Wie is mielko

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

Zo,
aangezien ik hier wat ga rond neuzen,mij maar eens voorstellen,
Wel zo netjes.

Ik ben mielko,een zeeuw uit arnemuiden.
Nu ben ik eigenlijk geen renault man.Maar mijn dagelijks gebakje is een renault express 1.1 van 1990.
Niks bijzonders gewoon wit.

Mijn echte hart ligt toch bij honda.
Als je de tijd hebt,of maak ff tijd,lees dan mijn topic maar eens,dan heb je een idee waar ik mee bezig ben
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... =40&t=1101

De reden dat ik hier toch ben,is dat ik de express zo traag vind,en nog eens onzuinig ook,1/10.
In de hoop hier wat oplossingen te vinden.
Nee ik ga er geen andere motor in stoppen.

Greetz mielko
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

welkom!

vet gedaan de civic!

grt martijn
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Ook de weg naar hier gevonden :D
Toch maar geen gtt blokje?
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

He joeri
als ze zuiniger draaien dan wel. :)
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Je weet toch dat dat voor een deel ook aan jezelf ligt he :wink: :lol:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik las net je Honda topic. Ziet er zeer woest uit. Interessant artikel.
ronald-cabrio
Berichten: 965
Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

leuk topic van de civic! en welkom @rtc
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Welkom @ RTC, Mielko :)

idd interresant topic over de civic, goed bezig! :worship:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:worship: Erg gaaf dat Civic project...

En die Express....daar kan best een 1.8 16vtje in :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Welkom hier .....
En wat Alex zegt 16V erin :D
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

1.8,klink leuk,waar zit die motor in?En is dat een injectie motor,of simpel carbje,
Aangezien ik van de express niet zo'n enorm project wil maken,moet de swap in 1 dag gedaan worden.Dus relatief plug and play.
Vereiste moeten zijn dat de km teller hetzelfde aangedreven moet zijn,en geen volledige kabelboom gewisseld hoeft te worden.

Ik zat eigenlijk meer te denken aan een swapje met een 1,4.Dat lijkt mij meer plug and play,een 5 bak zou ook prettig zijn.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb in mijn Express een 1.4 energy motor. Daarmee rijd ik 1op9 / 1op10 (lpg). Heb je trouwens een imperial? Dat scheelt ook wel wat in het verbruik.
5 GT Turbo '88 GT5
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

Nee geen imperial,ook nog hele smalle wieltjes.
Vreemde steek trouwens,101??

Ik ga eerst maar eens beginnen met een enorme beurd,carbje er eens afhalen,en kijken wat ik er voor terug kan zetten.
Want 34 KW is echt niet te doen in een bestel,hoe moet dat rijden als een aanemer het volle laadvermogen gebruikt?Das 500KG,dan komt dat ding toch niet van zijn plek.

Via marktplaats al een vers gevlakt kopje gevonden,want ik heb ligt vermoeden van lekke kop.

Weten jullie nog leuke adressen voor pakking sets?

Sorry van de vele vragen,maar ik ben niet thuis in de renault wereld.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Is gewoon steek 100 als 't goed is! (Y)
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

O ja,
even wat reclame voor mijzelf,

Voor wat bijverdiensten doe ik wat draai werk,ik heb al diverse vliegwieln van honda gedaan,
Gemiddeld lukt het om 2 kilo er af te draaien,ik ballanceer ze handmatig.
Kosten ong 45E
Laatst gewijzigd door mielko op zo 30 mar 2008 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

Florus schreef:Is gewoon steek 100 als 't goed is! (Y)
Mijn schuifmaat zegt 101,ik probeerde een honda wiel te monteren,ook 4keer 100.paste niet.
raar
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

dik hoor, zo'n Cuore V6 :D
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

gisteren met de honda civic op de rollenbank geweest,bij ruud frederiks goes.
175pk aan de wielen.
Uit een simpel sohc 1.5 blokje :biertjuh:

Nu kan ik met een gerust hart dit blok eruit halen,en mijn gebouwde blok monteren,300whp here we come :p
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

Omdat ik ergens mijn verhaal opnieuw moest schrijven,dat ook hier maar neerzetten.
Voor diegene die niet alle bladzijdes willen doorlezen.


