Prostar Z5 Clio II Phase 1 RS

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Joskhuu
Contacteer:

Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Clio II Phase 1 RS. Nu wil ik daar een alarm in bouwen maar weet niet hoe het moet. Heeft er iemand een beetje verstand van een Prostar Z5 alarm in een clio II Phase 1?

Een overzicht of iets dergelijks zou fantastisch zijn. :worship:

Gr Joskhuu
Tom
Moderator
Car: MB

Wat snap je niet?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer

hoe die een alarm moet inbouwen...
Tom
Moderator

Nou ja, beetje specifieker kan geen kwaad? Wat moeten we hier nou zeggen (S)

Ik zeg iig 1 ding. Als je er de ballen verstand van hebt blijf er dan af! Wil je er toch aan beginnen: Haal de accu los als je bezig gaat en soldeer IEDERE verbinding!
Joskhuu
Contacteer:

Ik kan er wel gewoon aan beginnen want ik heb wel vaker een alarm ingebouwd, alleen nog niet bij een clio.

Het schijnt nogal best moeilijk te zijn om het op afstand starten en de startonderbreker fatsoenlijk te laten werken.

Nu is dus mijn vraag, of iemand het al een keer heeft gedaan en of die persoon dan mij een beetje kan aansturen waar ik allemaal moet zijn met de kabels e.d.
Tom
Moderator

Verwacht niet dat er hier iemand is met dat alarm, Maar je weet maar nooit.

Ik zou zeggen ga gewoon aan de slag en vraag iets als je een specifieke vraag hebt. Er zijn hier best wat mensen die het een en ander van auto electra afweten. Een site bijvoorbeeld van Beijer automotive levert alle info die je wilt hebben. Zij vragen er echter wel een vergoeding voor.
Joskhuu
Contacteer:

Ik ben al aan het kijken bij mijn huidige dealer of ze een schema kunnen leveren. En als ik het echt niet snap dan heeft Prostar een mobiele service, komen ze langs en bouwen ze het in.

Is ook wel makkelijk maar kost waarschijnlijk weer wat overbodig geld
Robke
Car: Lexus IS250

Ik denk niet dat je dat startgedoe zomaar aan de praat krijgt.
Er zit standaard een startblokkering op je auto, bij de meeste automerken werkt dat via een transponder in je sleutel die wordt herkend door de computer en waardoor de startblokkering uitgeschakeld wordt.
Mits het werkt via een transponder, kun je die uit de sleutel halen en bij het contactslot op de ontvanger monteren.
De startmotordraad kun je zo meten, ook het oliedruklampje is een kwestie van meten.
Plaats reactie