Ik kan voor bijna niks een intercooler van een rs vastkrijgen (megane)
Deze heeft 10000km+- gelopen en ik zou deze graag op mijne megane zetten mits miss wat aanpassingen maar zou het helpen of alleen maar slechter zijn?
auto: meganeII phaseII 1.9dci van 2008
RS intercooler zetten, afmetingen 1.9dci IC???
Laatst gewijzigd door Skycount op do 24 jul 2008 15:55, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: R19.R
als je hem daarna op maat chipt zal het wel helpen...
chippen zou de volgende stap zijn 
Maar eventueel welke turbo zou ik op mijn megane kunnen zetten die wat sterker is zonder mijn blok te moeten opensmijten??

Maar eventueel welke turbo zou ik op mijn megane kunnen zetten die wat sterker is zonder mijn blok te moeten opensmijten??
-
ik kan het verkeerd hebben hoor, maar zoals ik de theorie lees, reageert een diesel alleen op de hoeveelheid inspuiting en de inspuitdruk.
Dus als je een andere intercooler plaatst, heb je wel meer zuurstof in je lucht (lucht is koeler), maar moet de ecu daar nog wel even op aangepast worden,
die weet dat niet. (De LMM zit voor de intercooler, en de turbo). En als je dan toch een betere intercooler hebt, kun je ook de turbodruk wat verhogen.
Dus als je een andere intercooler plaatst, heb je wel meer zuurstof in je lucht (lucht is koeler), maar moet de ecu daar nog wel even op aangepast worden,
die weet dat niet. (De LMM zit voor de intercooler, en de turbo). En als je dan toch een betere intercooler hebt, kun je ook de turbodruk wat verhogen.
oke ik snap het punt, weet iemand wat het kost om de ecu te laten aanpassen of chippen? Ik dacht bij ziptuning te gaan maar deze kunnen de wagen verlopig niet chippen doordat renault vanaf begin 2008 met andere motor in de megane steekt en andere ecu geloof ik ook
grtz
grtz
Als er meer luchtmassa de motor in gaat, gaat er ook meer luchtmassa door de luchtMassameter.Maarten-Jan schreef:ik kan het verkeerd hebben hoor, maar zoals ik de theorie lees, reageert een diesel alleen op de hoeveelheid inspuiting en de inspuitdruk.

Ergo: ook zonder chippen werkt betere intercooling.
rev it like a rental
" good thinkin' Michael "

aha
dus plaatsen en rijden zou moeten gaan dit lijkt er al beter op
Nu nog een rs turbo zetten en rijden lol maar dat zal wel niet zonder problemen gaan zeker?

Nu nog een rs turbo zetten en rijden lol maar dat zal wel niet zonder problemen gaan zeker?

-
maar, bij een 1.9 dci zit de LMM direct na het luchtfilter toch?Menno schreef:Als er meer luchtmassa de motor in gaat, gaat er ook meer luchtmassa door de luchtMassameter.Maarten-Jan schreef:ik kan het verkeerd hebben hoor, maar zoals ik de theorie lees, reageert een diesel alleen op de hoeveelheid inspuiting en de inspuitdruk.
die weet dat niet. (De LMM zit voor de intercooler, en de turbo). En als je dan toch een betere intercooler hebt, kun je ook de turbodruk wat verhogen.![]()
Ergo: ook zonder chippen werkt betere intercooling.
Of zie ik iets over het hoofd...?
Ik zou eerst gaan voor een chip. Een andere intercooler kan misschien wel "iets" helpen, maar is echt niet noodzakelijk, ook niet als je hem chipt. Dikke kans dat je na het chippen uiterst tevreden zult zijn. Grotere turbo + IC kan dan altijd nog, en dan laat je de software gewoon aanpassen.
Chippen zal bij de meeste lastig worden, omdat er waarschijnlijk EDC17 in zit. Zorg dus dat je goed informeert, en niet bij de eerste de beste chip-prutser je software laat aanpassen.
Chippen zal bij de meeste lastig worden, omdat er waarschijnlijk EDC17 in zit. Zorg dus dat je goed informeert, en niet bij de eerste de beste chip-prutser je software laat aanpassen.
EDC17 is de ecu? ja bij ziptuning konden ze niks doen dus ik zoek iemand die het op maat kan doenBart V schreef:Ik zou eerst gaan voor een chip. Een andere intercooler kan misschien wel "iets" helpen, maar is echt niet noodzakelijk, ook niet als je hem chipt. Dikke kans dat je na het chippen uiterst tevreden zult zijn. Grotere turbo + IC kan dan altijd nog, en dan laat je de software gewoon aanpassen.

De turbo en ic ga ik wat uitzoeken, liefst via iemand van een garage die het kan doen

De IC ligt in de garage, dus kan hem zetten wanneer ik wil. De vraag blijft alleen zet ik hem zo standaard en hij werkt zo goed? Of ecu laten remappen: Iemand idee die het kan doen?
Bij de renault garage beginnen ze hier niet aan...
Bij de renault garage beginnen ze hier niet aan...
Weet iemand per ongeluk de afmetingen van een 1.9dci intercooler?