QUOTE:
Omdat ik in mijn ongedult mijn topic heb gewist,toch maar een nieuwe aanmaken,

Even in grote lijnen mijn bezigheid:

Even mijn profiel eens een keer bijwerken,

aangezien er wat veranderingen zijn geweest sinds deze winter,
ik zal maar gewoon opnieuw beginnen,

Wie is mielko?
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/kop.JPG[/img]

leeftijd 28,geboren 06-01-78
beroep:proces operator,en motorfiets monteur in mijn vrije tijd,

Woonplaats,Arnemuiden.

Mijn ride:Honda Civic,1.5 Turbo

Specs:
Interieur:
-crx stoelen
-3punts gordels
-blauwe inleg plaat teller bak
-pookknopje
-meters-air/feul,olie druk,olie temp,benz druk,inlaatlucht temp,turbodruk
-radio ,boxen,
-32mm stuur,met snapoff
-shift light

exterieur
-skirts,
-rs voorbumper,
-booskijkers,
-17”5 spaaks,
-rs kofferbak vleugel

wegligging:
-complete energie suspension kit,in alle delen van de wiel ophanging.
-koni schroefkit,demping instelbaar,
-home made verpootbruggen ,boven onder,voor en achter,
-CRX schijven swap achter,
-geperforeerde en gegroefde schijven voor en achter
-EBC blokken(helaas)
-alle remklauwen overhaald en gereviseerd waar nodig
-Vti rembekrachtiger
-crx Vtec HRC
-Stahlflex remleidingen voor

Motorisch
-D15B2 motor,1500cc 16V Non Vtec (90pk standaard)
-MPFI swap
-DSM 440cc injectoren
-inline walbro pomp
-home made turbo spruit
-home made charge pipe
-home made grounding kit
-home made olie afvoer in carter pan
-home made carter ontuchting
-home made koelvloeistof reservoir
-home made rvs uitlaatsysteem 63mm
-Garret t3 ar 60
-verstelbaar nokkenas tandwiel
-adapterplaat tussen oliefilter
-ngk koudere bougi BKR-7E
-10w40 voll syntheet olie
-subaru impreza BOV
-MSD superconductor bougi kabels
-6 puch sprung koppeling met druk groep
-home made ,verlicht oem vliegwiel 5kg
-nieuwe verdeler kap,rotor,benz filter.
-gasklephuisverwarming afgedopt,
-energie suspension motormount inserts in combinatie met pu kit
-underdrive pulley
-koolfilter verwijderd
-sillicone hose turbo slangen
-rvs slangenklemmen
-slim fan
-rvs luchtfilter met custom pipe(komt nog iets nieuws voor)
-lelijke carbon eind demper
-p04 ecu Cjgap tuned
-conversie harnas/boomslang
-hondata heat shield



[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/civic4.jpg[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/civic5.jpg[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/civic.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/civic1.JPG[/img]

Na een poosje N/A gereden te hebben met wat aanpassingen:

Home made rvs uitlaatssysteem zonder cat,4-2-1,wai,msd leads,ed

Op een redelijke winst uitgekomen,

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/run.JPG[/img]

Tot dat ik van een maatje een turbo met intercooler kon kopen,toen was het hek van de dam eigenlijk,
Na eerst een klein jaartje huiswerk doen over turbo bouw,mijn wagen op blokken gezet,en begonnen met bouwen.
Het plan was om zoveel mogenlijk zelf te maken,of 2ehands onderdelen te gebruiken.

