dikke wagen, alleen jammer van die boswachter kleur...Christiaan B. schreef:Steven is dit iets voor jou voor de ring:
http://www.autohan.nl/index.php?module=aanbod&id=62
precies als die van mij, maar dan automaat...maar 16000 km gelopen
Nurburgring 13 of 20 juli 2008
Immer wieder die verdammte Holländer
Het dansje van Mieke heeft gewerkt 
Als ik trouwens naar je linkje ga kom ik bij deze afbeelding uit:
[img]http://bilder.rtl.de/rtlde/media/ads/Dessous5_b.jpg[/img]

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Zo.. remmen van de Clio 1.4 vanavond even geupgrade met 16V remmerij met Textar blokken..
Moet goed gaan op de ring... remmen die over de zeik gaan op de ring verpesten je humeur weet ik uit ervaring
Moet goed gaan op de ring... remmen die over de zeik gaan op de ring verpesten je humeur weet ik uit ervaring

Tim_Coupe schreef:Het dansje van Mieke heeft gewerkt
Das ook een stuk intersanter om naar te kijken dan het weer bericht

R5GTT. Drive it like you stole it
-
Tim en ik zijn gisteren en vandaag geweest (we zijn net terug), gisteren nog even aan de Clio16V van Tim gesleuteld, remblokken vervangen en een fuseekogel vervangen.
Al met al werd het wat laat en zijn we pas om 14:30 vertrokken uit Zwolle richting Kreuzberg (Camping Victoria-Station) om dat eens te proberen i.p.v. een hotel, tentjes uit de grond geschoten en maar weer eens een rondje gedaan daar in de omgeving.
Uiteindelijk maar eens gaan eten "Beim Hannes" in Breidscheid en dat beviel prima ! Daarna nog even bij Breidscheid omhoog gelopen bij de brug en richting Wehrseifen gelopen om te kijken hoe de baan er bij lag, de baan was netjes droog gereden door de VLN race een paar uur er voor, hier en daar nog wat brokstukken die ze nog aan het opruimen waren.. daarna maar eens terug gereden naar Kreuzberg (goed te doen trouwens die 20km over een mooie slingerweg door de bergen
)
Terug bij de tent nog even gebabbeld met wat Nederlandse buren, biertje gedronken.. nog een biertje en toen maar eens gaan slapen, vanmorgen werd ik om 7:00 wakker ergens van en Tim stond ook al om de tent heen te rennen, uiteindelijk op zoek gegaan naar Koffie en de beste mevrouw van het Restaurant wilde het apparaat wel even aanslingeren voor ons (uurtje te vroeg)
Mooi dan, bakje koffie, koekje er bij
en op naar de Zufahrt
, daar rond kwart over 8 aangekomen, mooi rustig en meteen maar een rondje gedaan.. onvoorstelbaar mooi om met 2 Clio's ongestoord de Nordschleife te bereiden, al was het wel wat vreemd aangezien ik dit keer met de Clio 1.4 "Daily" was en Tim met de Clio 16V, bergafwaarts ging het geweldig.. wat een wegligging heeft die 1.4 sinds ie verlaagd is
Bij Ex-muhle begon de ellende eigenlijk al, Tim vloog hoog in toeren de berg op en de Clio 1.4 wou eigenlijk in de 2 al niet meer de bult op, het torretje bromde wat.. de kachel werd eigenlijk alleen maar warmer en warmer
Na Bergwerk kon ik ineens weer wat vaart maken en na Hohe Acht begon het feest weer, daarna lekker lijnen gereden naar beneden.. niemand voor of achter me, de baan was mooi droog en pas bij Pflanzgarten kwam er een BMW 325i E30 in de binnenspiegel opduiken
Later die morgen nog een rondje gedaan waarmee ik mijn 4 rondekaart van de laatste keer met de groene 16V waar het druklager van begon te joelen op had gemaakt, de Clio 1.4 heeft de Ringsticker in ieder geval verdiend
Smiddags nog bij Adenauer Forst naar boven gelopen met een stoeltje (aanrader
) en daar een tijdje gezeten, uurtje daar gezeten denk ik, eigenlijk weinig gebeurd.. enkel een Engelse Opel Speedster die met blokkerende wielen rechts langs de vangrail schuurde en als een gek weer door reed
Smiddags begon het ineens te regenen rond een uurtje of 3 en hebben we nog even bij Brunnchen gekeken, het was aardig rustig op de baan.. paar nette driftacties en ook een Nederlandse Audi A3 die de flink kont verloor maar die dit netjes corrigeerde met wat tegensturen
Savonds nog even wat gegeten "Beim Hannes" (echt een aanrader
) en nog even bij Hatzenbach gekeken, na een half uur wachten leek er niet veel meer te gebeuren.. er was een baansluiting vanwege een oliespoor, de baan was netjes opgedroogd en we hadden graag nog een rondje gereden maar ze hielden het spul dus dicht, toen maar huiswaarts gereden wat ook allemaal weer goed verlopen is
Al met al een weekend wat ZEKER voor herhaling vatbaar is
Nog even wat foto's..
De nieuwe racer van Tim (blauwe Clio 16V) en mijn Clio 1.4 "Daily driver" hier vallen de 16V voor-remmen op de Clio 1.4 mooi op, doet het wel lekker overigens op de ring
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 18-290.jpg[/img]
Ons campeerplekje op "Victoria Station"
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 00-390.jpg[/img]
Laatste bocht van Wehrseifen lag er gisteravond mooi droog bij, net als de rest van de Ring
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 54-250.jpg[/img]
Voor Tim en mij beiden een andere auto voor op de Ring.. en beiden voor een "Ringdoop" ze hebben het ook beiden overleefd en alle 2 voorzien van een Ringsticker natuurlijk
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 22-070.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 25-020.jpg[/img]
Al met al werd het wat laat en zijn we pas om 14:30 vertrokken uit Zwolle richting Kreuzberg (Camping Victoria-Station) om dat eens te proberen i.p.v. een hotel, tentjes uit de grond geschoten en maar weer eens een rondje gedaan daar in de omgeving.
Uiteindelijk maar eens gaan eten "Beim Hannes" in Breidscheid en dat beviel prima ! Daarna nog even bij Breidscheid omhoog gelopen bij de brug en richting Wehrseifen gelopen om te kijken hoe de baan er bij lag, de baan was netjes droog gereden door de VLN race een paar uur er voor, hier en daar nog wat brokstukken die ze nog aan het opruimen waren.. daarna maar eens terug gereden naar Kreuzberg (goed te doen trouwens die 20km over een mooie slingerweg door de bergen

