Voorstellen (Jackson, R5 GTT), Update page 2 + Foto's

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ja precies, dat kan ook.

De nieuwe phase 2 grill zit er inmiddels (ongespoten) in. Ziet er gelijk stukker beter uit :D

Ik denk dat ik de grill en motorkap maar matzwart maak. Je krijgt sowieso kleurverschil met dat rood. Met die grill en kap zwart, loopt het ook mooi door denk k. En het bespaard me een hoop moeite.

Als het goed is vandaag die Copper core radiateur en Waterpomp binnen :D Kunnen we vanavond weer aan de sleutel. Gelijk doormeten waarom mn ventilator niet aangaat.....
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Gister de radiateur en waterpomp binnen gekregen. Helaas nog geen tijd gehad om het te monteren. Ik hoop vanavond te kunnen beginnen.

Kreeg namelijk ook gister het gaskleppenhuis van een Swift binnen. Voor de auto van mn vriendin. Deze had ik eerst maar even gedaan.

Had het renault logo voor in mn grill rood gemaakt. En zaterdag worden mn grill en motorkap matzwart gemaakt. Ben benieuwd hoe dat gaat staan :D
Laatst gewijzigd door Jackson op do 21 aug 2008 6:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ben benieuwd!
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Anders ik wel :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom nou niet netjes in kleur? Een goeie spuiter kan dat echt wel goed afmeten of desnoods uitwaaieren, besides een motorkap is een compleet apart vlak, dus moet je echt met je neus op de overgang met zijscherm gaan zitten wil je uberhaupt een verschil zien.

Matzwart vind ik alleen wel geinig bij lichtere kleuren, maar dan nog is volledig in kleur toch vaak mooier

Maargoed zelf weten :p
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

matzwart??

ik heb nog wel een paar liter staan :smoke: .
zal er vast wel dik uitzien,als het allemaal klaar is.
maar vergeet dan geen :foto:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Gaat er indd dik uit zien denk ik. Vooral met het renault logo in de grill rood :D

Das mooi van die paar liter. Maar je woont niet bepaald om de hoek :p

Tuurlijk worden er foto's gemaakt :D

@ Steven: Smaken verschillende hea.. ;)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

niet in de buurt??

nederland is niet groot joh
je bent er in max 3uurtjes doorheen :lol:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Oww in dat geval mag je ook naar mij toekomen ;)

Gister avond mn nieuwe radiateur en waterpomp gemonteerd. Ging allemaal prima. Tijd van anderhalf uur zat alles er weer op. En het werd helaas alweer donker. (Nee heb geen garage, moet het op de straat voor de deur doen:(). Ik starte hem. Ging allemaal prima. Alleen tot mijn verbazing zag ik de temperatuur flink en snel oplopen. Tijd van 5-10min stond de temperatuur al boven het 2e streepje (Renault 21 turbo tellerbak). Ventilator ging ook niet aan. Vanavond dat eerst maar eens gaan uitzoeken. Zal wel iets niet helemaal lekker zitten. Vraag me wel af wat het nou kan zijn dan...

Mja het werd donker gister dus zetten de motorkap er weer op en ging naar binnen :)
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

waar heb jij je radiateur besteld?die van mij is lek
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Een copper core radiateur bij MB Carperformance vandaan. 190eu.

Betere koelprestaties :)

Je mag ook mn oude overnemen. Deze is goed en niet lek. Heb nieuwe radiateur gekocht omdat ik beter koelprestaties wilde.
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ok..nee ik wil; ook echt een nieuwe,,
maar bedankt
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

gevaarlijke uitspraak jack!!

het schijnt namelijk geen drol uit te maken

de koelprestatie's van een coppercore t.o een standaard....
heb hier een leuk voorbeeld



--------------------------------------------------------------------------------

borisboost schreef:
Dat hoor je wel vaker inderdaad. Dat blijft een altijd durende strijd om de feiten.

Laat ik het anders stellen>> Mijn mening en ervaring is dat een koper kern beter koelt.

Yes?

