Ontsteking verbeteren R5 GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Hi5
Contacteer:

Hallo,

Ik had graag de ontsteking van mijn 5je geupgrade omdat ik weet dat je daar ook behoorlijk wat pkwinst mee kan verkrijgen, maar als het over ontsteking gaat tast mijn kennis in het duister. Met andere woorden, is er iemand die me wat tips kan geven wat ik kan veranderen. En ook welk merk en type. Ik ken het merk MSD Ignition maar zou niet weten wat ik van hun gamma zou kunnen gebruiken.

mvg Koen
mark 5t
Contacteer:

is michel S hier niet ooit mee bezig geweest?
Hi5
Contacteer:

Heb hem gisteren een pm gestuurd maar heb nog niets gehoord van hem

toch bedankt :wink:
Menno

Het gaat om 2 dingen.

Voldoende vermogen in je ontsteking: voornamelijk als je standaard ontsteking het niet meer trekt. Bij een gtt bijna nooit het geval. Meer power d'r in stoppen voegt dan nix toe. Hier heb je 't over kabels, bobine's, MSD unit, etc.

Het andere punt is ontstekingstiming. Hier is veel mee te winnen, vooral als je op goeie brandstof draait, hoge vuldruk, andere nokkenas, enzo. Het simpelste wat je kan doen is spelen met de BDP sensor. Maar veel mooier is om de RE009 d'r uit te gooien, en daar een computergestuurd systeempje in te gooien, met een ontstekingscurve, helemaal optimaal voor jouw motor.
rev it like a rental
mark 5t
Contacteer:

tips voor een goed en niet te duur systeempje menno?
Hi5
Contacteer:

Ja Menno dat laatste van ontstekingstiming bedoelde ik, maar kun je me inderdaad wat tips geven wat ik eventueel zou kunnen kopen. Ik heb wel intresse in zo een systeem maar zou helemaal niet weten wat ik zou moeten hebben.
Dus alle tips welkom!

greetz Koen
Plaats reactie