ACT: Clio RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Iemand bekend met deze zwarte RS182?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... rt-e3.html
vind de prijs wat aan de goedkope kant...
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... rt-e3.html
vind de prijs wat aan de goedkope kant...
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik vind persoonlijk dat ze te veel vragen voor de phase III. Daarom vind ik dit een rieele prijs. Dus niet aan de lage kant.
En hij zal er idd wel vanaf moeten.
En hij zal er idd wel vanaf moeten.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Niks mis mee met die prijs.
En ja hij is te koop , dus zal hij er wel van afwillen
Als je soms denkt dat er schade aan is geweest, kan iemand uit Nieuw Vennep je dat vertellen, weet alleen niet zijn naam meer.
Volgens mij iemand met een ClioWilliams!
En ja hij is te koop , dus zal hij er wel van afwillen

Als je soms denkt dat er schade aan is geweest, kan iemand uit Nieuw Vennep je dat vertellen, weet alleen niet zijn naam meer.
Volgens mij iemand met een ClioWilliams!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Misschien nakijken of Adinsx het juist heeft of wat hij denkt over een eventuele schade aan de op marktplaats staande Clio RS.WouterW schreef:wat kan ik?
Wat je allemaal nog meer kan weet ik niet

-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
tuurlijk dat valt wel te regelen, wordt vervolgdelmotheelk (Eric) schreef:Ja, ze bestaan. Maar zijn dus zeldzaam en alleen uit Frankrijk te halen. Misschien ook wel via een Nederlandse winkel, dat weet ik niet. Als ze Jemmpy zelfbouwmodellen leveren, dan deze vast ook. (Als je ergens gaat vragen, wil je je resultaten dan hier posten?)Dimitri2.0 schreef:dus ze betsaan toch.... heeft iemand recent dit nog via een nederlandse hobby shop geprobeerd.
Wie weet krijgen we wel korting als we er een paar in 1 keer bestellen.
Ah, ik dacht al dat ik de enige was met het probleem. Stoort me mateloos, dus als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik die graag!is een beetje een kwaaltje. Als ze eenmaal een keer eraf geweest zijn is het moeilijk ze weer strak erin te krijgen. Ik heb het ook en erger mij er ook al aan. Ik ga binnenkort ook is kijken of er wat mee kan. Als jij het eerder hebt gedaan post het ff hier dan
Ik heb dit ook gehad, precies hetzelfde.Jaap J. schreef:Ah, ik dacht al dat ik de enige was met het probleem. Stoort me mateloos, dus als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik die graag!
Maar ik heb vandeweek men bumper er af gehad en nu zit ie perfect

In je zijscherm zit een gaatje, en aan je bumper zit een pinnetje(Witte Pijltjes)
Die moet je in elkaar douwen en dan de bumper echt RECHT naar achteren douwen(Rooie Pijl)
[img]http://i328.photobucket.com/albums/l342 ... C00983.jpg[/img]
Dan blijft hij eigenlijk al goed vastzitten zonder dat de boutjes er weer in zitten

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Kijk daar hebben we wat aan.Boy schreef:Ik heb dit ook gehad, precies hetzelfde.Jaap J. schreef:Ah, ik dacht al dat ik de enige was met het probleem. Stoort me mateloos, dus als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik die graag!
Maar ik heb vandeweek men bumper er af gehad en nu zit ie perfect![]()
In je zijscherm zit een gaatje, en aan je bumper zit een pinnetje(Witte Pijltjes)
Die moet je in elkaar douwen en dan de bumper echt RECHT naar achteren douwen(Rooie Pijl)
[img]http://i328.photobucket.com/albums/l342 ... C00983.jpg[/img]
Dan blijft hij eigenlijk al goed vastzitten zonder dat de boutjes er weer in zitten
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Begrijp ik het goed dat je dit gewoon doet zonder de bumper te demonteren of iets los te hoeven maken? Ik ga het straks gelijk proberen dan! Bedankt! 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
zeg maar in de wielkast? dus als je die los heb ken je hem gewoon op ze plek drukken? Na dan ga ik dat ik morgen ook is proberen haha.Boy schreef:Idd, je hoeft eigenlijk alleen maar de 2 zijkanten van de bumper los te halen.
aan beide kanten 2 torxschroeven van je modderkuip en 1 bout van je bumper
Hallo, nieuw hier. Sinds bijna een week in het bezit van een blauwe RS phase II van eind 2001, in behoorlijk goede staat. 
Heb zelf geen goede fotoapparatuur maar verwacht binnen korte tijd wat eigen foto's te kunnen plaatsen, dan zal ik ook even in het voorstel-forum posten.
Heb al een paar keer mee zitten lezen en ik denk dat het af en toe best van pas kan komen om hier eens wat gebruikerservaringen te vragen.

