Ik heb pas een renault megane grand tour priv luxe 2005 aangeschaft. Helaas zat er een standaard radio in die alleen cd's afspeelt.
Uiteraard zit ik volgens mij hier goed als ik om informatie verlegen zit welke (niet) standaard radio ik moet/kan aanschaffen als ik de stuurbediening wil blijven gebruiken.
Merk maakt me niet zo heel veel uit. Ik ben ook niet van plan om aan wedstrijden mee te gaan doen ofzo mbt geluid van de radio.
Ik hoop dat jullie deze leek een eind op weg kunnen helpen.
Misschien met wat links ofzo??
Alvast erg bedankt.
welke autoradio?
ja ok, maar het gaat me niet alleen om een interface. Bestaan er geen autoradio's die zonder interface werken op een megane?
Ik begrijp dat ik dus zowiezo een kabeltje nodig heb 'a zo'n 65 Euro?
Ik begrijp dat ik dus zowiezo een kabeltje nodig heb 'a zo'n 65 Euro?
ok, dus als ik het goed begrijp:
Om een "niet renault" radio met mp3 (wat ik wil gaan afspelen) te gebruiken en om de stuurbediening te gebruiken, zal ik een extra kabel moeten gaan aanschaffen?
Er bestaan dus geen "niet renault" radio's die van zich zelf al een aansluiting hebben voor de stuurbediening?
Om een "niet renault" radio met mp3 (wat ik wil gaan afspelen) te gebruiken en om de stuurbediening te gebruiken, zal ik een extra kabel moeten gaan aanschaffen?
Er bestaan dus geen "niet renault" radio's die van zich zelf al een aansluiting hebben voor de stuurbediening?
-
- Moderator
- Car: MB
inderdaad. Je moet een interface hebben. Als ze namelijk die radio's voor alle auto's met stuurbediening compatible moeten maken dan worden ze in plaats van 1 din 1 vierkante meter groot
. Daarom moet je bij de betere merken (zoals Rob al noemde) een radio uitzoeken en een interface erbij bestellen.
Ga gewoon eens bij een lokale car-audio zaak langs om wat info in te winnen en eventueel het een en ander aan te schaffen

Ga gewoon eens bij een lokale car-audio zaak langs om wat info in te winnen en eventueel het een en ander aan te schaffen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams