepunten zouden de motoren zijn. BMW en Renault stellen een terugkeer voor naar compacte 1.5 liter turbomotoren. Beide teams stellen voor om deze overgang door te voeren in 2012.
Een terugkeer naar turbomotoren zou de F1 weer iets milieuvriendelijker moeten maken en laat dat nu net één van de stokpaardjes van FIA president Max Mosley zijn.
Turbomotoren werden in het verleden al gebruikt in de Formule 1 maar in 1989 besloot de FIA ze te verbieden.
Luco/Alpine-racer schreef:
En hij spint er toch zelf af later (2 keer zelfs)
dat heeft er geen reet mee te maken uiteraard...
Ach, die dingen gebeuren in dit soort omstandigheden gewoon. Kimi is gewoon wat te enthousiast en Lewis haalt wat meer voordeel uit zijn afsnijactie door wat meer snelheid mee te nemen. Boeien, er is gestreden en er was genoeg spectakel. Als er nu penalties komen, is het meer dan belachelijk...
Haas, ik bedoel eigenlijk dat ferrari nu protest aantekent, al had die gewoon blijven rijden nadat hamilton eraf ging door die bmw en dus evt had gewonnen dan was er niet geprotesteerd, dan hadden ze gelijk na die bocht moeten protesteren en niet achteraf nu die dus 10 punten verloren heeft door zijn eigen schuld.
Luco/Alpine-racer schreef:Haas, ik bedoel eigenlijk dat ferrari nu protest aantekent, al had die gewoon blijven rijden nadat hamilton eraf ging door die bmw en dus evt had gewonnen dan was er niet geprotesteerd, dan hadden ze gelijk na die bocht moeten protesteren en niet achteraf nu die dus 10 punten verloren heeft door zijn eigen schuld.
Beetje flauw dus om nu te protesteren.
das absoluut waar!
dat protest is onzin en dat onderzoek door de FIA ook....
slecht dat dit soort dingen weer besproken moeten worden achter de groene tafel!
Laatst gewijzigd door Haas op ma 8 sep 2008 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ze zo naar de wtcc zouden gaan kijken dan zie je door de straffen de uitslag niet meer
Kijk racen moet in principe zonder contact, maar dan moeten ze kimi ook straffen, die ramde hamilton gewoon uit de chicane terwijl die er vol naast zat en dat mag dus ook niet.
Hamilton schijnt gestraft te zijn voor zigzaggen
hmmm heb de herhaling nog niet gezien, maar in mijn geheugen was t kimi die aan t zigzaggen was? naja t blijft gewoon allemaal bullshit, waar geraced wordt, wordt ook wel es een beuk uitgedeeld, dat hoort erbij!