Beeld materiaal:
http://s15.photobucket.com/albums/a395/ ... 0_1205.flv

Het begon met het maken van een eigen bouw uitlaat spruit,gewoon bij de ijzerhandelaar bochtstukken en t-stukken halen,
En dan maar passen en meten,lassen,losslijpen,opnieuw beginnen.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/turbospruit1.JPG[/img]

het uitmeten/aftekenen en maken
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/kijken.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/aftekenen.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/aftekenen1.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/flensA.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/grof.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/klaar.JPG[/img]

gelukkig had ik een freesbank ter beschikking, http://www.gerritsmotoren.nl bedankt.

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/frees1.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/frees2.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/frees3.JPG[/img]
gelijk ook alles mooi schoon stralen
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/stralen.JPG[/img]

op een geven moment kom je tot het eind,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/spruit1.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/spruit2.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/spruit3.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/spruit4.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/spruit5.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/spruit6.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/spruit7.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/foto.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/foto2.JPG[/img]

Om het turbo gat wat te verkeinen,de massa traagheid wat verminderd.

Het vliegwiel afgedraaid en laten ballanceren,org weegt hij 7,2kg,nu 5kg.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/vliegw.JPG[/img]

ook een underdrive pouly mocht niet ontbreken
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/pouly1.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/under.JPG[/img]

Voor de fijn afstelling een verstelbaar nokkenas tandwiel gemonteerd,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/nasw.JPG[/img]

Om er voor te zorgen dat de motor niet met een brandstof tekort kan komen,mijn dual point injectie systeem geswapt voor een multi point van een civic coupe,de D15b7 uitvoering.

Wat had ik hiervoor nodig.
Inlaatspruit
,motorkabelboom,van de coupe,om diverse stekkers eruit te kunnen halen.
De Ecu
En een conversie harnas.
Een 5draads lambda
En d15b7 ontsteking

De stekkers die je nodig hebt voor de ombouw
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/stekkers.JPG[/img]
Natuurlijk niet het spruit zomaar erop gemoffeld,
Eerst netjes gestraald,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/inlaat.JPG[/img]

om ervoor te zorgen dat hij niet te warm word door de cill kop temp.een heatshield gemonteerd van hondata
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/heatshield.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/q.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/kabelboom.JPG[/img]
Omdat de oem injectoren maar 220cc zijn deze verruild voor DSM 440cc items,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/dsm.JPG[/img]

en de conversie harnas/boomslang,dit is super makkelijk,bijna plug and play,
ertussen prikken ,de extra draden naar het motor ruim trekken en aansluiten op de stekkers die je uit de kabelboom hebt gehaald.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/boomslang.JPG[/img]

Nu dat erop zat,kon ik verder met de turbo kant.

Spruitmonteren,turbo eraan hangen,intercooler een plekje geven,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/intercooler2.JPG[/img]

Ik heb de Oem radiateur wat van het voorframe afgehangen,zodat mijn intercooler(volvo 740) erachter kon.
En dan maar beginnen met de piping,alle leidingen komen uit de oud ijzer bak van mijn werk,hoog kwalitijd rvs,omdat het tegen hele agressieve stoffen moet kunnen.

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/chargepipe1.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/e.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/montage.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/t.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/w.JPG[/img]

Omdat het oem koelvloeistofvaatje niet meer paste,zelf maar wat gemaakt
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/rvaatje.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/rvaatje%203.JPG[/img]

op de sloop nog een oude wai pipe gevonden,die voorlopig met wat aanpassingen,als inlaat fungeerd
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/28.JPG[/img]

Toen was ook de uitlaat aan de beurd,dit ook weer oud ijzer : )
Rvs 63mm,van voor tot achter,no Cat,met tussen demper,
Alles HOME Made
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/y.JPG[/img]
flenzen maak ik natuurlijk ook zelf
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/za.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/dempJPG.jpg[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/eindpijp.JPG[/img]

Omdat de turbo een olie retour nodig heeft,de oem carterpan aangepast en gewassen
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/vaat.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/pan.JPG[/img]


Omdat ik bang was voor het veel kantelen van het blok,alle motorsteunen vorzien van energi suspension inserts en vast gelijmt met polyurethane kit,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/motormount.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/motormount2.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/motor1.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/motor2.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/motor3.JPG[/img]

