Heb in mei een Renault Laguna (1998) gekocht, maar nu al megadure reparaties boven mijn hoofd hangen. Wagen rijdt op gas, 250.000 op de teller.
Bij het schakelen van de eerste naar de tweede versnelling 'bokt' de wagen, maar alleen de eerste keer na de start. Weet niet of dit te maken heeft met warme/koude motor of met het overschakelen van benzine naar gas. Ook maakt hij stationair teveel toeren. Even het gaspedaal aantikken en gas zakt direct terug naar normaal. Deed 'ie direct na aankoop ook al, maar niet elke keer. Bij Renault dealer gasklephuis schoon laten maken, nu doet ie het ALTIJD. Oplossing volgens hun: nieuw gasklephuis, kosten 600-800 euro geloof ik. En ik weet niet of dan ook het probleem met de 'bokkende' wagen voorbij is. Weet iemand dat?
Verder is de koppeling nogal lomp: bereik is erg groot (gaat van heel laag naar heel hoog) en is lastig te controleren. Volgens onze beunhaasmonteur moet 'ie ook vervangen worden: kosten 550 euro.
Zit denk ik niks anders op, want zo verkopen, kan ook niet.. Weet iemand of er goedkopere oplossingen zijn voor deze problemen? Moet altijd direct het hele gasklephuis vervangen worden, zoals de Renault dealer beweert, of kan het ook een onderdeel (stappenmotor ofzo?), en is een lompe koppeling erg? Zijn tweedehands onderdelen bij deze wagen ook nog een optie (mits ik ze kan vinden)?
groeten,
Sem
Laguna stationair veel toeren & schokken bij schakelen
Laatst gewijzigd door sim op ma 28 jul 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Er zijn twee typen gasklephuizen: met een kunststof smoorklep, of een metalen. Als het die van kunststof is, is vervangen de enige optie. Deze staan bekend om hun problemen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja, het complete gasklephuis. En soms wordt ook nog weleens een stukje kabelboom naar het gasklephuis vervangen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
hm ik zal eens checken of het plastic of metaal is.. En klopt Abel's suggestie dat omwisselen naar metaal een goed idee is? Of is dat heel duur?
@Abel: je hebt gelijk, had in mijn hoofd dat het tweede generatie was, maar weet eigenlijk ook niet waarom. Is gewoon Laguna!
@Abel: je hebt gelijk, had in mijn hoofd dat het tweede generatie was, maar weet eigenlijk ook niet waarom. Is gewoon Laguna!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat voor motor heb je? De oplossing die ik beschreef is voor een Laguna II, die hebben een elektronische gasklep. Uit m'n hoofd is dat bij een Laguna I niet het geval. Dan zou het ook stappenmotor kunnen zijn, afhankelijk van het motortype.
Die 550,- voor de koppeling is inclusief montage? Dan is het best netjes, er gaat behoorlijk wat tijd in zitten. Het koppelingset op zich zal plm. 170,- kosten.
Die 550,- voor de koppeling is inclusief montage? Dan is het best netjes, er gaat behoorlijk wat tijd in zitten. Het koppelingset op zich zal plm. 170,- kosten.