[5 Alpine turbo] Martijn -> wauw..een update :)
ha idd sorry die foto van dat inlaatspruitstuk lijkt wel heel erg veel op dat ooit door speedline ontwikkelde ding .
vandaar mijn fout die was voor een gtt namelijk.
vandaar mijn fout die was voor een gtt namelijk.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
ik denk al 

Nee het is een ATMaarten-Jan schreef:dit is toch een AT? of mis ik iets

Verdeler valt een beetje mee om bijlangs te gaan, dynamo zit wel redelijk hoog dus daar moet de inlaatbuis ook over heen kunnen, ik ben er van uit gegaan dat het niet mogelijk is om rechte buizen te gebruiken zodat de collector op de zelfde hoogte zit als de inlaatpoorten omdat je aan de zijkant helemaal geen ruimte hebt.
Wat betreft de injectoren, die kunnen mischien nog wel wat verder verschoven worden zodat ze wat schuiner aan de inlaatbuis vast zitten.
Maar hoe ver sprietst een injector ongeveer ? Kan die makkelijk 15cm overbruggen ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Is die groene at toevallig eens in landgraaf verkocht?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
dat hangt van de injector af lijkt mij... denk dat het wel ver isMartijn. schreef:Nee het is een ATMaarten-Jan schreef:dit is toch een AT? of mis ik iets.
Verdeler valt een beetje mee om bijlangs te gaan, dynamo zit wel redelijk hoog dus daar moet de inlaatbuis ook over heen kunnen, ik ben er van uit gegaan dat het niet mogelijk is om rechte buizen te gebruiken zodat de collector op de zelfde hoogte zit als de inlaatpoorten omdat je aan de zijkant helemaal geen ruimte hebt.
Wat betreft de injectoren, die kunnen mischien nog wel wat verder verschoven worden zodat ze wat schuiner aan de inlaatbuis vast zitten.
Maar hoe ver sprietst een injector ongeveer ? Kan die makkelijk 15cm overbruggen ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Kun je niet de rail van een dikke 5 turbo gebruiken?
@Jean-Paul-S
De koets die ik eerst had komt wel ergens uit limburg ja, maar heb een half jaar geleden een andere gehaald omdat deze heeeeel erg rot was.
En met rail bedoel je daar de hele inlaat van ? De inlaat van een T2 is idd recht zoals ik net bedoelde en volgens mij gaat dat niet echt passen.
En qua injectors gebruik ik standaard boschjes, die ik nu heb zijn waarschijnlijk wat overkill (440cc).
De koets die ik eerst had komt wel ergens uit limburg ja, maar heb een half jaar geleden een andere gehaald omdat deze heeeeel erg rot was.
En met rail bedoel je daar de hele inlaat van ? De inlaat van een T2 is idd recht zoals ik net bedoelde en volgens mij gaat dat niet echt passen.
En qua injectors gebruik ik standaard boschjes, die ik nu heb zijn waarschijnlijk wat overkill (440cc).
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Heb je hier iets aan? Dit is de motor van Kenny's sprint gtt. Zoals je kunt zien heeft hij een at cilinderkop. Het blok zelf is nog wel van een gtt. Kenny's vader is eigenaar van http://www.turboservicebelgium.com.
http://i276.photobucket.com/albums/kk9/ ... C_9850.jpg
http://i276.photobucket.com/albums/kk9/ ... C_9851.jpg
http://i276.photobucket.com/albums/kk9/ ... C_9852.jpg
http://i276.photobucket.com/albums/kk9/ ... C_9854.jpg
Oja, 341 pk met KMS ontsteking.
http://i276.photobucket.com/albums/kk9/ ... C_9850.jpg
http://i276.photobucket.com/albums/kk9/ ... C_9851.jpg
http://i276.photobucket.com/albums/kk9/ ... C_9852.jpg
http://i276.photobucket.com/albums/kk9/ ... C_9854.jpg
Oja, 341 pk met KMS ontsteking.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
originele van een t2 is niet recht
die foto die je van mijn had is handmade
[img]http://www.gbsalpine.com/image/r5turbo/ ... R5tP15.gif[/img]
tussen 10 en 12 zie je het inlaat gedeelte
zoals je hier ziet lijkt het alsof er een brandstof rail boven loopt maar dat is de buis voor de koudstart injector die golfd daar gewoon een golf extra benzine in
die injector pockets zitten aan de onderkant maar staan niet zo recht als in martijn zijn tekening
kan er wel een foto van maken want ik heb er wel eentje los liggen
die foto die je van mijn had is handmade
[img]http://www.gbsalpine.com/image/r5turbo/ ... R5tP15.gif[/img]
tussen 10 en 12 zie je het inlaat gedeelte
zoals je hier ziet lijkt het alsof er een brandstof rail boven loopt maar dat is de buis voor de koudstart injector die golfd daar gewoon een golf extra benzine in
die injector pockets zitten aan de onderkant maar staan niet zo recht als in martijn zijn tekening
kan er wel een foto van maken want ik heb er wel eentje los liggen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Leuke inlaat , lijkt me wel makkelijker om een nieuwe te maken dan
zo 1 aan te passen.
Ik heb nog even op de site geloerd waar je dat plaatje vandaan had en daar is ook een plaatje van de injectie en daar geven ze aan dat hij gewoon van boven op de klep sproeit, beetje 1.8 16v stijl.
zo 1 aan te passen.
Ik heb nog even op de site geloerd waar je dat plaatje vandaan had en daar is ook een plaatje van de injectie en daar geven ze aan dat hij gewoon van boven op de klep sproeit, beetje 1.8 16v stijl.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dat is gewoon een simpele schema tekening die komt niet overeen met hoet het werkelijk zit kijk maar naar de tekening op rtc
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
[img]http://www.fotothing.com/photos/1fe/1fe ... 197876.jpg[/img]
Op de kar richting spuitcabine
[img]http://www.fotothing.com/photos/1b1/1b1 ... cb0ec4.jpg[/img]
Onderdelen schoonmaken.
[img]http://www.fotothing.com/photos/edc/edc ... 415ccc.jpg[/img]
In de grondverf
[img]http://www.fotothing.com/photos/ce4/ce4 ... 1cc5a9.jpg[/img]
Blauw zonder blanke lak.
[img]http://www.fotothing.com/photos/3eb/3eb ... 01adb6.jpg[/img]
Klaar !!
Het is OPC blauw geworden.
Zie voor meer foto's Hier !
Op de kar richting spuitcabine
[img]http://www.fotothing.com/photos/1b1/1b1 ... cb0ec4.jpg[/img]
Onderdelen schoonmaken.
[img]http://www.fotothing.com/photos/edc/edc ... 415ccc.jpg[/img]
In de grondverf
[img]http://www.fotothing.com/photos/ce4/ce4 ... 1cc5a9.jpg[/img]
Blauw zonder blanke lak.
[img]http://www.fotothing.com/photos/3eb/3eb ... 01adb6.jpg[/img]
Klaar !!
Het is OPC blauw geworden.
Zie voor meer foto's Hier !
mooi hoor wie heeft dat ding voor je gespoten?
spuiter uit oosterwolde of verder weg?
spuiter uit oosterwolde of verder weg?
yep in de toekomst ook een 5 alpine coupe.
is ie een beetje geschikt?
is ie een beetje geschikt?
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Staat 'em idd goed. 
Deze kleur vind je mooier dan de voor deze wagen gebruikelijke kleur blauw?