Heb zelf geen goede fotoapparatuur maar verwacht binnen korte tijd wat eigen foto's te kunnen plaatsen, dan zal ik ook even in het voorstel-forum posten.
Heb al een paar keer mee zitten lezen en ik denk dat het af en toe best van pas kan komen om hier eens wat gebruikerservaringen te vragen.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ik zeg welkom 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Aanmelden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
(Hier even verder chatten:)
Dat had ik ook verwacht. Maar vergeleken met de andere huidige Hot Hatches (ik heb in de Cooper S en 207 RC al gereden) heeft hij alleen in lagere toerentallen daar een klein beetje last van. Maar verder viel het mij 100% mee en het weggedrag maakt alles goed. Moeilijk ekeuze wordt het (niet de 207 hoor, die is echt niks).Sander2 schreef:Jawel, maar met dat gewicht komt hij naar mijn mening gewoon wat power te kort. Maar remmen en bochten gedrag is echt super!elmotheelk (Eric) schreef:Dat was ik dus! Haha.
De RS F1 reed echt heerlijk vond ik. Stuurt erg scherp. Ook prima op de gewone weg hoor, Sander2!
Ja, dat is zo, alleen wat ik wel een beetje een nadeel vind is het hoge toerental bij bijv. 120, dan zit je al rond de 4000 rpm? Of is dat zelfs al bij 100?elmotheelk (Eric) schreef:(Hier even verder chatten:)Dat had ik ook verwacht. Maar vergeleken met de andere huidige Hot Hatches (ik heb in de Cooper S en 207 RC al gereden) heeft hij alleen in lagere toerentallen daar een klein beetje last van. Maar verder viel het mij 100% mee en het weggedrag maakt alles goed. Moeilijk ekeuze wordt het (niet de 207 hoor, die is echt niks).Sander2 schreef:Jawel, maar met dat gewicht komt hij naar mijn mening gewoon wat power te kort. Maar remmen en bochten gedrag is echt super!elmotheelk (Eric) schreef:Dat was ik dus! Haha.
De RS F1 reed echt heerlijk vond ik. Stuurt erg scherp. Ook prima op de gewone weg hoor, Sander2!
In ieder geval, je moet hem op toeren houden wil hij snel zijn. Maar, hij rijdt echt lekker! Voelt ook heel degelijk aan!
En achter het blok bij het uitlaat spruitstuk heb je heel erg veel ruimte voor een eventuele turbo conversie. Nu maar hopen dat MB er mee begint. Overigens heeft Henk van Fastchip ook een clio III RS, dus denk ik dat er ook wel leuke ecu calibraties beschikbaar zijn.

Zoals ik laatst al schreef hierzo, ben ik sinds 1 juli de gelukkige eigenaar van een zwarte RS Phase 3 met Cup onderstel bouwjaar 2005, met 47000 km op de teller. Dus ja, een zwarte met antraciet velgen.
De vorige eigenaar heeft hem nieuw gekocht, met 2 jaar extra garantie, dus ik heb er zelfs nog fabrieksgarantie op
De ene dag de auto opgehaald bij de verkoper, en de volgende dag stond hij al bij de LPG-boer. Ik mag wel zeggen dat ik erg blij word van mijn RS op LPG!!! Wat een power heeft dat autootje, en hij is net zo compleet als mijn Clio Initiale uit 2002, mijn vorige auto.
Overigens, ik heb € 1850 betaald voor de ombouw naar LPG, bij Car care Wallinga te Eindhoven, met 2 jaar garantie. Was (of is) een aktie voor € 1610, maar die installatie is 'slechts' geschikt tot een vermogen van 140 pk. Voor mijn auto moesten er grotere, dus duurdere injectoren geplaatst worden. Geloof me, er is geen merkbaar verschil in het rijden op LPG. Ok, ik rijd 1 op 8,5-9 met flink gassen, en ik moet elke 350-400 km tanken, maar ik lach me wel helemaal scheef bij het tankstation.
Nog een voordeel: met een LPG-tank van 50 liter, komt er 40 kg bij op het gewicht van de auto. Op kenteken staat nu 1050 kg. Deze RS valt daarmee in dezelfde belastingklasse als mijn 1.6 Initiale, en ik betaal € 110 wegenbelasting per 3 maanden.
Ooit wel eens een RS rijder gezien met een dubbele glimlach op z'n snoet?
Daar kun je toch alleen maar vrolijk van worden?
Inmiddels zijn er 6 andere (Pioneer) speakers in geplaatst, heb ik ook nog een kleine actieve subwoofer in de kofferruimte laten zetten, en nu heb ik een driedubbele glimlach op mijn snoet!!! Ok, de kofferbak is een beetje gevuld nu, Phase 3 heeft geen reservewiel, dus tank staat achter de achterbank en is even breed als het breedste deel van de achterbank, maar ik rijd toch nauwelijks met bagage rond.
Daarnaast heb ik nog een ander speeltje in de auto, en nu rijd ik helemaal happy rond...
Foto's zal ik binnenkort maken, ik heb nog wel ergens de foto's van toen de auto te koop stond, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Ik kan iemand met een RS alleen maar aanraden om hem naar LPG om te laten bouwen als je er de kilometers voor maakt!!!! Rijd echt super gewoon
De vorige eigenaar heeft hem nieuw gekocht, met 2 jaar extra garantie, dus ik heb er zelfs nog fabrieksgarantie op

