Verschil clio williams en 16v motor??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Wat is nou motorisch het verschil tussen een clio 16v en williams?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

cilinder inhoud. Maar ik denk dat de Williams-rijders je er meer over kunnen en willen vertellen. 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

dat weet ik maar het ging mij meer om specifieke delen. Zoals inlaatspruitstuk enz
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

weet het zo niet allemaal uit mijn hoofd (even searchen en je vind het allemaal denk ik :wink: ).

iig:

-krukas
-zuigers
-uitlaatspruitstuk (inlaat is hetzelfde)
-versnellingsbak
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

- Inlaatkleppen
- Nokkenassen
- Uitlaatspruitstuk
- Carter (onderblok)
- Zuigers
- Krukas

Volgens mij is dat het wel zo'n beetje :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

kortom, van buiten lijken ze het zelfde maar van binnen is alles net iets groter (diameter zuiger, slag van krukas, kleppen)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

op de weg is het in mijn ogen een soepelere motor met een hoger koppel (al in een lager toeren gebied) en een hoger topvermogen. Toerenbegrenzing ligt wel iets iets lager bij een williams (6500rpm) vanwege de langere slag.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Was er ook niet een verschil in wel/geen koelribben op het onderblok?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Die koelribben hadden de latere F7P's ook. De F7R heeft wel uitsparingen aan de buitenzijde om extra ruimte in de krukkast te krijgen vanwege de langere slag.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat zit je te hannesen Jacob? je had een willie blok in onderdelen, verkocht en nu wel weer aan de f7r?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

De kop is ook anders. De chip trouwens ook.
rev it like a rental
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Ach jah soms komt er iets op je pad wat je niet kunt laten gaan zo nu ook het geval met een williams.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Mafkees! :p :lol:
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Slag van een williams is 93mm en van een 16v 83,5mm
Boring van een williams is 82,7mm en van een 16v 82mm.

Nee dit weet ik niet uit me hoofd heb ik in een gidsje staan (0)
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Plaats reactie