Deze kleur vind je mooier dan de voor deze wagen gebruikelijke kleur blauw?
erg gaaf man!leuk project! 

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
netjus
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ja, echt netjes werk afgeleverd, maar alles valt of staat ook met een goede voorbewerking.mark 5t schreef:yep in de toekomst ook een 5 alpine coupe.
is ie een beetje geschikt?
Heb wel wat naar originele kleuren gekeken maar er was geen 1 zo sprankelend als deze.LotuzClioWilliams schreef:Staat 'em idd goed.
Deze kleur vind je mooier dan de voor deze wagen gebruikelijke kleur blauw?
Gisteren weer bezig geweest met de opbouw, achterklep erin gemonteerd en een deur. Had de deur er liever later erin gezet maar ivm ruimtegebrek toch maar gedaan.
Wel irritant om heel voorzichtig te doen, doodsbang om ergens een kras in achter te laten

Weet iemand welke verschillende drukgroepen/koppelingsplaten er allemaal gemonteerd zitten op een AT ?
Ik heb een set besteld wat volgens de onderdelenman goed moet zijn maar het past dus niet.
De groep die er op zit is een slagje groter, nou zei die beste man dat van een GTT de groep wel groter is. Maar hoe kan dit uitwisselbaar zijn ?
Of is een onderblok ook uitwisselbaar ?
M
Ik heb een set besteld wat volgens de onderdelenman goed moet zijn maar het past dus niet.
De groep die er op zit is een slagje groter, nou zei die beste man dat van een GTT de groep wel groter is. Maar hoe kan dit uitwisselbaar zijn ?
Of is een onderblok ook uitwisselbaar ?
M
Ja die diameter inderdaad. Dan zal de 190mm wel niet meer te leveren zijn zeker ?antoine schreef:Bedoel je de diameter Martijn? De eerste type's waren voorzien van een 190 mm koppeling vanaf 1983 180 mm.
Rare vraag misschien maar je bdp sensor zit die in het midden van het beugeltje?
Durf ik je zo niet te zeggen, kan ik nu ook niet controleren.
Hmm, bdp sensor zit in het midden dan (hij zit niet zover naar buiten ).
Dankje voor de handige pagina !
Maar het is een beetje kl*te dus want de onderdelen mannen hadden geen andere koppelingset leverbaar voor een AT.
Dankje voor de handige pagina !
Maar het is een beetje kl*te dus want de onderdelen mannen hadden geen andere koppelingset leverbaar voor een AT.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Al eens bij http://www.mecaparts.com gekeken? Probeer anders eens via Sven. Mecaparts heeft ook een belgische verkooppunt. Je kan via mijn forum een berichtje sturen naar Dominique. Hij weet het hoe, wat en waar van dit verkooppunt.
Fijn, Druklagers idem ?Abel schreef:uitwisselbaar. als de prise as past kun je gewoon een gt koppleling pakken. onderblok is het zelfde type. kun je zelfs een gt ontsteking monteren. of dat voordelen heeft weet ik niet.