Centrale vergrendeling kapot?
-
Toen ik vanavond mijn clio op slot wilde doen reageerde de cv niet meer op de afstandbediening. Het lampje op de sleutel knippert nog wel maar de deuren gaan niet open op dicht. Bij mijn reserve sleutel heb ik hetzelfde. Morgen ga ik een nieuwe batterij proberen maar omdat de lampjes op de sleutels wel gewoon knipperen ben ik bang dat er meer aan de hand is. Wie weet het antwoord?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
wat voor auto?
misschien zekering kapot?
heb ook wel es gehoord van lekkage langs antenne, waardoor er vocht achter het 'glaasje' gaat zitten en dus de cv niet meer reageert
misschien zekering kapot?
heb ook wel es gehoord van lekkage langs antenne, waardoor er vocht achter het 'glaasje' gaat zitten en dus de cv niet meer reageert
-
- Über-Spammer
Clio RS ph1Paul1916v schreef:wat voor auto?
-
Clio RS ph1 idd
Die lekkage klinkt niet eens zo gek aangezien het vanavond flink geregend heeft hier. Toch vermoed ik dat het iets anders is aangezien de reserve sleutel het daarvoor ook al niet deed. Toch maar hopen op de batterij dan

Die lekkage klinkt niet eens zo gek aangezien het vanavond flink geregend heeft hier. Toch vermoed ik dat het iets anders is aangezien de reserve sleutel het daarvoor ook al niet deed. Toch maar hopen op de batterij dan

Als je cv stuk is, zou ik voor zo'n aftermarket systeem gaan met klapsteutel, zoals ze op marktplaats staan. Kost ca 30 Euro. Werkt prima,
je kan je achterklep appart openen, knipperlichten doen mee. Installatie is simpel.
je kan je achterklep appart openen, knipperlichten doen mee. Installatie is simpel.
-
Origineel is niet te betalen zeker?
-
Goh, klinkt wel heel bekend dit probleem. Daar heb ik ook last van. Ik heb de zekering nog niet gecontroleerd en dat van het doorlekken via de antenne klinkt ook bekend. Houd daarom deze topic ook ff bij voor mijzelf en eenieder. Ik heb trouwens een Clio II Ph. I ('99).
-
Het is iig niet de batterij zoals ik al dacht. Volgende week gaan ze bij de dealer kijken of ze het probleem kunnen vastellen. Wellicht is het probleem opgelost met het opnieuw inlezen van de sleutels dachten ze.
-
Na een avond je speuren op internet vond ik uiteindelijk op cliosport.net de oplossing voor mijn probleem.
Dit is hoe ik het opgelost heb:
1. In de auto zitten
2. Druk vergrendelen op de knop in de middenconsole en houdt deze ingedrukt
3. De portieren vergrendelen nu en na een aantal seconden zullen ze weer ontgrendelen
4. Als het goed is brand het rode lampje op je dashboard nu constant en knippert niet meer
5. Richt vervolgens de afstandbediening op de ontvanger van de centrale vergrendeling en druk op de knop.
6. Hierna zou de centrale vergrendeling weer normaal moeten werken
Waarschijnlijk zouden ze bij renault precies hetzelfde gedaan hebben maar dan was ik 35 euro armer
en dat voor nog geen minuut werk 
Dit is hoe ik het opgelost heb:
1. In de auto zitten
2. Druk vergrendelen op de knop in de middenconsole en houdt deze ingedrukt
3. De portieren vergrendelen nu en na een aantal seconden zullen ze weer ontgrendelen
4. Als het goed is brand het rode lampje op je dashboard nu constant en knippert niet meer
5. Richt vervolgens de afstandbediening op de ontvanger van de centrale vergrendeling en druk op de knop.
6. Hierna zou de centrale vergrendeling weer normaal moeten werken
Waarschijnlijk zouden ze bij renault precies hetzelfde gedaan hebben maar dan was ik 35 euro armer

-
En is het al opgelost/weet je al wat het probleem was?