Versnellingsbak 1.8 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Endlessly

Beste mensen,

Ik heb een apart probleem. Als de motor koud is heb ik totaal geen problemen met schakelen. Maar na een tijdje rijden, krijg ik hem moeilijk in ze 1 en 2, en de achteruitversnelling is bijna helemaal onmogelijk. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En wat moet ik hier tegen doen?
Nadat de auto weer een paar uur stil heeft gestaan, is het probleem weer weg. Erg vaag.
Derby

Bakolie op juiste peil?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

denk eerder aan een koppeling die begint op te spelen
bak olie die niet goed is zou eerder andersom werken
koud kut schakelen warm beter
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Derby

Ik doelde meer op een tekort aan koeling. Bij koude motor sckakelt "goed", en bij warme bak gaat het schakelen erg rottig omdat het allemaal "te" warm is, te veel uitgezet.
Koppeling zou ook goed kunnen, komt de koppeling wel goed los?
Endlessly

Koppelingskabel is overigens wel recent vervangen. Na het vervangen heb ik dit opeens. Maar het ligt dus niet aan de bak zelf?
Koppeling komt verder goed vrij. Alleen waarom het verschil tussen koud en warm? Als een koppeling gaar is, dan toch ook als de motor koud is?
Abel
Über-Spammer

ik zal toch eens kijken of de kabel goed zit oboven bij de pedalen, en kijken of hij daar iets straker kan.
Endlessly

Maar als hij niet strak genoeg zit, dan zou ik dit probleem toch ook moeten hebben als de motor koud is?
Nenad1916v

Dit had ik ook met mijn 19 16v. Als koud was niks aan de hand maar als motor op temp was deden enkele versnellingen raar. Uitendelijk is de bak overleden..
Plaats reactie