Ik krijg een gedeelte van mijn stuurhuis niet los, zie foto:
[img]http://img359.imageshack.us/img359/450/1000853in8.th.jpg[/img]
Het gaat om het ijzeren ding waar ook het contactslot aan vast zit...
Dit moet eraf want anders kan ik het dashboard er niet uit halen toch?
Hoe krijg ik dat ding los?
Dashboard 5 GTT
daar zit een bout in die je eruit kan draaien, en dan kun je met een beetje friemelen de 2 stalen helften van de stuurkolom afhalen. Volgens mij helpt 't wel als je de 2 boutjes van de stuurkolom losdraait, dan heb je iets meer ruimte
Je kunt het deel met kontaktslot aan de stuurkolom laten zitten. Je moet echter de stuurkolom verwijderen (wel eerst ruitenwisserschakelaar verwijderen) door 4 M8 moeren los te draaien, en twee Torx schroeven. Tevens dient de stuurkolom onder bij de pedalen lost gemaakt te worden (een bout er helemaal uit halen, dan kan de vertande as los).
Succes, het is soms een heel gefriemel, maar het dashboard kan er pas uit als de stuurkolom weg is zover ik weet.
Succes, het is soms een heel gefriemel, maar het dashboard kan er pas uit als de stuurkolom weg is zover ik weet.
Ok, dankjewel ik ga het ff uitzoeken.
Haynes heeft het over een soort van borgveer die ergens moet zitten aan de stuurkolom. Weet iemand waar die zit toevallig? Anders zie ik hem vast wel een keer voorbijvliegen
Haynes heeft het over een soort van borgveer die ergens moet zitten aan de stuurkolom. Weet iemand waar die zit toevallig? Anders zie ik hem vast wel een keer voorbijvliegen

Een borgveer ben ik daar nog nooit tegengekomen, wel een borgbout zoals ik schreef onder bij de pedalen. De vertande as heeft een inkeping waar deze bout invalt. Draai je de bout alleen los dan kun je de stuurkolom er nog niet uittrekken.Matthieu schreef:Ok, dankjewel ik ga het ff uitzoeken.