Die van Maurice deed 220pk en 270nm aan de krukas bij 0,5 bar druk. Dat is het enige wat ik weet. Mocht ik het een keer laten meten, zal ik de grafiek posten.-PAZ- schreef:Wat zou ie ongeveer moeten doen aan de wielen ( pk en Nm) met deze set-up?
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
Sander,
Zaterdag ochtend 2 augustus ben ik in Goes. Kun je'm ffe op de bank zetten als je wilt.
Zaterdag ochtend 2 augustus ben ik in Goes. Kun je'm ffe op de bank zetten als je wilt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Niet echt Car vs. Car.
Stond net bij een verkeerslicht, subje lekker aan. Komt er een Leon met 2 petjesfiguren naast me staan, muziek kei hard over de speakers. Verkeerslicht springt op groen, hij wilt snel weg zijn. Slaat zijn auto af. Geweldig gewoon. Daarna begon die aardig als een mongool te rijden.
Stond net bij een verkeerslicht, subje lekker aan. Komt er een Leon met 2 petjesfiguren naast me staan, muziek kei hard over de speakers. Verkeerslicht springt op groen, hij wilt snel weg zijn. Slaat zijn auto af. Geweldig gewoon. Daarna begon die aardig als een mongool te rijden.

-
laatst zat er een 306xsi achter me en liep me op te duwen..
stoplicht stonden we naast elkaar, de peus vol weg en ik met de willie niet enorm veel gas geven en weg was ik.. peus rijder keek me bij het volgende stoplicht niet meer aan
Veel niet-bekende van reno onderschatten een williams echt
stoplicht stonden we naast elkaar, de peus vol weg en ik met de willie niet enorm veel gas geven en weg was ik.. peus rijder keek me bij het volgende stoplicht niet meer aan

Veel niet-bekende van reno onderschatten een williams echt
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Mooie he zo'n lag....

www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
gnegne
toch 3 keer geprobeerd tegen F?
toch 3 keer geprobeerd tegen F?
Immer wieder die verdammte Holländer
Gisteravond toen ik om een uur of 9 naar huis reed van de zaak eindelijk weer eens wat leuks tegen gekomen onderweg...
Een BMW 635 CSI van '88 zwart, laag, xenon erin, en een bestuurder die aangaf wel even te willen sporten....
(Haas en Ronnie, dezelfde BMW als zondag in Rockanje...)
Maareh..., Clio RS was net ff sneller..., scheelde niet veel, maar was wel lache...
Even vanaf de 100 het gas onderin 
Een BMW 635 CSI van '88 zwart, laag, xenon erin, en een bestuurder die aangaf wel even te willen sporten....

(Haas en Ronnie, dezelfde BMW als zondag in Rockanje...)
Maareh..., Clio RS was net ff sneller..., scheelde niet veel, maar was wel lache...

Waarom een Profec Jo? Dacht dat zoeen slechts beperkt instelbaar is.-jo- schreef:der is een greddy profec spec 1 onderweg, onafhankelijk van de ecu, maar toch een elektronische controller. Dat zou men spikes moeten oplossen en kan er nog een 200 gram bij de absolute boost. 2.2 zou het doel moeten zijn.

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Zaterdag middag in Arnhem van Velperbroekcircuit binnendoor naar Gelredome en dan A325.
2 baans 80 weg maar een extra linker strook die 150 meter later weer bij de 2 banen komt. Beide banen stond een auto, ik dus uiteraard naar links.
Stond naast een blonde chick in een Fiesta ST (helaas geen focus ST)
Al een keer naar rechts gekeken (zat een best leuk koppie op) en me toen maar geconcentreerd op het rode licht (gaan als die uit gaat, is beter als kijken wanneer groen aan gaat
)
Goed, simpel sprintje, ik pakte al snel mijn meters en zag in mijn achteruitkijkspiegel precies wanneer ze overschakelde
lampjes knikten dan even.
Volgende stoplicht stond ik op de middelste baan, maar nu rolde zij nog (heel tactisch) toen het stoplicht op groen ging. Ik moest toch echt even alle zeilen bij zetten, maar na vol in 1 en daarna in 2 was ik er wederom voorbij voordat zij naar rechts kon/moest.
Daarna begon ze te kleven
Verder nog wat leuke tussensprintjes tegen een Calibra V6 gehouden, en ik zag hem maar in de spiegel kijken waarom dat kleine blauwe ding met z'n xenon zo dicht bij hem bleef. Hij koos voor rechts en ik voor erlangs. Iets later kwam hij tergend langzaam langszij (ik bleef constant 130) en verscheen er een duim
Liefhebber dus
2 baans 80 weg maar een extra linker strook die 150 meter later weer bij de 2 banen komt. Beide banen stond een auto, ik dus uiteraard naar links.
Al een keer naar rechts gekeken (zat een best leuk koppie op) en me toen maar geconcentreerd op het rode licht (gaan als die uit gaat, is beter als kijken wanneer groen aan gaat
Goed, simpel sprintje, ik pakte al snel mijn meters en zag in mijn achteruitkijkspiegel precies wanneer ze overschakelde

Volgende stoplicht stond ik op de middelste baan, maar nu rolde zij nog (heel tactisch) toen het stoplicht op groen ging. Ik moest toch echt even alle zeilen bij zetten, maar na vol in 1 en daarna in 2 was ik er wederom voorbij voordat zij naar rechts kon/moest.

