Voorstellen (Jackson, R5 GTT), Update page 2 + Foto's
die torsie verstellen kan ook simpeler dan met een slagtrekker, dan hoeven je skirts er niet af. je haalt een wat langere bout ik meen M10 en wat ringen. Dan pak je dop 22(?) schroef je de bout door de dop heen met ringen en schroef je de bout zeg maar vast, totdat je torsiestaaf eruit ligt.
erg bekende straat inderdaad
erg bekende straat inderdaad
Maar hij is wel gewoon lekker stug achter. Want die schokkers zitten er wel gewoon onder. Hij ligt iig goed in de bocht! Maar ik denk wel dat de achterkant wat eerder uitbreekt. Maar dat merk ik morgen wel haha.
Verder.. ja ik ken die manier om die torsies deruit te trekken. maar dat heb ik dus al geprobeerd en dan lukte niet echt. Maar ik ben lekker aan het WD40'en en dan probeer ik het volgende week nog is.
Verder.. ja ik ken die manier om die torsies deruit te trekken. maar dat heb ik dus al geprobeerd en dan lukte niet echt. Maar ik ben lekker aan het WD40'en en dan probeer ik het volgende week nog is.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je kunt ook de middenbus opzij slaan onder de auto, waar de torsiestaven in het midden einvallen zeg maar, dan hoven je skirts er ook niet af en stel dat hij in de uiteinden vastgerot zit, dan heb je daar ook geen last van.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
eerst ff goed laten weken
1kant eruit trekken met een goede(prof)slagtrekker(en zelfs
dan wil het soms tegenzitten)
heb je er 1 uit.
dan steek je er een massieve pijp doorheen
wel even de diameter op meten
en dan met grof geweld de andere as eruit slaan(enkel
doe als het echt vast zit)
de assen goed schoonmaken
met een staalborstel en invetten met kopervet
of molykotevet.
de juiste hoogte opmeten
en monteren maat weer
maar er zal mischien wel iemand van de rtc bij
je in de buurt wonen
die dit soort gereedschap
gegarandeerd ook moet hebben.
SUCSES!!!
1kant eruit trekken met een goede(prof)slagtrekker(en zelfs
dan wil het soms tegenzitten)
heb je er 1 uit.
dan steek je er een massieve pijp doorheen
wel even de diameter op meten
en dan met grof geweld de andere as eruit slaan(enkel
doe als het echt vast zit)
de assen goed schoonmaken
met een staalborstel en invetten met kopervet
of molykotevet.
de juiste hoogte opmeten
en monteren maat weer
maar er zal mischien wel iemand van de rtc bij
je in de buurt wonen
die dit soort gereedschap
gegarandeerd ook moet hebben.
SUCSES!!!
Dat klinkt als misschien wel de oplossing. Maar kan je dat eens nader verklaren? Want ik snap het niet helemaal wat je daarmee bedoeld. Misschien dat je wat plaatjes hebt oid?Martijn Kool schreef:je kunt ook de middenbus opzij slaan onder de auto, waar de torsiestaven in het midden einvallen zeg maar, dan hoven je skirts er ook niet af en stel dat hij in de uiteinden vastgerot zit, dan heb je daar ook geen last van.
leuke 5 een oude bekende!
hij was van een maatje van me
die jongen heeft heeft er nog vaak over!
maar had deze niet last van hoge carterdruk?
hij was van een maatje van me
die jongen heeft heeft er nog vaak over!
maar had deze niet last van hoge carterdruk?
He wat leuk zeg! =D
Nee die hoge carterdruk heeft hij nu niet meer. Toen ik hem net had wel..
Nee die hoge carterdruk heeft hij nu niet meer. Toen ik hem net had wel..
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
heb zo geen foto's voor je, maar het is eigenlijk heel simpel:Jackson schreef:Dat klinkt als misschien wel de oplossing. Maar kan je dat eens nader verklaren? Want ik snap het niet helemaal wat je daarmee bedoeld. Misschien dat je wat plaatjes hebt oid?Martijn Kool schreef:je kunt ook de middenbus opzij slaan onder de auto, waar de torsiestaven in het midden einvallen zeg maar, dan hoven je skirts er ook niet af en stel dat hij in de uiteinden vastgerot zit, dan heb je daar ook geen last van.
de staven vallen in het midden samen in een bus in het midden onder de auto. in deze bus zitten alle 4 de torsiestaven, deze bus kun je opzij slaan, moet je waarschijnlijk wel even de rubber omhulzing een stukje eraf snijden(dat omhulsel wat om de torsiestaven heen zit). zodra de bus ernaast ligt kun je de hoogte verstellen, wel voor die tijd de wielen eraf, schokbrekers los en bokjes/krikjes onder de draagarmen..
Dit is zoals ik het gedaan hebt en werkt eigenlijk prima, heb het op de grond gedaan en zelfs dat lukte..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Hmm okee. Bedankt kerel =D Dat ga ik eens proberen morgen! Heb toch morgen beschikking over een brug. Dus moet goed komen. Ik laat het nog wle even weten of het gelukt is.
Huh, heb jij mijn vijf gehad toen? Of begrijp ik dat nou verkeerd. Of bedoel je dat toen jij je vijf net had, had ie wel hoge carterdruk?
Nou ik had toen die carterventilatie aangepast volgens het cup cicuit systeem en volgens mij was het toen over. Indd misschien dan met een verstopping te maken.
Nou ik had toen die carterventilatie aangepast volgens het cup cicuit systeem en volgens mij was het toen over. Indd misschien dan met een verstopping te maken.
zaterdagochtend 0930 hoorde ik iets bekends starten, zo'n typische GTT rochel op de choke. en jawel, daar kwam het rode gevaar achteruit het parkeervak uit 