De ene dag de auto opgehaald bij de verkoper, en de volgende dag stond hij al bij de LPG-boer. Ik mag wel zeggen dat ik erg blij word van mijn RS op LPG!!! Wat een power heeft dat autootje, en hij is net zo compleet als mijn Clio Initiale uit 2002, mijn vorige auto.
Overigens, ik heb € 1850 betaald voor de ombouw naar LPG, bij Car care Wallinga te Eindhoven, met 2 jaar garantie. Was (of is) een aktie voor € 1610, maar die installatie is 'slechts' geschikt tot een vermogen van 140 pk. Voor mijn auto moesten er grotere, dus duurdere injectoren geplaatst worden. Geloof me, er is geen merkbaar verschil in het rijden op LPG. Ok, ik rijd 1 op 8,5-9 met flink gassen, en ik moet elke 350-400 km tanken, maar ik lach me wel helemaal scheef bij het tankstation.
Nog een voordeel: met een LPG-tank van 50 liter, komt er 40 kg bij op het gewicht van de auto. Op kenteken staat nu 1050 kg. Deze RS valt daarmee in dezelfde belastingklasse als mijn 1.6 Initiale, en ik betaal € 110 wegenbelasting per 3 maanden.
Ooit wel eens een RS rijder gezien met een dubbele glimlach op z'n snoet?

Daar kun je toch alleen maar vrolijk van worden?
Inmiddels zijn er 6 andere (Pioneer) speakers in geplaatst, heb ik ook nog een kleine actieve subwoofer in de kofferruimte laten zetten, en nu heb ik een driedubbele glimlach op mijn snoet!!! Ok, de kofferbak is een beetje gevuld nu, Phase 3 heeft geen reservewiel, dus tank staat achter de achterbank en is even breed als het breedste deel van de achterbank, maar ik rijd toch nauwelijks met bagage rond.
Daarnaast heb ik nog een ander speeltje in de auto, en nu rijd ik helemaal happy rond...
Foto's zal ik binnenkort maken, ik heb nog wel ergens de foto's van toen de auto te koop stond, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Ik kan iemand met een RS alleen maar aanraden om hem naar LPG om te laten bouwen als je er de kilometers voor maakt!!!! Rijd echt super gewoon

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het hogere verbruik valt best mee zo te zien.
Ik rij 1:10 en 440km op Euro98
Maar als de brandstofprijzen echt enorm stijgen ga ik ook maar eens aan LPG denken
Ik heb overigens wel een reservewiel achterin liggen. Rij niet graag rond met de gedachten geen volledig reservewiel bij me te hebben
Kom maar op met de foto's en plaatst ze meteen in het phase3 register
Ik rij 1:10 en 440km op Euro98

Maar als de brandstofprijzen echt enorm stijgen ga ik ook maar eens aan LPG denken

Ik heb overigens wel een reservewiel achterin liggen. Rij niet graag rond met de gedachten geen volledig reservewiel bij me te hebben
Kom maar op met de foto's en plaatst ze meteen in het phase3 register

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Over Clio 3 RS F1:
Had ik al gezegd dat hij een fantastisch geluid maakt?
Tja het wordt mogelijk mijn leaseauto dus een conversie zit er zeker niet in, maar ik vond het serieus niet tegen vallen. Het is wel absoluut waar dat de 5de en 6de versnelling superkort zijn en snelwegkilometers dus wat vermoeiend kunnen worden. Tenmiunste, dit was zo want Ivo (de RenaultSport gespecialiseerde verkoper, ook hier op het forum) vertelde dat ze tegenwoordig met een langere 5 en 6 worden geleverd om dit probleem te verhelpen.Sander2 schreef:Ja, dat is zo, alleen wat ik wel een beetje een nadeel vind is het hoge toerental bij bijv. 120, dan zit je al rond de 4000 rpm? Of is dat zelfs al bij 100?
In ieder geval, je moet hem op toeren houden wil hij snel zijn. Maar, hij rijdt echt lekker! Voelt ook heel degelijk aan!
En achter het blok bij het uitlaat spruitstuk heb je heel erg veel ruimte voor een eventuele turbo conversie. Nu maar hopen dat MB er mee begint. Overigens heeft Henk van Fastchip ook een clio III RS, dus denk ik dat er ook wel leuke ecu calibraties beschikbaar zijn.
Had ik al gezegd dat hij een fantastisch geluid maakt?
Klopt idd dat ie op de snelweg wat meer toeren maakt, daarom is er ook een andere bak gemonteerd tegenwoordig met wat langere eindoverbrenging...
Zodra we de demo hebben staan met de nwe bak laat ik het wel even weten

