ik ook maar ff; Jan-Cor

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Squadra
Contacteer:

Hoi, ik ben Jan-Cor, nog geen RTC lid maar dat zal wel niet zo lang duren.
In tegenstelling tot de meesten van jullie heb ik geen Renault voor op de weg maar voor op de rennstrecken. :wink:

Een tijdje geleden een Volvo 480 gekocht en daar zit een flink gepeperd blokje in van Renault. Eerst wilde ik deze gebruiken maar dan gaat helaas niet ivm de reglementen (ik wil standaardklasse rijden).

Voor dat blokje heb ik een carosserie nodig en dan zit ik te denken aan een Clio of een Megane. Kan iemand mij vertellen wat de voor- en nadelen van deze varianten zijn ten opzichte van elkaar?

Zijn er (forum) leden die ook ervaring hebben met een Renault in de autocross / rallycross ??

Verder heb ik ook een versnellingsbak expert nodig en zo her en der gelezen moet ik op zoek naar de Canonballmen ergens in Friesland (en dat is gelukkig niet zo heel ver voor mij).
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

welkom @rtc en veel plezier met de volnault :D , wat voor blok zit er in ? enne :foto: :foto: doen het altijd goed!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Welkom, Cannonbalman woont niet in friesland dacht ik :lol:
Daar woont wel een renault expert op motorisch gebied (Y)
Cross heb ik geen ervaring mee, ik race liever.

Ben wel benieuwd naar het motorblok wat erin ligt :wink:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Squadra
Contacteer:

Dan moet ik maar eens ff kijken waar hij wel woont (0)

Foto's worden ook nog wel geplaatst maar die heb ik nog niet (zoveel).

Bij toeval werd ik door een kameraad gewezen op een advertentie van Marktplaats waar een Volvo werd aangeboden met een aangepast Williams blok erin. Daar dus heen getogen en het verhaal van de verkoper aangehoord. Er is veel geld in gestoken, er zou op een proefstand 217pk uit zijn gekomen en is gebouwd door Moritz tuning uit Amsterdam. De computer zou zijn aangepast door Williams in the UK.

Het geheel zit echter in een Volvo carosserie wat ik dus niet mag gebruiken ivm de reglementen. Vandaar dat ik dus een goed (rollend) carosserie zoek die ik kan gebruiken. Wie er eentje heeft of weet LAAT JE HOREN AUB :worship:

Tevens heb ik een rolkooi nodig, zijn die te koop of kun je beter zelf eentje (laten) maken? Of misschien is er nog wel een carosserie te koop waar al een rolkooi enz. inzit?

En wat zijn jullie ideeën van een doorgelast chassis/carosserie?
jacob

hey een buurtbewoner. Leuk projectje
clio_16_klapper
Contacteer:

dat is niet onaardig 217PK :).
Wat voor een bak ga je er aan hangen dan?
als je er mee gaat crossen zou ik maar bakken en steekassengaan sparen lol.
Haas
Car: Megane RS

canonballman woont in omstreken Tilburg ;)
Squadra
Contacteer:

clio_16_klapper schreef:dat is niet onaardig 217PK :).
Ja inderdaad dat heb ik inmiddels van meerdere Renaultlogen gehoord. :beer: Maar dat is mijn eigen schuld, had ik maar eerder meer informatie aangeschaft |:

Ik heb ca. 15 jaar gereden met een Fiat Uno Turbo, slechts 1300cc maar wel een bom op wielen. Daar heb ik zo ontzettend veel onderdelen van zoals veel verschillende motoren, bakken, carosserien, velgen enz enz enz (ook Fiat X1/9 - Ritmo, Lancia Beta's ed) dat ik natuurlijk ook plaats moet maken voor de nieuwe Renault manie.

Hoezo deze overstap?? Nou die oude Mussolini motoren worden schaars, de onderdelen steeds duurder en de Fiat carosserie uit de jaren 80 houdt het niet zo lang vol. En ik ben niet echt een VW man, Toyota en Honda waren ook op mijn verlanglijstje totdat ik dus de Volvo tegen kwam.

ps Jacob, zou het leuk vinden om eens te buurten (I)
clio_16_klapper
Contacteer:

Squadra schreef:
clio_16_klapper schreef:dat is niet onaardig 217PK :).
Ja inderdaad dat heb ik inmiddels van meerdere Renaultlogen gehoord. :beer: Maar dat is mijn eigen schuld, had ik maar eerder meer informatie aangeschaft |:

Ik heb ca. 15 jaar gereden met een Fiat Uno Turbo, slechts 1300cc maar wel een bom op wielen. Daar heb ik zo ontzettend veel onderdelen van zoals veel verschillende motoren, bakken, carosserien, velgen enz enz enz (ook Fiat X1/9 - Ritmo, Lancia Beta's ed) dat ik natuurlijk ook plaats moet maken voor de nieuwe Renault manie.

Hoezo deze overstap?? Nou die oude Mussolini motoren worden schaars, de onderdelen steeds duurder en de Fiat carosserie uit de jaren 80 houdt het niet zo lang vol. En ik ben niet echt een VW man, Toyota en Honda waren ook op mijn verlanglijstje totdat ik dus de Volvo tegen kwam.

ps Jacob, zou het leuk vinden om eens te buurten (I)
Spaar maar echt flink, jb3 bak is zeker geen suc6 zeg ik met 217 pk.
jc5 is al beter maar zal denk ik met 217PK 2 crossen mee gaan.
En de steekassen iedere cros 1 a 2.
Kennis van me heeft zijn cross auto (vrije standaard) verkocht na verschillende pogingen en telkens de spullen stuk.(RS motor 230PK aan de krukas, bmw homokineten, speciale op maat gemaakte steekassen, renault v6 bak met wokkelsper etc. en nog bleef het niet heel lol)
Wij zelf hadden een Renault 2.2 12V dat ging eingelijk gewoon goed en alles bleef heel.

Maar wel erg gaaf dat je keuze op renault is gevallen (Y) :) in ieder geval veel suc6 en wie weet tref ik de auto een keer op een cros, welke crossen wil je gaan rijden dan ??
Squadra
Contacteer:

Hmm dat klinkt allemaal niet best.

Aan één kant snap ik dat niet helemaal, hoe doen de Clio's het dan in de racerij en in de rally's?

Hebben ze daar ook allemaal vesnellingsbakken in de schappen liggen :D

Ik rij eigenlijk rallycross en alleen maar in Duitsland.
Dat is niet echt te vergelijken met de Nederlandse Autocross, misschien wel in grote lijnen maar het gaat er toch anders aan toe.

Vandaag de motor na lange tijd stil staan weer eens laten draaien.
Even de bougies schoon gemaakt, eerst ff een dag in de WD40 laten staan, daarna motorblok op oliedruk gebracht.

Schroevendraaier erin (haha geen sleutel aanwezig) en lopen (L)

Klinkt allemaal super, nog geen proefritje gemaakt, dat gaat deze week gebeuren. Nog wel in een Volvo carosserie maar dat moet dan maar even. Als ie wat langer heeft gelopen gaat alles eerst op een rollenbank om eens even te meten wat eruit komt. Als alles in goede orde is wordt een goed rollend Clio chassis/carosserie toch hard nodig :beer:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

heb nog wel een renault 19 te koop voor weinig
heb je gelijk weer een bakje op reserve
en een stukje kont om wat tikjes op te vangen ;)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie