ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Richard

Zag vandaag bij RTL Autowereld een test met de clio rs f1

Heb ff op internet gezocht en gevonden!

Hier de link

http://www.rtl.nl/automotor/rtlautowere ... nault2.xml
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

die was gisterenmiddag ook op TV, maar is volgens mij al een herhaling.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Arno17 schreef:Mijn lamp deed het ook niet, was niet de lamp zelf maar iets wat hem aan laat gaan.
Dat is dus het voorschakel apparaat. Dat ontsteekt de lamp mbv hoogspanning. We komen er wel.
Ivo
Über-Spammer

WouterW schreef:die was gisterenmiddag ook op TV, maar is volgens mij al een herhaling.
Is idd een herhaling van vorig jaar..., ze gebruiken de spullen wel lekker zeg... :worship:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Was dat "jouw" clio Ivo? Het kenteken leek er wel veel op
Ivo
Über-Spammer

Nope..., ex persauto van RNL, is nu verkocht als okasie bij Jansen Renaultdealer :wink:
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

#Ron# schreef:
Arno17 schreef:Mijn lamp deed het ook niet, was niet de lamp zelf maar iets wat hem aan laat gaan.
Dat is dus het voorschakel apparaat. Dat ontsteekt de lamp mbv hoogspanning. We komen er wel.
Toen ik m'n Clio kocht was de rechter Xenon kapot. Bleek de ballast (de rekeneenheid van de Xenon) defect. Dit komt vaker voor overigens omdat er water via de bovenzijde in kan lopen wanneer je lekker aan het doortrappen bent in de regen :wink:

Kosten ongeveer 180 euro incl. De lamp zelf rond de 150 inderdaad, maar via het internet zijn ze goedkoper (ook Philips) en net zo goed.

Een duur geintje is het wel die Xenon, maar het is zó heerlijk :smoke:
Modus
Contacteer:

Hmmm zo na een paar weken kom ik achter wat puntjes waarvan je je kunt afvragen of ik er nog wat mee kan (garantie enzo).

De RS die ik recent heb gekocht komt bij van Dijk Warmond vandaan, misschien iemand die die auto kent/kende/gezien heeft?
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Modus schreef:Hmmm zo na een paar weken kom ik achter wat puntjes waarvan je je kunt afvragen of ik er nog wat mee kan (garantie enzo).

De RS die ik recent heb gekocht komt bij van Dijk Warmond vandaan, misschien iemand die die auto kent/kende/gezien heeft?
Het zou handig zijn om dan je kenteken even neer te zetten, kunnen we beter zoeken.

En kijk eens even in het Mankementen topic voor de Clio RS, veel voorkomende euvels worden daar vermeld cq besproken.
Modus
Contacteer:

Kenteken wacht ik nog heel even mee. Ik weet in principe de voorgeschiedenis van de auto, onderhoudshistorie zit erbij, is weinig mee gereden (bj. 9-2001, er staat nu bijna 29k op), heeft een ongeval gehad (is ook meteen gemeld door de verkoper tijdens mijn allereerste telefoontje), auto heeft toen enige tijd stil gestaan, is opgekocht door vD. die hem in zijn vrije uurtjes weer opgeknapt heeft en hem toen lang te koop heeft gehad.

Wat voor ongeval weet ik niet exact, voorschermen, motorkap en bumper zouden door nieuw vervangen zijn, motor eruit geweest en ik heb ergens het vermoeden dat er links ook wat schade is geweest, gezien de puntjes die ik heb.