Verder nog wat leuke tussensprintjes tegen een Calibra V6 gehouden, en ik zag hem maar in de spiegel kijken waarom dat kleine blauwe ding met z'n xenon zo dicht bij hem bleef. Hij koos voor rechts en ik voor erlangs. Iets later kwam hij tergend langzaam langszij (ik bleef constant 130) en verscheen er een duim

Liefhebber dus
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Die Fiesta ST pak je zelfs met een Twingo RS denk ik, De Focus leg je het tegen af, die Calibra moet je kunnen hebben tenzij er wat dingen zijn aangepast.Adinsx schreef:Zaterdag middag in Arnhem van Velperbroekcircuit binnendoor naar Gelredome en dan A325.
Al een keer naar rechts gekeken (zat een best leuk koppie op) en me toen maar geconcentreerd op het rode licht (gaan als die uit gaat, is beter als kijken wanneer groen aan gaat)
Goed, simpel sprintje, ik pakte al snel mijn meters en zag in mijn achteruitkijkspiegel precies wanneer ze overschakeldelampjes knikten dan even.
Volgende stoplicht stond ik op de middelste baan, maar nu rolde zij nog (heel tactisch) toen het stoplicht op groen ging. Ik moest toch echt even alle zeilen bij zetten, maar na vol in 1 en daarna in 2 was ik er wederom voorbij voordat zij naar rechts kon/moest.Daarna begon ze te kleven
![]()
Verder nog wat leuke tussensprintjes tegen een Calibra V6 gehouden, en ik zag hem maar in de spiegel kijken waarom dat kleine blauwe ding met z'n xenon zo dicht bij hem bleef. Hij koos voor rechts en ik voor erlangs. Iets later kwam hij tergend langzaam langszij (ik bleef constant 130) en verscheen er een duim![]()
Liefhebber dus
Maar wel leuk dat ook de dames zich mengen in de testosteron wereld, het stoplicht sprintje is toch eigenlijk alleen voor de "mannen"...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vriend van heeft Fiesta ST, die rijd ik er met de Williams eruit, andere vriend had een Calibra V6 2.5. Boven de 160 ging die sneller, daaronder was ik in alles sneller
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Laatst een stoplichtsprintje gedaan tegen een 106 GTI, zelfde als ik heb gehad.
Ik had een slechte start, moet nog steeds wennen aan het turbogat, maar die slome Harrie trok maar een halve autolengte voorsprong tot de 100 km/h.
Ik had er wel meer van verwacht moet ik zeggen, voor m'n gevoel was mijn 106 een stuk sneller dan de Saab. Ik had hem trouwens ook nog eens op LPG staan.....
Maar hij had wel gewonnen.

Ik had een slechte start, moet nog steeds wennen aan het turbogat, maar die slome Harrie trok maar een halve autolengte voorsprong tot de 100 km/h.

Ik had er wel meer van verwacht moet ik zeggen, voor m'n gevoel was mijn 106 een stuk sneller dan de Saab. Ik had hem trouwens ook nog eens op LPG staan.....
Maar hij had wel gewonnen.

heel eerlijk gezegd heb ik het iets anders ervaren Chris.
in het begin was jij op je straatbanden veel sneller en ik veel te wild en idioot aan het rijden.
later toen mijn slicks warm waren kon ik je vrij eenvoudig bijhouden en ook passeren.
kheb best een poos bewust achter je geracet omdat dat zo leuk was.
lekker op de bumper
maar het was wel een geweldigge middag en dat moeten we zeker vaker doen.
ik denk zelfs dat als jij slicks gaat rijden en nog iets hogere turbodruk en dus pks dat jij mij voorbij gaat
in het begin was jij op je straatbanden veel sneller en ik veel te wild en idioot aan het rijden.
later toen mijn slicks warm waren kon ik je vrij eenvoudig bijhouden en ook passeren.
lekker op de bumper

ik denk zelfs dat als jij slicks gaat rijden en nog iets hogere turbodruk en dus pks dat jij mij voorbij gaat

-
nog hogere turbodruk? zijn dashboardmeter kan het nu al niet aan heb ik vernomen...mark 5t schreef:heel eerlijk gezegd heb ik het iets anders ervaren Chris.
lekker op de bumper![]()
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Gisteravond nog een VW golf station TDI die dacht de clio er wel ff uit te rijden, nou dat is dus niet gelukt.
Voor de rest maak ik helaas weinig mee. En over damens en sprinten gesproken, zijn er zat die het proberen hoor.

Voor de rest maak ik helaas weinig mee. En over damens en sprinten gesproken, zijn er zat die het proberen hoor.

-
- Moderator
- Car: Megane
Gister een tjappie in zijn golf v5 die heel stoer dacht een stoplichtsprintje te kunnen winnen
Helaas......

Helaas......

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Geschat wordt dat het zo rond de 1,3 ligt.....Chris schreef:Dat weet niemand...-PAZ- schreef:Dat heb je al bij +/- 0.9 bar das zo extreem is dat nog niet hoor, al weet ik niet op welke druk chris rond vlamt.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Welnee, z'n metertje komt maar net tot halverwege 't rode vlak, hooguit 1,1 bar dusArco schreef:Geschat wordt dat het zo rond de 1,3 ligt.....Chris schreef:Dat weet niemand...-PAZ- schreef:Dat heb je al bij +/- 0.9 bar das zo extreem is dat nog niet hoor, al weet ik niet op welke druk chris rond vlamt.

-
- Über-Spammer
Hahahahha. Zou ik ook zeggen. 
-
- Über-Spammer
Wordt toch eens tijd voor een druktestje. 

-
clio rs vs toyota celica 1.8 16v 192 pk>precies gelijk op
clio rs vs mini cooper S>ook precies gelijk.
moet ik er wel bij melden dat ik er een dikke 100 kilo aan audio in het liggen en in beide gevallen met 2 man in de auto zat
clio rs vs mini cooper S>ook precies gelijk.
moet ik er wel bij melden dat ik er een dikke 100 kilo aan audio in het liggen en in beide gevallen met 2 man in de auto zat