Jappen toch? Of is ie ook weer af gestapt daarvan? Had hij niet een S13 of zo iet?Priyantha schreef:Jups kloptsupercinq schreef:JL die deed toch niks meer met renault's??
ik weet wel dat hij vroeger ook een redelijk snelle 21t had
Hij doet nu vooral amerikaantjes sneller maken![]()
Priyantha's 21 Turbo
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
-
hij was zelf ook altijd wel bezig met zn 21
(als hij tijd had)
ik heb ooit het verhaal gehoord,dat hij ook nog
bij veban had gewerkt.
maar of dat waar is weet ik ook niet.
in ieder geval mooi
dat hij je wilt helpen
de 21 blijft een echte liefhebbersauto
waarvoor niet iedereen in de rij gaat staan
om er aan te gaan sleutelen
(als hij tijd had)
ik heb ooit het verhaal gehoord,dat hij ook nog
bij veban had gewerkt.
maar of dat waar is weet ik ook niet.
in ieder geval mooi
dat hij je wilt helpen
de 21 blijft een echte liefhebbersauto
waarvoor niet iedereen in de rij gaat staan
om er aan te gaan sleutelen
Weet ik Geert 
Daarom heb ik dus ook al de hulp ingeschakeld van wat techneuten
Die mij iig al een heel stuk opweg moeten kunnen helpen, en verder is er hier ook genoeg kennis te vinden lijkt me

Daarom heb ik dus ook al de hulp ingeschakeld van wat techneuten

Die mij iig al een heel stuk opweg moeten kunnen helpen, en verder is er hier ook genoeg kennis te vinden lijkt me

-
je laat de werkzaamheden dus doen??
Een S14a was het, maar nee hij heeft alles verkocht en is gewoon weer in z'n ouwe baantje teruggestapt (nix met autos) en is daar heel tevreden meeGerald schreef:Jappen toch? Of is ie ook weer af gestapt daarvan? Had hij niet een S13 of zo iet?Priyantha schreef:Jups kloptsupercinq schreef:JL die deed toch niks meer met renault's??
ik weet wel dat hij vroeger ook een redelijk snelle 21t had
Hij doet nu vooral amerikaantjes sneller maken![]()
Verder heeft ie natuurlijk nog her en der nog wel es wat onderdeeltjes liggen, dus zo hoor je em nog wel es.
Als ik zo vrij mag zijn dit even toe te lichten

-
lijkt me een verstandige zet
dat hij iets anders is gaan doen.
want soms had hij het zo druk
dat hij gewoon niet meer wist hoe of wat
dat hij iets anders is gaan doen.
want soms had hij het zo druk
dat hij gewoon niet meer wist hoe of wat

Nee niet allessupercinq schreef:je laat de werkzaamheden dus doen??

Ik wil uiteindelijk zoveel mogelijk zelf kunnen doen, maar het is wel handig om dat samen met de experts te doen

Hoef je ook niet het wiel opnieuw uit te vinden.
Zo net terug gebeld door Jeroen, hij kan me distributieset en koppakking set leveren voor 250 euri 
Alleen moest ik 'even' kijken hoeveel 'tandjes' mijn distributieriem heeft en wat voor spanrollen er bij mij inzitten.

Alleen moest ik 'even' kijken hoeveel 'tandjes' mijn distributieriem heeft en wat voor spanrollen er bij mij inzitten.
-
da's waar
t lijkt me in jou geval zeker
handig dat je op iemand kan terug vallen
anders eindigt hij zeer waarschijnlijk
als nooit afgemaakt project
en dat kan ook zeker jou bedoeling niet zijn
enig idee wanneer je m klaar wilt hebben??
Jups klopt helemaalsupercinq schreef:da's waar

Als nooit afgemaakt project eindigen is niet echt het doel nee

Wanneer ik hem klaar wil hebben, ga ik nu nog geen uitspraken over doen, wacht eerst even het telefoongesprek met Mark af vanavond en kijken wat er technisch aan moet gebeuren om hem weer goed rijdend te krijgen.
Daarna zien we weer verder