Bij meer vermogen hoort natuurlijk ook betere remmen en wegligging,
Ik had al rondom boven en onder home made veerpootbruggen,maar omdat er een aantal ophangrubbers stuk waren,alles maar vervangen door energie suspension rubbers,ook
Een schijvenswap van een crx mocht niet ontbreken.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/pu.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/schijf.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/schijven1.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/schijven2.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/sleeparmcrx.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/crxschijf.JPG[/img]

Om verzekerd van remkracht te zijn,een VTI rembekrachtiger ,en crx Vtec hrc gemonteerd,
Omdat de hrc er niet op past(flens staat 90 graden verkeerd)2 nieuwe bouten op de rembekrachtiger gelast,zodat alles weer netjes past en werkt
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/hrc.JPG[/img]

Om het af te maken een 2ehands koni setje gekocht.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/koni.JPG[/img]

In de PU kit zat ook rubbers voor het schakel mechaniek,in combinatie met een shortshifter ,strak schakelen gegarandeerd
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/shortshift.JPG[/img]

pffff,het word een lang verhaal,maar we zijn er nog niet.

Toen dat eindelijk allemaal op zijn plek zat,konden we verder met het blok.
De vermeerdering van het koppel baarde mij zorgen omtrend de koppeling,gelukkig kon ik een nauwlijks gebruikte sport koppeling overnemen.
Een 6puck sprung met bijpassende drukgroep,

Net niet aan uit,maar happend genoeg,erg wennen in het begin.
Ik zag er aardig tegen op ,omdat ik dit nog nooit gedaan had,achteraf viel het wel mee.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/koppeling2.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/koppeling.JPG[/img]
en de oude met slijtage sporen
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/kopp.JPG[/img]

Even een plaatje van de olie toevoer,gewoon een tussen plaat ,tussen blok en filter,wat rvs tubing,fittingen.
Ik ben proces operator,dus ik kijk graag op metertje of alles goed gaat,dus ook olie druk naar de turbo,met regelaar,om de druk in te stellen.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/plate.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/olie.JPG[/img]

Omdat ik geen carter dampen in mijn aanzuiglucht wil hebben,zelf een catchcan gemaakt,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/catch.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/catch2.JPG[/img]


Je kunt ook gelijk zien waar mijn walbro inline feul pump zich bevind.

Zo volgens mij heb ik het meeste nu wel beschreven,al staan er nog wat home made dingen niet bij,

Als enige wat nog niet gemeld is,is het meet en regel gebeuren,helaas stopt daar mijn kennis,mijn eerste plan was om een piggy bag ecu te gaan gebruiken,maar op afraden van bepaalde personen,een andere weg in geslagen,en hulp troepen ingeroepen .

De jongens van Cjgap hebben dat voor hun rekening genomen,met super resultaat,zeer goede kennis.TOP
De Ecu is compleet herschreven,heeft er 16 feul maps bijgekregen voor in boost gedeelte.
Echt super werk van die mannen.

Ik mis alleen nog een stikker van die mannen ; )

Het resultaat mag er wezen,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/run2.JPG[/img]


Laat de winter maar komen,dan kunnen we op het gemak aan het d16 blokje beginnen.



---------------------------------------------------------------------------------
TUBO PROJECT FASE 2

Daar gaan we dan weer ,tis winter,net een ander huis gekocht en het oude goed verkocht,en leuk wat centen aan verdiend,dus de bankrekening zit lekker vol,
Beetje internetten,
tja wat krijg je dan,je komt leuke dingen tegen,

Lekkere schuur nu,dus kan lekker verwarmd hobbyén.

