[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
[img]http://imagehost.auctionwatch.com/bin/i ... ingNew.JPG[/img]
at the
[img]http://www.kroegenweb.nl/kroegfotos/10369-3.jpg[/img]
[img]http://images.ciao.com/inl/images/produ ... 585476.JPG[/img]
at the
[img]http://www.kroegenweb.nl/kroegfotos/10369-3.jpg[/img]
[img]http://images.ciao.com/inl/images/produ ... 585476.JPG[/img]
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
jij hebt altijd een baard 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Deze staat al bijna 2 weken ...... ipv 2 a 3 dagen ....... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mijn topic mag wel iets vervuild worden hoor. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
[img]http://www.stadswacht-helmond.nl/AFVAL_ ... GFTBAK.jpg[/img]
renault+vuilnis+agenten= bah bah
hee maar alle gekheid op een stokkie, ga slapen man!!
smerig
moest meteen hier aan denken
http://nl.youtube.com/watch?v=eEggVnuPc ... re=related
renault+vuilnis+agenten= bah bah



hee maar alle gekheid op een stokkie, ga slapen man!!
smerig


moest meteen hier aan denken
http://nl.youtube.com/watch?v=eEggVnuPc ... re=related
Laatst gewijzigd door Hessel op vr 11 jul 2008 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zometeen. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Het Groene monster brult weer.....
Zo blij als een kind is ie.
Hij wordt nu afgebouwd op dit moment dus het duurt niet lang meer of Arco kan er weer mee rijden

Zo blij als een kind is ie.
Hij wordt nu afgebouwd op dit moment dus het duurt niet lang meer of Arco kan er weer mee rijden

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
het gaat nu opvallen....
ik hoop dat ie het een beetje knap blijft doen arie!
ik hoop dat ie het een beetje knap blijft doen arie!
Immer wieder die verdammte Holländer
mooi arco !
blazen maar met dat ding nu!
blazen maar met dat ding nu!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Jajajajaajjajajajjajajjajajjjjaa
Hij doet het en hoe !!!!!! (tot dusver)
Vanmorgen de laatse dingen nagelopen en afgebouwd. Schokdempers eronder en accu aangesloten.
Ontsteking losgekoppeld en starten ivm opbouwen oliedruk.
Geen druk en brandend oliecontrolelampje....
. Oliepeil gecontroleerd en weer starten zonder ontsteking..... wederom niets.
Toch maar aantal keren gestart zonder onsteking. Toen deze aangesloten en in 1x aanslaan. Motor loopt iets te laag stationair en een klep tikt iets. (toch niet goed afgesteld....
)
Maar die oliedruk zat me niet lekker. Ook bleek ik de stekkers van de koelvloeistoftemperatuurzender verkeerd om gemonteerd te hebben. Deze doet het nu ook.
Toen maar de stekkers van oliedruksensor omgewisseld en warempel. Deze doet het nu ook. =/- 1.5-2 bar stationair.
Turbodruk had ik al omlaag geschroefd naar 0.5 bar.
Motor enige tijd staionair laten lopen. Geen rook, geen hoge carterdruk. Helemaal niets verkeerds. Ff een rondje gereden en in de werkplaats weer op de brug gehad. Tot heden geen lekkages. Ik moet alleen de uitlaat weer ff goed monteren. Tijdens de proefrit net in Gouda deze weer op een verkeersdrempel losgereden.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... e_-_28.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... e_-_29.jpg[/img]
Van de week ff puntjes op de "i" zetten :
- carburateur en stationair toerntal afstellen
- km-teller kabel contr. Lijkt niet goed aan te geven.
Al met al heb ik (tot nu toe) geluk gehad. Ben benieuwd tot hoe lang. Ik moet realistisch blijven. Maar tot op heden ben ik zo blij als een kind en dat pakt niemand van mij af.



Hij doet het en hoe !!!!!! (tot dusver)
Vanmorgen de laatse dingen nagelopen en afgebouwd. Schokdempers eronder en accu aangesloten.
Ontsteking losgekoppeld en starten ivm opbouwen oliedruk.
Geen druk en brandend oliecontrolelampje....


Toch maar aantal keren gestart zonder onsteking. Toen deze aangesloten en in 1x aanslaan. Motor loopt iets te laag stationair en een klep tikt iets. (toch niet goed afgesteld....

Maar die oliedruk zat me niet lekker. Ook bleek ik de stekkers van de koelvloeistoftemperatuurzender verkeerd om gemonteerd te hebben. Deze doet het nu ook.

Toen maar de stekkers van oliedruksensor omgewisseld en warempel. Deze doet het nu ook. =/- 1.5-2 bar stationair.
Turbodruk had ik al omlaag geschroefd naar 0.5 bar.
Motor enige tijd staionair laten lopen. Geen rook, geen hoge carterdruk. Helemaal niets verkeerds. Ff een rondje gereden en in de werkplaats weer op de brug gehad. Tot heden geen lekkages. Ik moet alleen de uitlaat weer ff goed monteren. Tijdens de proefrit net in Gouda deze weer op een verkeersdrempel losgereden.