Zodra we de demo hebben staan met de nwe bak laat ik het wel even weten
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
De Cup versie's hebben toch ook die nieuwe bak? Is volgens mij al maanden zo toch? Of loopt Nederland weer achter?Ivo van Achthoven schreef:Klopt idd dat ie op de snelweg wat meer toeren maakt, daarom is er ook een andere bak gemonteerd tegenwoordig met wat langere eindoverbrenging...![]()
Zodra we de demo hebben staan met de nwe bak laat ik het wel even weten

Heeft hij dan ook een hogere top? Want 215 is ook niet echt bijzonder.Ivo van Achthoven schreef:Klopt idd dat ie op de snelweg wat meer toeren maakt, daarom is er ook een andere bak gemonteerd tegenwoordig met wat langere eindoverbrenging...![]()
Zodra we de demo hebben staan met de nwe bak laat ik het wel even weten
nog hoger? tel uit je winst? met 1 euro per liter winst? 20000km per jaar gok ik dat is 2000 euro verschil. dus je gas apparaat en wegen belasting kost je dat jaar niets extra. het volgede jaar scheelt het je gewoon bijna 2000 euro!Adinsx schreef:Het hogere verbruik valt best mee zo te zien.
Ik rij 1:10 en 440km op Euro98![]()
Maar als de brandstofprijzen echt enorm stijgen ga ik ook maar eens aan LPG denken![]()
Ik heb overigens wel een reservewiel achterin liggen. Rij niet graag rond met de gedachten geen volledig reservewiel bij me te hebben![]()
Kom maar op met de foto's en plaatst ze meteen in het phase3 register
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
224Sander2 schreef:Heeft hij dan ook een hogere top? Want 215 is ook niet echt bijzonder.Ivo van Achthoven schreef:Klopt idd dat ie op de snelweg wat meer toeren maakt, daarom is er ook een andere bak gemonteerd tegenwoordig met wat langere eindoverbrenging...![]()
Zodra we de demo hebben staan met de nwe bak laat ik het wel even weten
Xenonpitjes laten vervangen RS fase II, wat zou me dat ongeveer gaan kosten bij de Renaulttoko?
Ik heb voor de Initiale via Ebay een set besteld, kostte me omgerekend € 25 incl. verzending ofzo. En iedere (erg) handige monteur kan ze voor je vervangen.Modus schreef:Xenonpitjes laten vervangen RS fase II, wat zou me dat ongeveer gaan kosten bij de Renaulttoko?
Zelf ben ik er in ieder geval niet aan begonnen... ik geloof dat je de voorbumper eraf moet halen om erbij te kunnen?
Geen idee meer wat Renault ervoor vroeg toen, maar het was mij teveel geld. En je moet ze ook nog eens per set laten vervangen ivm kleurverschil door ouderdom van de lamp. Maar met 1 telefoontje naar de dealer ben je erachter, hebben ze volgens mij standaard tarieven voor.
Kan je dit uitleggen? Zo'n geval bestaat toch net als een tl-buis uit een voorschakelapparaat en de lamp zelf? Wordt wel gewekt met hoogspanning bij die dingen, dus wees voorzichtig. Ik dacht dat die dingen een auto-leven mee gingen?Arno17 schreef:... en is het kanon kaduuk.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tja, weet niet hoe ik het moet uitleggen.....#Ron# schreef:Kan je dit uitleggen? Zo'n geval bestaat toch net als een tl-buis uit een voorschakelapparaat en de lamp zelf? Wordt wel gewekt met hoogspanning bij die dingen, dus wees voorzichtig. Ik dacht dat die dingen een auto-leven mee gingen?Arno17 schreef:... en is het kanon kaduuk.
Mijn lamp deed het ook niet, was niet de lamp zelf maar iets wat hem aan laat gaan.
Veel maakt het niet uit btw, beide zijn over de 100 euro, de lamp dacht ik 150 en dat ding bij mij was 125 euro!