bonken bij voorwielen megane sedan phase I

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
eugen

tijdens het rijden over hobbels hoor ik een bonkend geluid (metaal op metaal volgens mij) ik hoor het voornamelijk bij rijden over klinker wegen of bij een flinke hobbel op een asfalt weg .. bij hoge en bij lage snelheden ..
nu ben ik hiermee naar de garage geweest maar goed die wisten het ook niet .. het kunnen de stuurkogels of fuseekogels of de veerpootlagers of de schokdempers zijn misschien wel de stabilisatorstang|: .. dus dat schiet ook niet echt op .. ik vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft want de garage zegt dat ze er wel achter kunnen komen maar dan moeten ze het een voor een vervangen.
En ik heb net nog gekeken in de tuin maar een geldboom groeit er nog steeds niet :D
Haas
Car: Megane RS

wat een onzin............ Lui garagepersoneel zeker? |:

ik zou ook zeggen: fusee- of stuurkogel of toplager van je veerpoot. Welke kogel / Wat kapot is, kun je makkelijk controleren met een bandenlepel/koevoet.
Toplager is wat lastiger te achterhalen, maar ik gok zo op een fusee of stuurkogel.
eugen

het is trouwens links en rechts maar ik heb dit allemaal gecontoleerd en de fuseekogels lijken geen speling te hebben de stuurkogels wel een beetje maar volgens mij zit daar ook een veer in dus moet dat niet iets van speling hebben ? verder is het weggedrag ronduit irritant .. veel gehobbel en gestuiter terwijl de schokdempers niet naveren en de veren zelf er ook goed uitzien
Riël
Über-Spammer

Nee, daar zit geen veer in (zou fijn stuurgedrag geven trouwens) en moeten ook geen speling hebben nee ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
eugen

oke dan zijn het me stuurkogels .. scheelt een stuk goedkoper dan alles maar vervangen hahahha

update vrijdag 25-07-08: stuurkogel links is vervangen .. recht daar in tegen is een probleempje .. de spoorstang wil niet uit de stuurkogel draaien .. dus zal ook een nieuwe stang moeten kopen .. jammer dat die niet op voorraad liggen anders had ik het wel klaar gekregen .. zodra alles erop zit zal ik wel even laten weten of het probleem dan is opgelost

update zaterdag 26-07-08: spoorstang en stuurkogel zijn geplaatst alles is goed gegaan gelukkig.. nu nog laten uitlijnen .. heb maandag een afspraak dus ben benieuwe hoe het dan rijdt
eugen

heb nog steeds een beetje gebonk .. wel minder dus er zal nog iets niet goed zijn denk ik hij kan namelijk ook niet uitgelijnd worden .. de spoorstangen zitten al helemaal in de stuurkogel gedraaid en nog staan de wielen in een v met de punt van de v naar voren zeg maar .. nu heb ik ondekt dat mijn wielen niet recht tegen over elkaar staan |: rechter voorwiel staat een cm verder naar achter dan links ... help.... iemand een idee?
eugen

probleem opgelost ... mijn veerpootlagers waren kapot .. waardoor mijn veerpoot licht scheef is komen te staan .. veroorzaker van alle problemen
in ieder geval bedankt voor het meedenken (Y)
Plaats reactie