Wat n verhalen allemaal................... dit is een van mijn autos geweest ik heb m aan iemand verkocht die hem een jaar of 5 heeft gekoesterd en goed in een garage had bewaard en m zelden in de zomer reed, ik weet niet waar iedereen het over heeft maar dit was een kei snelle auto die jaren 90 menig subaru het leven zuur heeft gemaakt!
Van horen zeggen heb je niets aan is gewoon een gave auto, tuurlijk wat werk aan maar is dat niet met elke auto van 20 jaar voor de prijs van 850, paar maanden geleden had ik m bijna gekocht voor 1400 want ik weet wat het voor auto is maar moest helaas de koop afblazen.
Succes met je auto,je hebt er een goede koop aan gedaan!!!!!
Wil je meer weten bel me gerust eens op en laat je niet gek maken.
Als we over iedereen zijn auto gaaan vertellen wat het verleden van die dingen was is er altijd wel wat op te merken zeker met snelle autos.
Van horen zeggen heb je niets aan is gewoon een gave auto, tuurlijk wat werk aan maar is dat niet met elke auto van 20 jaar voor de prijs van 850, paar maanden geleden had ik m bijna gekocht voor 1400 want ik weet wat het voor auto is maar moest helaas de koop afblazen.
Succes met je auto,je hebt er een goede koop aan gedaan!!!!!
Wil je meer weten bel me gerust eens op en laat je niet gek maken.
Als we over iedereen zijn auto gaaan vertellen wat het verleden van die dingen was is er altijd wel wat op te merken zeker met snelle autos.
Robert cool om te horen 
Mark weet ook veel van deze auto had ik begrepen, en jij bent zelfs een van de eigenaren geweest.
Nou als dit geen groot succes wordt weet ik het ook niet meer
Deze auto gaat dus echt zeker weer naar showroomstaan terug gebracht worden

Mark weet ook veel van deze auto had ik begrepen, en jij bent zelfs een van de eigenaren geweest.
Nou als dit geen groot succes wordt weet ik het ook niet meer

Deze auto gaat dus echt zeker weer naar showroomstaan terug gebracht worden

Robert, zou je mij je telefoonnummer kunnen PM'en ? 
Heb wel wat vragen enzo

Heb wel wat vragen enzo

@ Steven noorden rules
beter als dat streekie waar jullie vandaan komen
@ Robert ik doe niet geheimzinnig ik heb de eigenaar gewoon verteld wat ik allemaal van de auto weet.(heeft ie recht op)
dit omdat ik de auto menige keer hier in de werkplaats gehad heb voor service en onderhoud en tevens goed contact heb met de vorige eigenaar.
laten we de discussie verder graag stop zetten.
de auto heeft gewoon echt serieus technische aandacht nodig.
gegroet heren en priyantha veel plezier van je 21T het blijven gewoon super autos

@ Robert ik doe niet geheimzinnig ik heb de eigenaar gewoon verteld wat ik allemaal van de auto weet.(heeft ie recht op)
dit omdat ik de auto menige keer hier in de werkplaats gehad heb voor service en onderhoud en tevens goed contact heb met de vorige eigenaar.
laten we de discussie verder graag stop zetten.
de auto heeft gewoon echt serieus technische aandacht nodig.
gegroet heren en priyantha veel plezier van je 21T het blijven gewoon super autos

Priyantha schreef:Zo net terug gebeld door Jeroen, hij kan me distributieset en koppakking set leveren voor 250 euri

punt 1: voor de 21 turbo is er maar 1 riem.
punt 2: spanrollen idem op uitzondering van Late Ph2 en 3 (met bobines)
punt 3: 250 € voor een kop.set en distributie, ga ik niet over uitwijden, onder het motto "iedereen moet leven".
-
- Moderator
- Car: MB
Waar staat dat het meerdere riemen zijn?
Maar kijk eens op Hbase Pry. Als je gewoon standaard spul wilt zou ik gewoon naar een automat. zaak gaan waar je een beetje korting kunt krijgen
Maar kijk eens op Hbase Pry. Als je gewoon standaard spul wilt zou ik gewoon naar een automat. zaak gaan waar je een beetje korting kunt krijgen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
goed advies jo! 