Doordat mijn 160K oude cill kop pakking 0,8bar toch iets te veel van het goede vond,besloot hij maar stuk te gaan,
Omdat je dan toch op zoek bent naar onderdelen ,kom je ook andere dingen tegen,spruitstukjes bijvoorbeeld
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/SS2.JPG[/img]
turbo's ,intercoolers,waterspray,turbo timers en drukregelaars,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/goody2.JPG[/img]

einde van het liedje is natuurlijk een lege bankrekening,maar goed,tis voor een goed doel,zullen we maar zeggen.

Ik ben nu nog niet aan het opbouwen,de turbo(garret T3 A/R 60 uit een lancia integrale)is nu nog bij C&E om even goed nagezien te worden,
Dan ga ik rustig weer opbouwen,en alles netjes weer opbouwen,waar ik genoeg foto's van zal maken,en hier weer een stukje over zal achterlaten,
paar dingen zullen nog anders worden,

de accu zal naar achteren geplaatst gaan worden,zodat ik op de plek het reservoir van de aquamist kan plaatsen,
uiteraard word het reservoir door mijzelf gemaakt uit rvs,
Omdat ik van iemand had gehoord dat de aqua mist slecht tegen droog lopen kan,ga ik wel wat zekereheden inbouwen,Ik heb een niveau schakelaar gekocht die tussen de aansturing van de aqua mist komt te zitten,zodat wanneer het niveau te laag is,het stuursignaal naar de pomp word verbroken.uiteraard ook met een lampje op het dashbourd zodat ik ook weet dat hij leeg is,
De mist zal overegens worden aangestuurd door de oem honda ecu,de jongens van CJ gap gaan dit gelijk inprogrammeren.

Dan word de down pipe,die nu 63mm is ook nog vergroot,waarschijnlijk naar 72mm,dit omdat ik deze maat rvs buis net uit de oud ijzer bak heb gevist op mijn werk.
Dit groter maken zal er voor zorgen dat de turbo iets sneller zal opspoolen.Mijn turbo is behoorlijk groot voor een 1,5,maar het is wel wat ik wil.
Ik wil niet dat de turbo bij iedere gas beweging gelijk opspoold,ik wil POWER ON DEMAND,dus lekker crousen N/A,en FULL POWER bij vol gas.

Waarschijnlijk komt er ook nog een BOV bij,zodat ik 1 heb die naar de atmos blaast,en een 2e retour de turbo in,om het turbogat wat te verkleinen.

Nu had ik ook al een Greddy profec boostcontroller gekocht,maar die word waarschijnlijk niet meer gebruikt,dit omdat de mannen van cj gap dit ook weer via de ecu kunnen aansturen,ik moet alleen nog op zoek naar een sollonoid(electrisch aangestuurd opendicht klepje)die tussen de turbo en actuator komt te zitten.

Verders moet ik ook nog zien te stoppen,,,,,,

ook dat is geregeld
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/bear.JPG[/img]
zoek de verschillen.

verders moet de auto nog leeg,radio troep eruit,bekleding deurpannelen,en alleen een setje cheapo buckets.
Hopenlijk verlaagd dit het totaal gewicht van de civic,niet dat dit wat direct wat opleverd,want er komt ook nog wat voor terug.
Ik heb al een hele boel rvs pijp verzameld,om "kooi"te maken,niet een kooi om mee te crashen maar puur voor de stijfheid van het geheel dus geen dikke pijpen,maar gewoon mooie dunne(foto's komen vanzellf)

Ik wil alleen nog een andere einddemper,want deze maakt te veel herry,en mijn velgen zijde mat zwart laten poeder couten

goed het is weer een heel verhaaltje geworden,de foto's zullen in de toekomst wel laten zien waar ik mee bezig ben.

greetz


Zo het werd tijd om de remmen te doen vond ik,
eerst de nieuwe grote remmen maar eens gedaan


Ff wielen er af,eerst op bokjes uiteraard,
oude schijf en klauw eraf
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/b.JPG[/img]

Daarna het verloop er op voor de nieuwe klauwen,


[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/b2.JPG[/img]

dan schijf en klauw,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/b3.JPG[/img]


En het eind resultaat

voor
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/bear.JPG[/img]

en na
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/b4.JPG[/img]


Ook had ik al wat spullen in huis om mijn achter rem slangen te vervangen door stahlflex,
uiteraard wel home made :roll:

Omdat ik af en toe wat bij scharrel bij een motor zaak ,weet ik wat er te krijgen is,daar heb ik er een aantal moeten maken voor motorfietsen.