Terug bij de tent nog even gebabbeld met wat Nederlandse buren, biertje gedronken.. nog een biertje en toen maar eens gaan slapen, vanmorgen werd ik om 7:00 wakker ergens van en Tim stond ook al om de tent heen te rennen, uiteindelijk op zoek gegaan naar Koffie en de beste mevrouw van het Restaurant wilde het apparaat wel even aanslingeren voor ons (uurtje te vroeg)
Mooi dan, bakje koffie, koekje er bij

Bij Ex-muhle begon de ellende eigenlijk al, Tim vloog hoog in toeren de berg op en de Clio 1.4 wou eigenlijk in de 2 al niet meer de bult op, het torretje bromde wat.. de kachel werd eigenlijk alleen maar warmer en warmer

Later die morgen nog een rondje gedaan waarmee ik mijn 4 rondekaart van de laatste keer met de groene 16V waar het druklager van begon te joelen op had gemaakt, de Clio 1.4 heeft de Ringsticker in ieder geval verdiend

Smiddags nog bij Adenauer Forst naar boven gelopen met een stoeltje (aanrader

Smiddags begon het ineens te regenen rond een uurtje of 3 en hebben we nog even bij Brunnchen gekeken, het was aardig rustig op de baan.. paar nette driftacties en ook een Nederlandse Audi A3 die de flink kont verloor maar die dit netjes corrigeerde met wat tegensturen

Savonds nog even wat gegeten "Beim Hannes" (echt een aanrader

Al met al een weekend wat ZEKER voor herhaling vatbaar is

Nog even wat foto's..
De nieuwe racer van Tim (blauwe Clio 16V) en mijn Clio 1.4 "Daily driver" hier vallen de 16V voor-remmen op de Clio 1.4 mooi op, doet het wel lekker overigens op de ring

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 18-290.jpg[/img]
Ons campeerplekje op "Victoria Station"
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 00-390.jpg[/img]
Laatste bocht van Wehrseifen lag er gisteravond mooi droog bij, net als de rest van de Ring
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 54-250.jpg[/img]
Voor Tim en mij beiden een andere auto voor op de Ring.. en beiden voor een "Ringdoop" ze hebben het ook beiden overleefd en alle 2 voorzien van een Ringsticker natuurlijk

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 22-070.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 25-020.jpg[/img]
Niks meer aan toe te voegen, de Clio heeft zich erg goed gehouden en ben er erg over te spreken! 
Ook nog even een rondje in de stromende regen gedaan en rustig met een gangetje van 40 over de baan gereden en ondanks de enorm lage bochtsnelheid toch nog aardig vaak in de drift gegaan
Erg minder fijn als er van die hokkietokkie wongwang banden onder liggen 
Die ronde wel erg veel schik gehad en ongeveer een half uur over de ronde gedaan
Binnenkort komen de 1e aanpassingen, al waren die een uur na aankoop eigenlijk al