Schadeauto hóeft geen probleem te zijn mits vakkundig hersteld natuurlijk. ANWB aankoopkeuring heb ik laten doen, als er geprutst is met zo'n wagen komen zij daar echt wel achter. Auto bleek technisch in uitstekende staat, belangrijkste puntjes die er uit kwamen waren nietwerkende achteruitrijlichten en wat roestvorming op remschijven. Nou dat is niet zo schokkend natuurlijk. Met zo'n goede keuringsuitslag kon ik hem niet laten staan :D

Verder heeft een kennis toegang tot zo'n soort verzekeringsdatabase, waaruit bleek dat idd een schademelding van dit kenteken bekend was maar dat er nooit geld is uitgekeerd voor deze melding. Dan wordt er dus ook niet geregistreerd wat de schade exact was.
gerardneeskens
Contacteer:

Ik heb mogelijk belangstelling in een rechtsgestuurde renault clio sport. Dit indien ombouw redelijkerwijs is te doen. Ik heb via de zoekfunctie inmiddels enige informatie vergaard maar mis het nodige. Is er iemand die nauwkeurig zou kunnen uiteenzetten welke onderdelen er exact vervangen dienen te worden.

Bedankt alvast.
Tom
Moderator
Car: MB

Complete dash
Stuurkolom
Pedalen
ruitbediening (indien in de deuren)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Stuurhuis

Koplampen

Bestuurdersstoel (bijrijder heeft minder verstellingen)

Vergeet niet dat de hoofdremcilinder ook om moet, samen met de leidingen.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Veban heeft et laatst met een Megane RS gedaan dat ik weet. Viel tegen wat er inderdaad aan gedaan moest worden.
Tom
Moderator
Car: MB

vraag is ook in hoeverre de kabelboom hetzelfde is. Is alles nog lang genoeg als je een links dash monteert. En ik bedoelde idd het stuurhuis (kolom zal wellicht gelijk zijn).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Modus
Contacteer:

1 van de puntjes waar ik dus van de week achter kwam: mijn RS heeft af fabriek xenon. Maar zouden jullie uberhaupt checken of dat er wel in zit als je er 1 2ehands koopt? Ik dus niet. En de keuring geeft alleen aan of de verlichting werkt en goed is afgesteld, dus die zegt er ook niks over.

Ik heb zo'n vermoeden dat uit kostenoverwegingen besloten is er geen xenon meer in te zetten tijdens het reparatieproces. Echter denk ik dat dit wel als standaarduitrsuting in de advertentie heeft gestaan. Ik kan dit helaas niet meer hardmaken want die advertentie is logischerwijs inmiddels verwijderd.

Vandaar mijn vraag laatst wat vervangen zou kosten. Ik denk nl. niet dat ik zoveel basis heb om hiervoor terug te gaan naar de verkoper of zien jullie dat anders...
Christiaan

Gister heb ik mijn Isotta Stuurhoes gemonteerd. Zo mooi als op de doos wordt het natuurlijk nooit maar ik vind het een goed alternatief voor een nieuw stuur :) Wat jullie?

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... C00250.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:nee:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Christiaan

geef toe, het is beter dan een halfords hoes en een nieuw stuur vind ik te duur :wink:
Adinsx

Modus schreef: Ik heb zo'n vermoeden dat uit kostenoverwegingen besloten is er geen xenon meer in te zetten tijdens het reparatieproces. Echter denk ik dat dit wel als standaarduitrsuting in de advertentie heeft gestaan. Ik kan dit helaas niet meer hardmaken want die advertentie is logischerwijs inmiddels verwijderd.

Vandaar mijn vraag laatst wat vervangen zou kosten. Ik denk nl. niet dat ik zoveel basis heb om hiervoor terug te gaan naar de verkoper of zien jullie dat anders...
Ziet jouw koplamp er zo uit:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09625.jpg[/img]

Of mis je de lens+Xenon? in een ph2 en ph3 RS zit standaard Xenon inderdaad.

Met google is vaak een oude pagina nog wel terug te vinden. Tevens bestaat er een site waar je oude pagina's terug kunt vinden. Weet zo even niet meer hoe die heette..

Als het in de advertentie stond en op je koopovereenkomst, en het zit er niet op, dan heb je wel een poot om op te staan. Het gaat eigenlijk vooral om de koopovereenkomst, daar ben je mee akkoord gegaan.

