RSi motor stopt er plots mee. (Ander blok, loopt weer!)
Ferdy schreef:verander die sig dan eens

F7P ligt erin hoor, als een trein!
Hij start nog wat moeilijk als hij warm is maar ik denk dat dit iets kleins is? Flinke dot gas wil dan wel helpen.
Wel typisch, precies 13 jaar later een ander blok.. Weet iemand hoe het zit met keuring etc?
Hij start nog wat moeilijk als hij warm is maar ik denk dat dit iets kleins is? Flinke dot gas wil dan wel helpen.
Wel typisch, precies 13 jaar later een ander blok.. Weet iemand hoe het zit met keuring etc?
het slechte starten kan komen door een misschien een niet hele goede massa?

Hij doet gek genoeg nu niet meer zo heel moeilijk tijdens koud of warm starten.. Ik moet hem vaak wel even wat gas bij geven en ook als hij eenmaal loopt moet ik hem helpen (lijkt wel gewoon chocken).. Na 2 minuten rijden doettie 't helemaal goed.. Is dit misschien de stappenmotor of moet hij dan altijd raar doen ongeacht koud/warm etc..
monteer maar eens een origineel luchtfilterhuis met de originele slangen en je zal zien dat het beter gaat.
ik heb ook een 19 erin gelegt maar als ik het nog eens zou moeten doen dan toch meteen een clio blokkie erin want het blok is idd het zelfde maar je moet idd een clio blok erbij hebben om alles pas te maken, zo heb ik de hele inlaat gesklephuis over gezet want de vacuem slangetjes zitten op andere plekken en zo zijn er nog meer dingen die over gezet moeten worden
maar idd de uitlaat is precies het zelfde niet dikker en niet dunner
en als ik me niet vergis heb ik de thermostaathuis ook over moeten zetten want dat was ook anders
maar idd de uitlaat is precies het zelfde niet dikker en niet dunner
en als ik me niet vergis heb ik de thermostaathuis ook over moeten zetten want dat was ook anders
Kan het niet zijn dat de benzinedruk oid te laag is? Het lijkt alsof het te arm is.
Nog wat anders de koelvloeistofdop hadden we niet goed erop gezet en was gesprongen.. Ben dus wat verloren.. Als de motor warm is en loopt is het niveau onder het minimum.. Als ik hem uitzet komt hij er wel netjes boven.. Ik neem aan dat hij ook lopend boven de min moet blijven toch? Want in bochten zou hij eventueel lucht kunnen rond gaan pompen..
Nog wat anders de koelvloeistofdop hadden we niet goed erop gezet en was gesprongen.. Ben dus wat verloren.. Als de motor warm is en loopt is het niveau onder het minimum.. Als ik hem uitzet komt hij er wel netjes boven.. Ik neem aan dat hij ook lopend boven de min moet blijven toch? Want in bochten zou hij eventueel lucht kunnen rond gaan pompen..
-
lambdasonde.
heb eens eerder hetzelfde gezien en toen lag het aan de lambdasonde..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dat is een goede inderdaad, zelf nog niet bij stilgestaan.. ff checken offie nog wel aangesloten is..Martijn Kool schreef:lambdasonde.
Het was de computer, hij gaf al wat rare meldingen op de computer.. Andere eraan gehangen en hij loopt nu direct goed op 900rpm.