HELP! Tikkend geluid als ik naar rechts ga! Wiellager kapot?

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
ReneMegane
Contacteer:

Ik zit sinds een paar dagen met een tikkend geluid zodra ik ook maar iets naar rechts stuur... Betekend dit dat mn wiellager kapot is of kan het ook iets anders zijn? Alvast bedankt! greetz rené
TheoV
Contacteer:

ik denk eerder uw homokineet ;)
eugen

wanneer hoor je het tikken ? bij het insturen ? bij stilstand ook als je ingestuurd hebt ? en hoever moet je insturen om het getik te krijgen ?
jarnoplum
Contacteer:

tikkend geluid bij sturen dit wijst inderdaad op een slechte homokineetkoppeling (aandrijfas) Het zal de linker wel zijn, omdat daar de meeste kracht op komt bij het naar rechts sturen. (Denk ik)
ReneMegane
Contacteer:

eugen schreef:wanneer hoor je het tikken ? bij het insturen ? bij stilstand ook als je ingestuurd hebt ? en hoever moet je insturen om het getik te krijgen ?
Ik hoor het tikken vanaf het moment dat ik mn stuur een klein beetje naar rechts doe, als ik stil sta heb ik er geen last van!
ReneMegane
Contacteer:

Het probleem lijkt toch echt van rechtsvoor te komen... Er staat trouwens op mn keurings rapport bij adviespunten code: ac4 rv binnenste kogel. Heeft er iemand enig idee wat ze hiermee bedoelen? greetz rené
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Binnenste spoorstangkogel op je spoorstang aan het stuurhuis RechtsVoor heeft minimale speling elke voldoende was voor de APK.

Maybe dat ie nu echt kapot is. (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ReneMegane
Contacteer:

Arco schreef:Binnenste spoorstangkogel op je spoorstang aan het stuurhuis RechtsVoor heeft minimale speling elke voldoende was voor de APK.

Maybe dat ie nu echt kapot is. (I)

Maar die kogel zit toch gewoon recht voor me als ik achter het stuur zit? Want het geluid komt echt van rechts voor... Ik voel het getik sinds vanochtend ook in mn gaspedaal als ik naar rechts stuur... En ik heb pas last van dat tikken vanaf 80 km/h. Als ik in de stad rij dan hoor ik echt helemaal niks tikken!
puddinkie

kijk eens of om 1 van je aandrijf assen een rubber zit dat zorgt dat je as in balans blijft.

misschien is die wel kapot.
Plaats reactie