@Christiaan,
Vind het niet helemaal top, de pasvorm is niet echt je-van-het. maarr... beter als een kaal stuur (Y) :wink:
Modus
Contacteer:

Ik zal nog eens goed kijken maar het viel me al vrij snel op dat ik eerder gelig licht heb dan het witte van xenon. Ik heb zo mijn twijfels of ik de advertentie nog terug kan vinden, je doelt denk ik op van die webarchive pagina's, maar die registreren ook niet álles.

Net nadat ik hem had had ik nog even gegoogled op het kenteken, toen vond ik nog een andere oudere advertentie van dezelfde verkoper op een mij onbekende autosite, deze kan ik nu ook al niet meer vinden echter. Op het uiteindelijke koopverdrag staat niet vermeld dat het er op hoort te zitten dus ik denk dat ik er niet zo veel meer mee kan. Nou ja, ik vind het verder niet zo heel erg.

Nog een puntje wat ik heb (wat de verkoper wel terloops heeft gemeld tijdens de eerste proefrit, dat hij hem niet aan de praat kreeg) is dat het cd magazijn onder de voorstoel niet lijkt te werken. 1 cd via het frontje laden en afspelen werkt wel gewoon. Vooralsnog rijd ik alleen maar korte stukken dus ik mis het ook niet heel erg, ik weet ook nog niet of ik hier nog wat aan ga laten doen. Maar ook hiervan heb ik het vermoeden dat dit in de advertentie als standaarduitrusting vermeld stond.
Jaap J.

Christiaan schreef:Gister heb ik mijn Isotta Stuurhoes gemonteerd. Zo mooi als op de doos wordt het natuurlijk nooit maar ik vind het een goed alternatief voor een nieuw stuur :) Wat jullie?
Ik vind vooral dat ie rechts en onder nog wat ingenomen moet worden, maar het ziet er beter uit dan zo'n half vergaan stuur. Wat heb je voor die hoes betaald als ik zo brutaal mag zijn (en waar heb je m besteld)?
Christiaan

Jaap J. schreef:
Christiaan schreef:Gister heb ik mijn Isotta Stuurhoes gemonteerd. Zo mooi als op de doos wordt het natuurlijk nooit maar ik vind het een goed alternatief voor een nieuw stuur :) Wat jullie?
Ik vind vooral dat ie rechts en onder nog wat ingenomen moet worden, maar het ziet er beter uit dan zo'n half vergaan stuur. Wat heb je voor die hoes betaald als ik zo brutaal mag zijn (en waar heb je m besteld)?
Hij zou idd nog wat straker moeten op sommige plaatsen. Ik heb hem besteld bij een lokaal tuningszaakje hier. Hij moest hem wel voor me bestellen, dat duurde ruim 2 weken. En hij koste €80. Een hoop geld voor zo`n stom ding maar het is mooi leer en hopelijk gaat hij nog jaren mee.
Modus
Contacteer:

Adinsx schreef:Ziet jouw koplamp er zo uit:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09625.jpg[/img]

Of mis je de lens+Xenon? in een ph2 en ph3 RS zit standaard Xenon inderdaad.
Ik heb nog even gekeken, die hele 'koker' die je bij jou om de bol heen ziet zit er niet in en verder gewone pitjes.

Ik zal eens navragen bij de Renault hier wat er nou precies in zit, ik zou bijna zeggen de units van een 'gewone' Clio Phase II, maar afgezien van de xenon verschillen die verder denk ik niet van die van de RS.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Standaard Clio:

[img]http://www.euromaxcars.com/images/2003% ... 20Jade.jpg[/img]

1 troost: de cup/Ragnotti-versie had ook geen xenon, uit gewichtsbesparing.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Modus
Contacteer:

Zoiets had ik ook al gevonden ja. Ik denk wel dat ik het ga laten aanpassen (mits de kosten niet al te hoog zijn) want mijn streven was een zoveel mogelijk standaard RS te vinden. En verder is ie dat zo goed als helemaal dacht ik, al lijkt ie een iiiiiieeeeeeetsiepietsie verlaagd, maar ms is dat schijn.
Adinsx

Voor de originele koplampen, dus met de Xenonlenzen ga je flink wat geld neer moeten leggen denk ik

Daarnaast komt er de lamp zelf + balasten (per stuk ongeveer 180 euro) nog bij.