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... e_-_28.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... e_-_29.jpg[/img]
Van de week ff puntjes op de "i" zetten :
- carburateur en stationair toerntal afstellen
- km-teller kabel contr. Lijkt niet goed aan te geven.
Al met al heb ik (tot nu toe) geluk gehad. Ben benieuwd tot hoe lang. Ik moet realistisch blijven. Maar tot op heden ben ik zo blij als een kind en dat pakt niemand van mij af.


Laatst gewijzigd door Arco op za 12 jul 2008 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup. 4 dagen op m'n gemakkie aan. Heb eigenlijk alleen het handboek nodig gehd voor een paar aanhaalmomenten en afmetingen.
Volgens m'n collega's was dat "niet geheel conform flatrate-tijden"....
Volgens m'n collega's was dat "niet geheel conform flatrate-tijden"....

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Toch wel handig Arco die bijrijders stoel.
Volgens mij heb je die gast niet gezien bij het benzinestation vlak voor de rontonde. Die snapte er niets van een groene auto zonder motorkap
Volgens mij heb je die gast niet gezien bij het benzinestation vlak voor de rontonde. Die snapte er niets van een groene auto zonder motorkap

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
turbodruk omlaag geschroefd?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
@ Ray : Yup. Staat nu op 0.5 bar. Kan ik gewoon rustig toeren. Van de week maar ff omhoog schroeven.
@ Wouter ; Het zal ook wel wat herrie gemaakt hebben.
@ Abel :


@ Wouter ; Het zal ook wel wat herrie gemaakt hebben.

@ Abel :

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
goed gewerkt jochie 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
begint ie weer over kinderenArco schreef:Jajajajaajjajajajjajajjajajjjjaa![]()
![]()
Hij doet het en hoe !!!!!! (tot dusver)
Vanmorgen de laatse dingen nagelopen en afgebouwd. Schokdempers eronder en accu aangesloten.
Ontsteking losgekoppeld en starten ivm opbouwen oliedruk.
Geen druk en brandend oliecontrolelampje..... Oliepeil gecontroleerd en weer starten zonder ontsteking..... wederom niets.
![]()
Toch maar aantal keren gestart zonder onsteking. Toen deze aangesloten en in 1x aanslaan. Motor loopt iets te laag stationair en een klep tikt iets. (toch niet goed afgesteld....)
Maar die oliedruk zat me niet lekker. Ook bleek ik de stekkers van de koelvloeistoftemperatuurzender verkeerd om gemonteerd te hebben. Deze doet het nu ook.![]()
Toen maar de stekkers van oliedruksensor omgewisseld en warempel. Deze doet het nu ook. =/- 1.5-2 bar stationair.
Turbodruk had ik al omlaag geschroefd naar 0.5 bar.
Motor enige tijd staionair laten lopen. Geen rook, geen hoge carterdruk. Helemaal niets verkeerds. Ff een rondje gereden en in de werkplaats weer op de brug gehad. Tot heden geen lekkages. Ik moet alleen de uitlaat weer ff goed monteren. Tijdens de proefrit net in Gouda deze weer op een verkeersdrempel losgereden.![]()
Van de week ff puntjes op de "i" zetten :
- carburateur en stationair toerntal afstellen
- km-teller kabel contr. Lijkt niet goed aan te geven.
Al met al heb ik (tot nu toe) geluk gehad. Ben benieuwd tot hoe lang. Ik moet realistisch blijven. Maar tot op heden ben ik zo blij als een kind en dat pakt niemand van mij af.![]()

maar goed top dat ie rijdt Arco en die drempels zijn idd klote
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Mooi dat ie weer rijdt Arco
Netjes gedaan in 4 daagjes

Netjes gedaan in 4 daagjes
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Net ff Renault Route Service gebeld ...... Toch handig zo'n pas.
Lege accu. Waarschijnlijk iets verkeerd om aangesloten op de dynamo.
Als alles meezit toch nog ff een rondje rijden.

Lege accu. Waarschijnlijk iets verkeerd om aangesloten op de dynamo.

Als alles meezit toch nog ff een rondje rijden.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En ik ben weer thuis.... zonder werkende turbo.....
Lijkt erop dat er een turbinewiel van de turbo niet meedraait.
Ene keer wel vermogen, andere keer nit. tevens ook een raar zuigend/sissend geuid. Slangen zijn niet lek, of ik moet wat over het hoofd hebben gezien.
De slang van de turbo naar de intercooler was nu voorzien van een beetje olie.....
Morgen maar neerzetten op de zaak. Hoop dat het niet de oliepomp is, want de druk bleef maar op "2"staan tijdens het rijden. Met starten brand het controlelampje en gaat de meter naar "6". Als de motor eenmal draait zakt ie dus naar "2".... Hoort dit ???

Lijkt erop dat er een turbinewiel van de turbo niet meedraait.

Ene keer wel vermogen, andere keer nit. tevens ook een raar zuigend/sissend geuid. Slangen zijn niet lek, of ik moet wat over het hoofd hebben gezien.
De slang van de turbo naar de intercooler was nu voorzien van een beetje olie.....
Morgen maar neerzetten op de zaak. Hoop dat het niet de oliepomp is, want de druk bleef maar op "2"staan tijdens het rijden. Met starten brand het controlelampje en gaat de meter naar "6". Als de motor eenmal draait zakt ie dus naar "2".... Hoort dit ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"