
Vandaar dat ik rond ben gaan kijken naar een iets lichtere auto met ongeveer hetzelfde vermogen. Zitten twijfelen om een Clio Williams te kopen omdat ik dit een erg gave auto vind maar aan de andere kant gezien de aanpassingen die ik wil doen om hem raceklaar te maken ging deze niet binnen het budget passen. Daarom dus voor een Clio 16V gegaan. Ook een erg leuke wagen en hij doet het prima op de ring!

Na een zoektocht uitgekomen bij een leuke 16V ergens achter Arnhem en samen met Ronald1916V die kant opgereden. Na een grondige inspectie en een proefrit bleek dit toch wel een erg nette auto te zijn, motor loopt erg goed, interieur zag er goed uit en de carroserie is hard op de dorpel links achter na, daar moet volgend jaar een keer wat aan gebeuren.
Dus over de prijs wat onderhandeld en uiteindelijk voor een leuk bedrag mee kunnen nemen met wat nieuwe onderdelen en een vers jaar APK.
Afgelopen zaterdag de auto opgehaald, mee naar huis en daar even nagekeken of hij technisch ringklaar was. Remblokken, een fuseekogel en een fles olie verder en de spullen gepakt en toen grondig een weekend getest am ring!
Conclusie na het weekend: de auto is technisch top, koeling is goed voor mekaar dus ik ben er blij mee! Enige puntje is dat de tankvlotter niet fris meer is. Na bijna 400 KM had ik ongeveer een kwart tank benzine verbruikt aldus de tankmeter, bij het tanken ging er alleen wel 55 euro in

Hier even wat foto's van de auto:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NH6JE7TM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7IBEEFLY.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8UTX3ZLQ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JQCVLTCU.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VZFITTJV.jpg[/img]
Er zijn een aantal dingen die ik aan wil passen zoals;
- Koni onderstel en verlagen
- Achterkant verlagen
- Interieur eruit
- Kuipstoelen
- Sparco remmerij met Ferodo DS2500 blokken
- Rolkooi
- Chippen
Dat zijn de plannen die ik er voorlopig mee heb en dan is hij al aardig naar de zin!