Ook nog even een rondje in de stromende regen gedaan en rustig met een gangetje van 40 over de baan gereden en ondanks de enorm lage bochtsnelheid toch nog aardig vaak in de drift gegaan

Die ronde wel erg veel schik gehad en ongeveer een half uur over de ronde gedaan

Binnenkort komen de 1e aanpassingen, al waren die een uur na aankoop eigenlijk al

Hehe lache man, ik reed met de eerdere RTC-ringeditie met Tim GSi toch nog iets van 11,5 minuut over een zeiknatte baan met de ruitenwissers op vol 
Vooral het aanremmen voor Aremberg (na dat lange stuk waar je volgas kan) was wel spannend telkens.
Zo leer je de baan wel beter kennen.
Jammer dat ik me het hele weekend niet helemaal 100% voelde, had gister toch wel ff willen gaan. Naja nu maar mikken op het eerste of 2e weekend van augustus.
@Tim, moet ik em maar op de post gooien anders?

Vooral het aanremmen voor Aremberg (na dat lange stuk waar je volgas kan) was wel spannend telkens.
Jammer dat ik me het hele weekend niet helemaal 100% voelde, had gister toch wel ff willen gaan. Naja nu maar mikken op het eerste of 2e weekend van augustus.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat kamperen is misschien ook wel wat voor een RTC-Ringweekend? Lijkt me wel bijzonder gezellig.
Leuke 16v, Tim. Ga je deze "Ring-spec" maken? Kooi, enz?
@ Steven: 11:28 deed ik vorige week ook met de V6. Op een droge baan....

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
9-10 augustus?
Dan ben ik nog net niet op vakantie. Is de Ring dan open?
-Edit-
Samstag, 09.08.08 10:00 bis 19:30 Uhr
Sonntag, 10.08.08 11:00 bis 19:30 Uhr

-Edit-
Samstag, 09.08.08 10:00 bis 19:30 Uhr
Sonntag, 10.08.08 11:00 bis 19:30 Uhr
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
Mwoah, denk dat ik de Clio 1.4 dan ook wel weer de sporen wil geven
Die datum schikt me eigenlijk ook wel 

Het was echt glibberen op de baan gisteren, een andere maat die mee was die heeft aardig lang staan wachten... Die schrok al omdat auto's die later vertrokken waren eerder terug waren als wijSteven schreef:Hehe lache man, ik reed met de eerdere RTC-ringeditie met Tim GSi toch nog iets van 11,5 minuut over een zeiknatte baan met de ruitenwissers op vol

Heb je van het weekend trouwens tijd, anders kom ik dan even langs om hem op te halen?
Kamperen is me erg goed bevallen, ondanks dat ik geen luchtbed mee had en op de grond heb moeten slapenMartijn schreef:Dat kamperen is misschien ook wel wat voor een RTC-Ringweekend? Lijkt me wel bijzonder gezellig.

De Clio 16V wil ik inderdaad "Ring-spec/Nür-Edition" maken, heb al kuipjes op het oog, leegtrekken en kooi erin

1e of 2e week van augustus kan ik alleen niet vanwege vakantie, knap balen!

Eind augustus zijn ze zaterdag en zondag de hele dag open van 's ochtends tot 's avonds. Dat is opzich ook wel een mooi weekend om te gaan. Is er ook nog wat tijd voor personen om vrij te regelen en dergelijke

Ja het is een net ding
Technisch is hij top, de motor loopt perfect en verder weinig op of aanmerkingen. Het enige wat er op dit moment aan moet gebeuren is een nieuwe tankvlotter, die is wat van streek 
Ik heb maar even een projectentopic geopend, dan staat dat hier niet allemaal
Hier heb ik een selectie van de foto's van afgelopen weekend staan:
Ringfoto's

Ik heb maar even een projectentopic geopend, dan staat dat hier niet allemaal

Hier heb ik een selectie van de foto's van afgelopen weekend staan:
Ringfoto's
godver... zo'n dag als vandaag... met dit weer... met de 19 op pad... dat is echt uitdagend om naar de Ring te gaan.... 

-
had je je goeie naam in Beverwijk nog wel dan? zeker verder niemand anders uit Beaverweek op deze site?
kan het me niet voorstellen .... 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
euhh zullen we weer gewoon verder gaan in t ACT: nürburgring? dit topic is beetje overbodig eigenlijk