als er olie aan de verkeerde kant zit dan is vast de turbo kapot
er zit olie aan de kant van het luchtfilter en er zit olie in de slang naar de intercooler
zie foto
wie o wie heeft er nog een goede turbo liggen?????
[img]http://www.clubcinq.nl/files/thumbs/t_p ... 30_152.jpg[/img]
kapotte turbo
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 4 apr 2005 17:04
de turbo heeft druk genoeg en heb behoorlijk wat olie overal zitten zelfs door de dumpvalve komt het naar buiten zetten
en de oliedruk is wel hoger dan normaal
en de oliedruk is wel hoger dan normaal
Ik zou gewoon eens alles goed schoonmaken en dan na een tijdje rijden nog eens kijken wat er aan vuil/olie in staat. Bij een turbo motor heb je altijd wel wat olie in het inlaat traject. Als het echt veel is zal je toch moeten kijken voor een andere turbo
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 4 apr 2005 17:04
okee vandaag bezig geweest alles schoon te maken morgen eens even testen als het nog het zelfde is
olie lekage heb je eigenlijk nooit aan die kant van de turbo. dat is gewoon carther damp. en wat Steven zij over je intercooler is echt waar. op sommige intercoolers zit zelfs een aftap boutje onder aan de zijkant. zet hem opdekop in de zon voor een paar uur op een krant. zul je van opkijken hoeveel olie zich daar in kan verzamelen. allemaal olie condens
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 4 apr 2005 17:04
heb na het schoonmaken een 2 kilometer gereden niks aan de hand
na de 2 kilometer begon hij weer te roken en weer overal olie zitten
dus dan toch turbo overleden????
na de 2 kilometer begon hij weer te roken en weer overal olie zitten
dus dan toch turbo overleden????
Heb je uberhaupt die intercooler nu ondersteboven gehad of niet?
Zonee, dan komt het zeer ws. daarvandaan.
En dan nog blijft de carterventilatie een grote verdachte nummer 2, haal de slang eens uit de luchtfiltertelefoonslang en hang em in een plastic flessie.
Puur het feit dat die turbo zo smerig is aan de zuigzijde, betekend dat het uit de carterontluchting komt
Zonee, dan komt het zeer ws. daarvandaan.
En dan nog blijft de carterventilatie een grote verdachte nummer 2, haal de slang eens uit de luchtfiltertelefoonslang en hang em in een plastic flessie.
Puur het feit dat die turbo zo smerig is aan de zuigzijde, betekend dat het uit de carterontluchting komt

-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 4 apr 2005 17:04
carter ontluchting zit bij mij niet op het inlaatcircuit aangesloten
en heb het hele inlaat traject schoongemaakt heb de intercooler ook helemaal schoongemaakt en gespoeld met benzine en een paar uur laten drogen
de slangen ook gespoeld
alles was brandschoon
en heb het hele inlaat traject schoongemaakt heb de intercooler ook helemaal schoongemaakt en gespoeld met benzine en een paar uur laten drogen
de slangen ook gespoeld
alles was brandschoon
rolf dunnink schreef:carter ontluchting zit bij mij niet op het inlaatcircuit aangesloten
en heb het hele inlaat traject schoongemaakt heb de intercooler ook helemaal schoongemaakt en gespoeld met benzine en een paar uur laten drogen
de slangen ook gespoeld
alles was brandschoon
Dan is er toch sprake van slijtage aan de afdichtingen van de turbine as, reviseren of nieuwe kopen.
Heb evt nog wel een origenele T2 liggen die van mijn gtt afgekomen is toen ik bijn T25 erop gezet heb. Als je evt nog opzoek bent naar een turbo moet je maar een pm sturen.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
- Car: Clio 3 RS / V6
- Locatie: reeuwijk
heeft het compressor wiel axiale of radiale speling?