Hoge temperatuur/ laat inkomende ventilator

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Tinus19RT
Contacteer:

Na jaren gereden te hebben in een prachtige zwarte 19 RT en een Rode 16v sedan ( beide PhII) heb ik een uitstap gemaakt naar een Safrane...heerlijke auto, maar toch niet mijn ding...
Nu weer terug met een 19 RT...eindelijk.

Maar, het probleem wat ik met mijn zwarte RT had, heb ik nu ook weer...koelvloeistof temp die oploopt, maar wel veel verder dan bij m'n vorige...

Als ik hem stationair laat draaien, loopt de temp op tot het laatste streepje net voor het "rode" gebied...daar blijft hij heel lang staan voordat de ventilator eens aanslaat...

Bij m'n vorige RT heb ik dat probleem opgelost, alleen weet ik niet meer hoe....zucht

Wie kan me helpen?
Martijn Kool

grote kans dat als je het thermocontact vervangt dat dan de fan eerder aanslaat, ook kan het zo zijn dat het aan de thermostaat ligt, dat deze te laat open gaat, maar dan zul je hetzelfde probleem moeten hebben als je rijdt..

ook kan je temp meter gewoon brak zijn.. staat je temp meter wel netjes onderaan voor het starten(koud)?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tinus19RT
Contacteer:

De meter staat gewoon onderaan in koude toestand...
misschien dat ik er toch weer te lang uit ben geweest qua 19 rijden....waar zit dat thermocontact ook al eens weer?

En misschien is het idd niet onverstandig om een thermostaat erin te zetten die vroeger openstaat...
Plaats reactie