Hallo,
Wie heeft er ervaring met een sportfilter voor een r19 16v, en weet zeker dat er meer vermogen wordt geleverd?
Welke filter moet ik kopen?
Ik heb een K&N filter.
[img]http://www.kandn.com/images/l/RC-2600.jpg[/img]
Ik weet niet of deze filter betere prestaties geeft.
Iemand ervaring?
Alvast bedankt.
Groeten Laurens
Welke sportfilter, iemand ervaring? 19 16v
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 19 aug 2007 13:22
Laatst gewijzigd door laurensberends op za 5 jul 2008 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 19 aug 2007 13:22
Ik weet nog niet hoe ik een foto met gebruik van een link in mijn post kan plaatsen, de link is:
http://www.kandn.com/images/l/RC-2600.jpg

http://www.kandn.com/images/l/RC-2600.jpg

Zo dus....laurensberends schreef:Ik weet nog niet hoe ik een foto met gebruik van een link in mijn post kan plaatsen, de link is:
[img]http://www.kandn.com/images/l/RC-2600.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
dan gewoon een inlegfilter kopen, meer vermogen zou ik niet op rekenen, wel op meer herrielaurensberends schreef:Hallo,
Wie heeft er ervaring met een sportfilter voor een r19 16v, en weet zeker dat er meer vermogen wordt geleverd?
Welke filter moet ik kopen?
Ik heb een K&N filter.
[img]http://kandn.com/images/m/RC-2600.jpg
Ik weet niet of deze filter betere prestaties geeft.
Iemand ervaring?
Alvast bedankt.
Groeten Laurens

-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 19 aug 2007 13:22
Bedankt,
Je bedoelt dus een gewone k&n vervangins element voor in de origineele filter?
Heeft iemand niet een filter waarvan de prestatie winst bekend is?
Je bedoelt dus een gewone k&n vervangins element voor in de origineele filter?
Heeft iemand niet een filter waarvan de prestatie winst bekend is?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
voor in het originele filterhuis inderdaad, het luchtfilter gedeelte van renault is gewoon dusdanig goed dat daar geen prestatie winst mee te behalen is...
Een doodgewone originele filter is nog altijd het beste, Renault heeft daar indertijd ook werk genoeg ingestoken om die te ontwikkelen. Net als nu, kijk maar eens naar de mégane, ze gaan die luchtinlaat niet zo raar maken als je der nix winst mee maakt hoor.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
op vermogenswinst hoef je in ieder geval niet te rekenen.
het openluchtfilter verhaal is al zo vaak besproken,en iedereen heeft zn eigen mening hierover.
de 1 zegt dat de auto met een open filter iets beter op pakt.
de ander heeft het over aanzuigen van warme lucht.
ik zou gewoon een k&n inlegfilter monteren
die zijn wel degelijk beter als een origineel papieren filter(dat hoef ik toch niet uit te leggen)
als je 16v verder standaard is
zou ik geen open filter monteren
want voor dat onstoken varkensgeluid hoef je het niet te doen.
het openluchtfilter verhaal is al zo vaak besproken,en iedereen heeft zn eigen mening hierover.
de 1 zegt dat de auto met een open filter iets beter op pakt.
de ander heeft het over aanzuigen van warme lucht.
ik zou gewoon een k&n inlegfilter monteren
die zijn wel degelijk beter als een origineel papieren filter(dat hoef ik toch niet uit te leggen)
als je 16v verder standaard is
zou ik geen open filter monteren
want voor dat onstoken varkensgeluid hoef je het niet te doen.
Met een inlegfilter krijgt hij meer lucht, akkoord, maar dus ook grotere vuildeeltjes. Ik ben nu eens een keer meegeweest naar de rally voor service te doen bij een professioneel team met lancers, hier zaten ook de gewone originele luchtfilters op.supercinq schreef:op vermogenswinst hoef je in ieder geval niet te rekenen.
het openluchtfilter verhaal is al zo vaak besproken,en iedereen heeft zn eigen mening hierover.
de 1 zegt dat de auto met een open filter iets beter op pakt.
de ander heeft het over aanzuigen van warme lucht.
ik zou gewoon een k&n inlegfilter monteren
die zijn wel degelijk beter als een origineel papieren filter(dat hoef ik toch niet uit te leggen)
als je 16v verder standaard is
zou ik geen open filter monteren
want voor dat onstoken varkensgeluid hoef je het niet te doen.
Meer nog, 1 van die mensen reed ook rallycross met een totaal opgefokte focus WRC (2.0l turbo erin, opgefokt tot over de 500PK), hierin hadden ze zelf een opeluchtfilter gemaakt, en deze bestond uit een ronde papieren filter (ongeveer zoiets als in een R19 zit), en de randen afgesloten met 2 ijzeren platen, en aan 1 van die ijzeren platen dan de inlaatslag. Aangezien dat dat ding massa's geld kost lijkt mij toch dat die oplossing beter is dan een stoffen filter.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
hahaAndrews (supercinq) schreef: want voor dat onstoken varkensgeluid hoef je het niet te doen.