Wordt een duur geintje (N) Zeker weten dat je een originele NL'se ph2 hebt? :) en niet een ragnotti uitvoering o.i.d. :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Modus
Contacteer:

Yep, originele NL auto, is allemaal keurig terug te vinden.
joeri_16V
Car: megane 2

De RS van mn vader is vandaag naar de keuring geweest, ten minste, dat was de bedoeling.
Hij is dus niet gekeurd, 1 aandrijfhoes en een rotte uitlaat.
Deze onderdelen gaan ze eerst bestellen, en dan mag ie volgende week nog eens terug.
rolfy
Contacteer:

Ik zou nog even een paar foto's laten zien van mijn nieuwe aanwinst:

[img]http://i37.tinypic.com/20s97a9.jpg[/img]

[img]http://i34.tinypic.com/fardxh.jpg[/img]

Inmiddels heb ik er een schuif/kanteldak in laten zetten, en op deze foto's is de LPG-vuldop nog niet te zien. Zijn de foto's van toen de auto te koop stond bij het autobedrijf. De donker getinte ramen zijn door de vorige eigenaar gedaan, en de auto heeft het Cup-onderstel.

Gelukkig niet de achterspoiler, want die vind ik persoonlijk minder mooi dan de mijne :wink:

Knap autootje toch? Dit weekend even op en neer naar Groningen gereden (ik woon in Limburg), was wel ff genieten met een smile van oor tot oor :D
Sander2

rolfy schreef:Inmiddels heb ik er een schuif/kanteldak in laten zetten, en op deze foto's is de LPG-vuldop nog niet te zien.
Mooie RS! (Y)
Wat kost dat schuif/kanteldak als ik vragen mag, en heb je er foto's van? Thx!
rolfy
Contacteer:

Sander2 schreef:
rolfy schreef:Inmiddels heb ik er een schuif/kanteldak in laten zetten, en op deze foto's is de LPG-vuldop nog niet te zien.
Mooie RS! (Y)
Wat kost dat schuif/kanteldak als ik vragen mag, en heb je er foto's van? Thx!
Ik heb geluk gehad, toen ik belde voor een simpel Webasto klapdakje (meer heb ik niet nodig) waren die voorlopig niet leverbaar. Dus heeft hij me gematst met een Webasto/Hollandia 300 schuif/kanteldak. Incl. montage kostte me dat nu € 325. Is normaal ruim € 400 geloof ik.

Foto's moet ik nog ff maken hoor, maar kan nog ff duren aangezien ik aardig wat vliegen heb vermoord op en neer naar Groningen. Dus hij moet hoognodig gewassen worden :wink:
Adinsx

Ga de foto's meteen even toevoegen aan het register (Y) :)

Verder natuurlijk dik strakke kar! Valt me nog mee van dat schuifkanteldak :)

Enuh, lange ritten maken zijn altijd super :smoke:
Stukjes relaxed op de CC, stukjes ff hard doorkachelen, soms ff wat mensen uitdagen.. Heerlijk :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Modus
Contacteer:

Hoeveel RSen phase 2 zijn er eik verkocht in NL, is dat bekend? Ongetwijfeld iets meer dan de 182s... maar om nou te zeggen dat ik ze vaak tegenkom... nee. Een 182 heb ik nog nooit in levende lijve gezien geloof ik.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Modus schreef:Hoeveel RSen phase 2 zijn er eik verkocht in NL, is dat bekend?
Volgens Renault zijn er in NL 'vanaf 2002 146 stuks verkocht' van de RS (allemaal) en aangezien er van de ph 3 53 zijn geleverd en de ph 1 niet in 2002 meer werd geleverd zijn er van de ph 2 zo ongeveer 93 plus een aantal in 2001.
Zelf zie ik de ph 1 het meest en ook de ph 3 nog wel eens maar een ph 2 heb ik geloof ik pas 1 keer ooit gespot! Ze vallen dan ook wel het minst op, maar toch...
Plaats reactie