Ik heb een Megane cabrio 1.6e op G3 8 klepper. De auto komt uit 1997.
Loopt wat dat betreft prima op G3.
Alleen nu mijn probleem:
Afgelopen tijd geen geld gehad om mijn motorsteunen te vervangen. Hiermee dus een stukje doorgereden. Na een keer een flinke klap wegens verkeerd optrekken van mijn vriendin trilde de hele auto ineens. net alsof het motorblok tegen mijn schutbord aan kwam. Dit probleem verholpen nadat ik nog een keer hard optrekte. Ik weet het, het klinkt sullig, maargoed

2 weken daarna was ik aan het rijden, waarna ik ineens een tik hoorde. het leek alsof een tuimelaar op een klep aan het rammen was. Deze tik begon steeds harder te klinken, en de auto begon steeds rottiger te rijden.
Daarna de auto naar huis toe gereden, waarna ik er thuis achter kwam dat de auto nog maar op de 2 linker cilinders liep.
De auto start dus ehel moeizaam, loopt erg rottig, en er komt een behoorlijke tik uit de kop wanneer ik wat pompend gas geef.
Ik heb al de kleppen deksel van het blok afgehaald, de bougie's eruit( deze zagen er goed uit), alleen ontdekte na het ronddraaien van de motor d.m.v. de startmotor helemaal geen gebreken, niets.
Ik ben nu dus van plan om eerst maar eens de compressie per cilinder te laten meten om te kijken of er geen verder schade is opgetreden. De kop gaat er zoiezo af. Ik hoop dat er iets mis is met de kop, waarna ik een kop revisie kan uitvoeren.
Maar nu, wat denken jullie dat het probleem kan zijn? wat kosten 8 kleppen ongeveer voor een G3 installatie, inc pakkingset kop vlakken enz.
Ik hoor heel graag jullie mening, hoop echt dat jullie alvast met mij mee kunnen denken.
Bedankt!