dat over sport filter.. dat die grotere porieen heeft als een papieren exemplaar klopt. maar rijd jij ralley of andere rare extra stof hapende circuits? nee?
maak je niet druk. die dingen zijn met olie behandeld en houden echt klein spul tegen.
dus geloof de rest maar en koop een k&n vervangings filter! (k&n zijn de kenners op lucht filter gebied. en die krijgen zelfs opdrachten van auto fabrianten)
maak je niet druk. die dingen zijn met olie behandeld en houden echt klein spul tegen.
dus geloof de rest maar en koop een k&n vervangings filter! (k&n zijn de kenners op lucht filter gebied. en die krijgen zelfs opdrachten van auto fabrianten)
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Enkel helemaal links in de hoek voor de veertoren en links naast de frontbalk valt er wat koude lucht te vangen tijdens het rijden..
Eerder hing hij daar bij mij ook maar als ik zat te wachten voor de poortjes bij de Nürburgring bijvoorbeeld was hij het eerste stuk niet vooruit te branden.. helemaal niet als de fan nog eens aansloeg, mischien is dat de beste plaats als je die hoek ook nog afschermt zodat de warme lucht van de radiateur daar niet zo makkelijk meer komt..
Origineel filterhuis met K&N inlegfilter is de enige optie op iets meer vermogen maar verwacht geen wonderen want die krijg je niet
Daarintegen klinkt het wel ruig zo'n open filter op een R19 16V.. bij een Clio 16V kom je om in de herrie met zo'n ding
Eerder hing hij daar bij mij ook maar als ik zat te wachten voor de poortjes bij de Nürburgring bijvoorbeeld was hij het eerste stuk niet vooruit te branden.. helemaal niet als de fan nog eens aansloeg, mischien is dat de beste plaats als je die hoek ook nog afschermt zodat de warme lucht van de radiateur daar niet zo makkelijk meer komt..
Origineel filterhuis met K&N inlegfilter is de enige optie op iets meer vermogen maar verwacht geen wonderen want die krijg je niet

Daarintegen klinkt het wel ruig zo'n open filter op een R19 16V.. bij een Clio 16V kom je om in de herrie met zo'n ding

K&N is in die zin beter dat je het kan reinigen / minder snel hoeft te vervangen.
Jouw auto veliest helemaal niks op het luchtfilter, een K&N filter laat geen gram meer lucht door
Bij een clio vernaggel je het inlaattraject zodanig dat je een enorme dip in het middengebied veroorzaakt. Bij clio kun je altijd beter de originele box laten zitten. Ik ga ervanuit dat dit bij een 19 16v ook zo is.
Jouw auto veliest helemaal niks op het luchtfilter, een K&N filter laat geen gram meer lucht door

Bij een clio vernaggel je het inlaattraject zodanig dat je een enorme dip in het middengebied veroorzaakt. Bij clio kun je altijd beter de originele box laten zitten. Ik ga ervanuit dat dit bij een 19 16v ook zo is.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je kunt hem uiteraard ook hier plaatsen:
[img]http://home.planet.nl/~muld3459/filter.jpg[/img]
Als je het gas diep intrapt geeft het wel wat "herrie" (understatement
)
[img]http://home.planet.nl/~muld3459/filter.jpg[/img]
Als je het gas diep intrapt geeft het wel wat "herrie" (understatement