-
- Car: GTT
een kopset en een distr.set voor 250,- dat kan haast niet of je moet wel zoveel korting krijgen
-
Tom schreef:kijk eens op hbase Danny. Dat kan best (zelfs met nauwelijks/geen korting)
hmmz tja daar kijk ik nooit op is site van de concurrent, maar ik weet niet wat de prijzen zijn van zo`n 21T maar ik weet dat van een 1.7T stukje duurder is dan dat bedrag en had eigenlijk niet verwacht dat goedkoper zou zijn
ik weet niet waar jullie onderdelen halen maar een Victor Reinz koppakkingset kost mij 130€. Ik zal dadelijk mijn opinie/mening neerzetten hoe ik dit zou aanpakken. Verder ga ik me er niet over uitlaten, Pri moet zelf maar zien hoe en wat er gaat gebeuren.
-
dat bedoel ik en een distributieset van gates kost 150euro gemiddelt weet niet ofdat iets aparts is bij zo`n 21T maarja wat jo zegt pri moet inderdaad zelf weten-jo- schreef:ik weet niet waar jullie onderdelen halen maar een Victor Reinz koppakkingset kost mij 130€. Ik zal dadelijk mijn opinie/mening neerzetten hoe ik dit zou aanpakken. Verder ga ik me er niet over uitlaten, Pri moet zelf maar zien hoe en wat er gaat gebeuren.
verder leuke wagen en veel plezier ermee
-
- Moderator
Ach ja, hij moet het inderdaad zelf weten. En Jeroen is een goeie gozer (voor zover mijn ervaring) dus daar zal het niet aan liggen.
Maar als ik op Hbase kijk zie ik het volgende:
Riempje 45 euro
spanrol 66 euro
koppakkingsset (met klepseals keerring en uitl pakking) 148 euro.
Kom je dus zonder korting op een 260 euro ongeveer.
zou overigens ook een waterpompje bestellen.
Riempje 45 euro
spanrol 66 euro
-
tja maar die prijzen op h-base zijn toch ook ex de btw als ik me niet vergis?Tom schreef:Ach ja, hij moet het inderdaad zelf weten. En Jeroen is een goeie gozer (voor zover mijn ervaring) dus daar zal het niet aan liggen.
Riempje 45 euro
spanrol 66 euro
-
- Moderator
das een goeie idd. zou best kunnen, iig niet aan gedacht. Maar die btw zou je iig aan korting wel moeten kunnen krijgen. Denk iig dat 250 op zich geen verkeerde prijs is.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
HBase is exclusief BTW. Correct.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mwoch das toch altijd hier? vaak veel gedoe om niks......robert001 schreef:Wat heeft Mark nu precies over deze auto te vertellen want ik word nu wel erg nieuwsgierig..................... Weet ook niet waarom er zo geheimzinnig overgedaan word.
R 5 Convertible Rulezz
Verder even goeie vrienden met Markie, maar dit is wel weer zoiets wat aangeeft dattie uit het eigenwijze noorden komt
[/quote]
Het noorden wordt wel vaak met dit soort dingen bekeken. Kom eens hierheen dan kun je zien hoe heerlijk het hier is en wat hier allemaal gebeurt ook m.b.t renaultjes. En als je iets over iemand aan te merken hebt doe het dan over diegene zelf en niet over de streek waar hij of zei weg komt. Ik scheer jullie toch ook niet over 1 kam hoe jullie mentaliteit is. Sorry dat ik dit in je post zet maar dit soort dingen vind ik toch werkelijk de reinste onzin.
Supergave auto trouwens hoop dat je er veel plezier en lol aan gaat beleven. Gewoon rustig blijven en lekker doorgaan dan heb je hem met een paar jaar aan het rijden

Het noorden wordt wel vaak met dit soort dingen bekeken. Kom eens hierheen dan kun je zien hoe heerlijk het hier is en wat hier allemaal gebeurt ook m.b.t renaultjes. En als je iets over iemand aan te merken hebt doe het dan over diegene zelf en niet over de streek waar hij of zei weg komt. Ik scheer jullie toch ook niet over 1 kam hoe jullie mentaliteit is. Sorry dat ik dit in je post zet maar dit soort dingen vind ik toch werkelijk de reinste onzin.
Supergave auto trouwens hoop dat je er veel plezier en lol aan gaat beleven. Gewoon rustig blijven en lekker doorgaan dan heb je hem met een paar jaar aan het rijden
Pffff is het weer zover?
Dit is Priyantha zijn projecttopic. Discussie of wie het eerlijkst is of waar je beter kan wonen hoort hier niet thuis. Doe dat lekker via pm of telefoon.
On-topic aub.

Dit is Priyantha zijn projecttopic. Discussie of wie het eerlijkst is of waar je beter kan wonen hoort hier niet thuis. Doe dat lekker via pm of telefoon.
On-topic aub.