Immer wieder die verdammte Holländer
Whaha ja dat was ik =D Mn vriendin woont daar en ze moest werken. Dus ik ging haar ff brengen. Had daar geslapen. Die pokke herrie zal je nog wel veeel vaker horen/gehoord hebben =D Ik heb je toch niet wakker gemaakt he haha.
nee hoor, was druk aan de klus 

Immer wieder die verdammte Holländer
Okee gelukkig maar haha. Ik sta thuis wel is op zn choke te draaien om 7 uur in de ochtend en dat vinden de mensen ook niet zo fijn. Leuk hea demperloos. Ik hoorde wel laatst iemand die aangehouden werd in IJmuiden voor teveel geluid uit zn uitlaat. Het werd gemeten. Zat 30dba boven toegestaan en kreeg bekeuring. 70dba schijnt toegestaan te zijn. Ze meten dat dan op 3000rpm.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
achteras al omlaag dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Nee nog niet
Telkens als ik het wil doen of tijd voor heb is t klote weer! Maar wil het het liefst ook ff doen met iemand die het al is eerder gedaan heeft. Dan weet ik zeker dat het goed gaat.. 


Die BMW zeker die eerst bij nobels stond altijd van een van de oude monteurs. Heeft me over buurman je al opgebeld, hij kwam naar me toe hij heeft een klusje voor je ofzo...Jackson schreef:Okee gelukkig maar haha. Ik sta thuis wel is op zn choke te draaien om 7 uur in de ochtend en dat vinden de mensen ook niet zo fijn. Leuk hea demperloos. Ik hoorde wel laatst iemand die aangehouden werd in IJmuiden voor teveel geluid uit zn uitlaat. Het werd gemeten. Zat 30dba boven toegestaan en kreeg bekeuring. 70dba schijnt toegestaan te zijn. Ze meten dat dan op 3000rpm.
Ik moet ook nog door voor de torsie. Hoor het wel groetjes
R5GTT phase2
Ja klopt, die BMW.
Maare, was je al terug van vakantie? Want dan zouden we eventueel van de week denk wel ff kunnen kijken voor die torsies
Maare, was je al terug van vakantie? Want dan zouden we eventueel van de week denk wel ff kunnen kijken voor die torsies

Kleine update, een aantal foto's op een heuvel in Spaarnwoude Waar Dance Valley plaatsvond haha.
Let niet op die hoge kont. Hoop dat morgen te kunnen regelen
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpYt2k3Z.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpnF43FZ.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpZnIYJx.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpva15wU.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpvMER0w.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpzOkKjd.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262php7FM0vl.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpPhZkwL.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262php6qPtc0.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpmaKRC7.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpgBSgJe.jpg[/img]

Let niet op die hoge kont. Hoop dat morgen te kunnen regelen

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpYt2k3Z.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpnF43FZ.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpZnIYJx.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpva15wU.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpvMER0w.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpzOkKjd.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262php7FM0vl.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpPhZkwL.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262php6qPtc0.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpmaKRC7.jpg[/img]
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpgBSgJe.jpg[/img]

man laat iedereen toch in ze waarde.
ik vind Jan Jans en de kinderen ook leuk!
ik vind Jan Jans en de kinderen ook leuk!
Immer wieder die verdammte Holländer
je hoeft niet te replyen... 
snap je die JJ&dK nou al?

snap je die JJ&dK nou al?

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
zie tussen de stoel en dorpel op foto 9
Laatst gewijzigd door Arco op vr 25 jul 2008 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
heerlijk die topicvervuiling 

Immer wieder die verdammte Holländer
RTC nummerplaathouder maakt hem dan helemaal af. 

Ach ieder zn smaak hea steven. Je hoeft t niet gelijk de grond in te boren 
Maar wat is daar mee dan tussen de stoel en dorpel? Het was wat leesvoer van mn zusje. Het is indd JJ&DK..
Vanmiddag weer een poging gewaagt voor mn torsies. Links ging prima en rechts zat te vast en moest helaas afhaken
Ik moet ff een masieve stang hebben. Dat ik daarmee flink kan ramme 

Maar wat is daar mee dan tussen de stoel en dorpel? Het was wat leesvoer van mn zusje. Het is indd JJ&DK..
Vanmiddag weer een poging gewaagt voor mn torsies. Links ging prima en rechts zat te vast en moest helaas afhaken

