Hallo,
Al enige tijd rijd ik rond met het volgende probleem:
Mijn Laguna stottert/hapert bij het wegrijden tot zo'n 2500 toeren. Naarmate ik het gaspedaal dieper intrap wordt het stotteren erger. Als de motor nog koud is, is er nog niks aan de hand, pas na een minuut of vijf. Als ik heel erg rustig gas geef, dan stottert de Laguna zo goed als niet, maar dan moet ik wel heel rustig gas geven. Bij vochtig weer schijnt het probleem erger te zijn.
Uitmeting bij garage gaf geen rare dingen aan, behalve dat mijn kat vervangen moest worden. Dat heb ik dan ook laten doen, in de hoop dat hiermee het probleem weg zou zijn. Maar dat was dus niet zo.
Alle luchtslangen heb ik gecheckt, zou prima moeten zijn. Bougies zijn reeds vervangen.
Ik heb een keer de accu losgehaald om de computer te resetten, maar dat mocht ook niet baten.
Wat zou het allemaal kunnen zijn? Sensors? Inspuiting? Lucht inlaat? De lambdasonde zou het niet kunnen zijn, want dan had de garage dat bij de meting moeten kunnen constateren. Ik weet niet of ze dan ook problemen met luchttempereatuursensor en dat soort sensoren zouden moeten kunnen zien?
Het vreemde is dat het probleem zich voordoet tot 2500 toeren in alle versnellingen. Dat zou denk ik dus betekenen dat het niet iets zou kunnen zijn als bougiekabels of bobines want dan lijkt me dat je dat over het hele toerenbereik zou moeten merken toch?