5 GT Turbo '88 GT5
@Mark,
gezien je de wagen in huidige toestand kent, wil ik best aannemen dat ie technisch de nodige aandacht behoeft.
@ Robert,
Op 5 jaar kan er veel gebeuren, dat weten wij allebei. Best mogelijk dat deze wagen "destijds" een superwagen was maar kijk wat er op 6 maanden met die witte gebeurd is die in de loods staat. Ik bedoel maar...
Goed, mijn mening werd gevraagd. Afgaand op hetgeen er nu loos is en wat ik begrepen heb van Pri en Mark.
Om te beginnen sloop je dat blok eruit. Voor iemand met kennis van een 21 duurd dat enkele uurtjes, zeker met een FWD.
Vervolgens zet je dit aan de kant en ga je eerst het stuurhuis en hydraulische unit aanpakken. Terwijl je daar dan toch bent sloop je de ABS eruit met zen gehele kabelboom. Zeker de mastercilinder goed controleren of ie wel droog staat.
Als je daar voorbij bent ga je aan het blok beginnen. Het verhaal van koppakking en distributie boeit me echt niet. Enkel een koppakking en distributie vervangen betekent op termijn een dubbele kost. Wat bedoel ik daarmee ? Je gaat zowieso voor andere problemen komen te staan zoals zuigerveren, lagers e.a. Ik wil maar zeggen, doe het in 1 keer, dat spaart je een koppakking en distributieriem uit.
Hoe en wat:
-demontage turbo
-demontage uitlaatspruitstuk
-demontage inlaatspruitstuk
-poulie's nokkenas en krukas loszetten !
-demontage dirtibutie
-demontage spansysteem voor dynamo/stuurbek.
-demontage dynamo
-demontage kleppendeksel en kop
-demontage waterpomp
-demontage carter
volledige kop demontage, kleppen/ nokkesas /tuimelaars
kop binnen om te laten vlakken en een druktest.
Nu je blok in toch in de motorsteun staat:
demontage oliepomp
demontage krukaskappen
demontage drijgstangkappen
Vermits je kop eraf is haal je de bussen er zo uit met de zuigers erin.
Dit geeft je de mogelijkheid de krukas na te kijken op slijtage (inloopschade) e.a
Vervolgens reinig je het complete onderblok (inwendig) en zet je het onderblok weer in elkaar.
Beginnen met de krukas,
Nieuwe krukaslagers en axiaal lagers.
Krukaskeering voor en achter
Alles op moment vastzetten.
Daarna draai je het blok terug om:
neem de bussen en zuigers,
Monteer nieuwe zuigerveren op de zuigers (indien de zuigers nog goed zijn, zo niet, vervangen). Zuigerveren zijn 160€ bij Renault.
Nieuwe busdichtingen plaatsen en bus met zuiger langs boven terug plaatsen NA reinigen van de buszittingen. Logisch. De drijfstangen zodanig plaatsen dat ze op de juiste manier over de krukas vallen. Nameten met een liniaal of de bussen niet te diep zitten. Bovenop de zuigers staat een pijl die richting het vliegwiel moet wijzen.
Nu ga je eerst de kop (na vlakken) terug in elkaar zetten, nieuwe klepseals plaatsen, kleppen inwrijven, nokkenas terug, tuimelaars goed controleren op slagschade, nieuwe keerring plaatsen aan de voorzijde.
Koppakking positioneren en de kop plaatsen met nieuwe kopbouten (59€ bij ome renault). De kop vastzetten volgens de 3 stappen procedure.
Vervolgens terug naar de onderkant. Nu zit je kop erop en kunnen de bussen geen kant meer op. Als je anderom werkt heb je de kans dat je busdichtingen al beschadigd worden of er een bus uitvalt.
Van hieruit ga je nu de drijfstangen voorzien van nieuwe lagers en afmonteren op de krukas. Op dit ogenblik zitten de drijfstangen al juist gepositioneerd over de krukas. Enkel een kwestie van lagers plaatsen en de drijfstangkappen te monteren en op moment vast te zetten.
Als dit gedaan is:
controle oliepomp (gooi em gedemonteerd in een bak olie en manueel draaien)
wanneer ie goed is plaats je em terug, na zoveel jaren dienst opteer ik voor een nieuwe (237€ ex bij ome renault)
Als dit alles gedaan ga je aan het distributie verhaal beginnen. PLaatsen spanrol, nieuwe riem....timing.
Kan hier nog een complete pagina neerpoten maar denk dat je daar weinig boodschap aan hebt. Zo zou ik het doen. Voor alle onderdelen kan je rekenen tussen 1000 en 1500€ maar dan heb je ook een zo goed als nieuw blok, van lagers tot riemen.
