Beste mensen,
Ik heb een apart probleem. Als de motor koud is heb ik totaal geen problemen met schakelen. Maar na een tijdje rijden, krijg ik hem moeilijk in ze 1 en 2, en de achteruitversnelling is bijna helemaal onmogelijk. Wat kan hier de oorzaak van zijn? En wat moet ik hier tegen doen?
Nadat de auto weer een paar uur stil heeft gestaan, is het probleem weer weg. Erg vaag.
Versnellingsbak 1.8 16v
-
- Contacteer:
denk eerder aan een koppeling die begint op te spelen
bak olie die niet goed is zou eerder andersom werken
koud kut schakelen warm beter
bak olie die niet goed is zou eerder andersom werken
koud kut schakelen warm beter
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ik doelde meer op een tekort aan koeling. Bij koude motor sckakelt "goed", en bij warme bak gaat het schakelen erg rottig omdat het allemaal "te" warm is, te veel uitgezet.
Koppeling zou ook goed kunnen, komt de koppeling wel goed los?
Koppeling zou ook goed kunnen, komt de koppeling wel goed los?
Koppelingskabel is overigens wel recent vervangen. Na het vervangen heb ik dit opeens. Maar het ligt dus niet aan de bak zelf?
Koppeling komt verder goed vrij. Alleen waarom het verschil tussen koud en warm? Als een koppeling gaar is, dan toch ook als de motor koud is?
Koppeling komt verder goed vrij. Alleen waarom het verschil tussen koud en warm? Als een koppeling gaar is, dan toch ook als de motor koud is?
-
Dit had ik ook met mijn 19 16v. Als koud was niks aan de hand maar als motor op temp was deden enkele versnellingen raar. Uitendelijk is de bak overleden..