Ja dat klopt ik heb het nagevraagd en die koperenkern koelt 0.2% beter als een gewone rad . whahahaha
----------------------------------------------------------------------------------
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Haha ja, maar dan heb ik wel gelijk. Je kan hoog en laag springen maar hij koelt beter :p
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ieder zn eigen bevindingen! :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Met een nieuwe radiateur koelt ie altijd beter.

Een oude van 22 jaar zit vaak verstopt he....... :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Precies :D
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ben benieuwd morgen heb ik hem.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Toch via dat bestelnummer ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Arco schreef:Met een nieuwe radiateur koelt ie altijd beter.

Een oude van 22 jaar zit vaak verstopt he....... :wink:
da's zeker waar
maar als de lamelen er nog netjes uit zien.
dan is een doorspoelbeurtje zeker de moeite waard.

dan komt alle rotzooi wel los hoor
ff een avondje laten weken in de ....
de dag erna ruim doorspoelen met veel water(moet je altijd doen met een rad die langer als 24uur is uitgebouwd)
en hij kan er weer tegenaan..

maar inderdaad zn eigen bevindingen.
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

nee die had geen aansluitingen voor de oliekoeler.koste
ook maar 60 euro
heb het nu maar via auto ras geregeld die was de goedkoopste tot nu
toe
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

maar toch bedankt man!
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Maare.. terug het onderwerp? :p

Waarom schiet mijn temp zo omhoog. Komt dat door de nieuwe onderdelen? Iets niet goed aangesloten oid?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Waarschijnlijk niet goed ontlucht. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ff op het reservoir blazen werkt erg goed :lol:

de 3 nippels open zetten
net zo lang druk op het vaatje zetten
totdat er duidelijk alleen koelvloeistof uit stroomt..
daarna de nippels dichtdraaien en klaar is jack!!

je kunt evt ook een oude dop pakken
en daar een slang op zetten(iets frisser)
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

kost je wel wat longinhoud iss :D
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik had indd die nippels open gezet maar kwam niks uit :D




(I) Ga ik proberen jongens. Bedankt maar weer haha.

Maar drie nippels? Waar zit die derde dan. Ik weet die twee bij de waterpomp..
Laatst gewijzigd door Jackson op vr 22 aug 2008 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb er zelf een tooltje voor

heb een pompje waar je normaal mtb voorvorken mee op druk zet.
hieraan een oude dop vastgeschroefd.

werkt perfect,en je hoeft niet met 2 man te zijn!!
mijn zwartgeblakkerde longen vonden het niet zo fijn
om telkens dat trucje uit te halen :lol:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

[quote="Jackson"]Ik had indd die nippels open gezet maar kwam niks uit :D



wel zorgen dat er genoeg koelvloeistof in zit he!!!

en geen WATER gebruiken |:
gebeurt helaas nog te vaak
en is de reden van defecte radiateurs en volgekoekte slangen e.d
koelvloeistof heet ook niet voor niks zo (I)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Andrews (supercinq) schreef:
Jackson schreef:Ik had indd die nippels open gezet maar kwam niks uit :D


wel zorgen dat er genoeg koelvloeistof in zit he!!!

en geen WATER gebruiken |:
gebeurt helaas nog te vaak
en is de reden van defecte radiateurs en volgekoekte slangen e.d
koelvloeistof heet ook niet voor niks zo (I)
Whaha ja dat snap ik. Der zit kvs in hoor. Ik hoop genoeg, maar dat merk ik wel als ik het zooitje ga ontluchten/doorblazen. Dat zou wel heel stom zijn als je water gebruikt :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

gebeurt anders vaak genoeg hoor.

heb al menig gtt/16v gesloopt
waar een hoop roestwater uitkwam.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ja dat geloof ik graag. Helaas is dat zo..

Maar waar kan ik alle 3 de ontluchtingsnippels vinden dan? Ik weet die 2 bij de waterpomp.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

De grote slang vanaf radiateur boven naar pomp heeft er 1.

En de 2 kachelslangen vanaf de pomp naar je kachelradiateur/schutbord hebben er beide 1. (origineel)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm okee..

Volgens mij heeft die grote slang bij mij geen ontluchtingsnippel. Dat is die slang toch waar de thermostaat in zit? Dan is die slang misschien niet orgineel bij mij..
Plaats reactie