gezien je de wagen in huidige toestand kent, wil ik best aannemen dat ie technisch de nodige aandacht behoeft.
@ Robert,
Op 5 jaar kan er veel gebeuren, dat weten wij allebei. Best mogelijk dat deze wagen "destijds" een superwagen was maar kijk wat er op 6 maanden met die witte gebeurd is die in de loods staat. Ik bedoel maar...
Goed, mijn mening werd gevraagd. Afgaand op hetgeen er nu loos is en wat ik begrepen heb van Pri en Mark.
Om te beginnen sloop je dat blok eruit. Voor iemand met kennis van een 21 duurd dat enkele uurtjes, zeker met een FWD.
Vervolgens zet je dit aan de kant en ga je eerst het stuurhuis en hydraulische unit aanpakken. Terwijl je daar dan toch bent sloop je de ABS eruit met zen gehele kabelboom. Zeker de mastercilinder goed controleren of ie wel droog staat.
Als je daar voorbij bent ga je aan het blok beginnen. Het verhaal van koppakking en distributie boeit me echt niet. Enkel een koppakking en distributie vervangen betekent op termijn een dubbele kost. Wat bedoel ik daarmee ? Je gaat zowieso voor andere problemen komen te staan zoals zuigerveren, lagers e.a. Ik wil maar zeggen, doe het in 1 keer, dat spaart je een koppakking en distributieriem uit.
Hoe en wat:
-demontage turbo
-demontage uitlaatspruitstuk
-demontage inlaatspruitstuk
-poulie's nokkenas en krukas loszetten !
-demontage dirtibutie
-demontage spansysteem voor dynamo/stuurbek.
-demontage dynamo
-demontage kleppendeksel en kop
-demontage waterpomp
-demontage carter
volledige kop demontage, kleppen/ nokkesas /tuimelaars
kop binnen om te laten vlakken en een druktest.
Nu je blok in toch in de motorsteun staat:
demontage oliepomp
demontage krukaskappen
demontage drijgstangkappen
Vermits je kop eraf is haal je de bussen er zo uit met de zuigers erin.
Dit geeft je de mogelijkheid de krukas na te kijken op slijtage (inloopschade) e.a
Vervolgens reinig je het complete onderblok (inwendig) en zet je het onderblok weer in elkaar.
Beginnen met de krukas,
Nieuwe krukaslagers en axiaal lagers.
Krukaskeering voor en achter
Alles op moment vastzetten.
Daarna draai je het blok terug om:
neem de bussen en zuigers,
Monteer nieuwe zuigerveren op de zuigers (indien de zuigers nog goed zijn, zo niet, vervangen). Zuigerveren zijn 160€ bij Renault.
Nieuwe busdichtingen plaatsen en bus met zuiger langs boven terug plaatsen NA reinigen van de buszittingen. Logisch. De drijfstangen zodanig plaatsen dat ze op de juiste manier over de krukas vallen. Nameten met een liniaal of de bussen niet te diep zitten. Bovenop de zuigers staat een pijl die richting het vliegwiel moet wijzen.
Nu ga je eerst de kop (na vlakken) terug in elkaar zetten, nieuwe klepseals plaatsen, kleppen inwrijven, nokkenas terug, tuimelaars goed controleren op slagschade, nieuwe keerring plaatsen aan de voorzijde.
Koppakking positioneren en de kop plaatsen met nieuwe kopbouten (59€ bij ome renault). De kop vastzetten volgens de 3 stappen procedure.
Vervolgens terug naar de onderkant. Nu zit je kop erop en kunnen de bussen geen kant meer op. Als je anderom werkt heb je de kans dat je busdichtingen al beschadigd worden of er een bus uitvalt.
Van hieruit ga je nu de drijfstangen voorzien van nieuwe lagers en afmonteren op de krukas. Op dit ogenblik zitten de drijfstangen al juist gepositioneerd over de krukas. Enkel een kwestie van lagers plaatsen en de drijfstangkappen te monteren en op moment vast te zetten.
Als dit gedaan is:
controle oliepomp (gooi em gedemonteerd in een bak olie en manueel draaien)
wanneer ie goed is plaats je em terug, na zoveel jaren dienst opteer ik voor een nieuwe (237€ ex bij ome renault)
Als dit alles gedaan ga je aan het distributie verhaal beginnen. PLaatsen spanrol, nieuwe riem....timing.
Kan hier nog een complete pagina neerpoten maar denk dat je daar weinig boodschap aan hebt. Zo zou ik het doen. Voor alle onderdelen kan je rekenen tussen 1000 en 1500€ maar dan heb je ook een zo goed als nieuw blok, van lagers tot riemen.