Wat heb je nodig,:
gevlochten leiding,
en diverse nippels ,

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/brakeline1.JPG[/img]

Dan meet je op hoelang de leiding moet worden

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/brakeline.JPG[/img]
en gewoon op maat knippen met een scherpe kniptang,
Dit is gewoon een kunstof binnenleiding met rvs vlechtsel eromheen.

Dan komt het eerste onderdeel erover
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/brakeline4.JPG[/img]

Vervolgens moet je het staal vlechtsel een beetje van de binnen leiding afpellen,zodat je de knel ring over de binnen leiding kunt schuiven(sorry voor de slechte foto)

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/brakeline5.JPG[/img]

Dan komt het laatste deel,het oog,

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/brakeline6.JPG[/img]
Die steek je in de binnenleiding tegen de knelring aan,nu kun je de span moer over de knelring duwen en vast schroeven op het oog,
Doordat je hem aandraaid op het oog,knijp je de knelring een beetje dicht waardoor alles helemaal dicht is,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/brakeline7.JPG[/img]
Nu kun je uiteraard alles gaan monteren,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/brakeline8.JPG[/img]

Alles netjes ontluchten,en voelen of je druk opbouwd,als laatste even een dubbel check bij de nieuwe leidingen of ze echt dicht zijn.

en klaar is klara








ff een soort how to schrijven.

Omdat ik de sterkere klepveren van extreem green heb overgenomen(nog super bedankt voor de service!!!!)moeten mijn klepveren er dus af,

Omdat mijn cill kop helemaal is gedemonteerd heb ik de mogenlijkheid om de veren thuis te vervangen.

Even voor de mensen die niet precies weten hoe de klep op zijn plek gehouden word,ff een klein beetje uitleg over hoe hij nou eigenlijk op zijn plaats gehouden word.

De klep steel word via de verbrandings kamer in de kop gestoken,hij gaat met de steel door de zogenoemde klepgelijder,dit is vaak een koper/messing legering,deze zorgt er dus voor dat de klep mooi recht blijft staan tijdens de op en neer beweging.
En aan het eind van de klepgelijder zit de klepseal,die er voor moet zorgen dat de olie die rijkelijk vloeit in de kop,niet in de verbrandings kamer kan komen,wat weer rook en olie verbruik met zich meebrengt.

Daarna komt de klep veer,die er voor zorgt dat de klep omhoog getrokken word,en op die klepveer licht de klepveer schotel(retainer)die houd als het ware de klep EN de veer vast.

Nu zit het truukje in veren vervangen ,in het feit hoe die retainer de klep vast houd/borgt.
omdat de klep toch met een behoorlijke snelheid op en neer gaat en er ook nouwlijks ruimte is in de kop,kun je niet zomaar een borgboutje gebruiken ofzo.

Nu komt even het lastigste voor mij om dit uit te leggen,want ik heb er ff geen plaatje van, :( ,hoe dit dan wel zit

De klepsteel steekt net niet door de retainer heen als hij niet geborgt is,zou hij er wel doorheen steken,en je zou hem borgen,dan wil dat zeggen dat de veer niet de klep omhoog trekt.Je moet dus de veer indrukken om de borging te kunnen plaatsen/verwijderen

Wat borgt nou die schotel en de steel,dit zijn 2 halve maantjes die tussen de retainer en de klepsteel vallen,op het moment dat je de veer omhoog laat komen,dan blijven die halve maantjes achter een randje van de klepsteel hangen,en worden de geklemt tussen steel en ratainer.
Ik hoop dat het een beetje over komt,en miss dat iemand ff een plaatje kan bij posten om het iets duidelijker te maken.
iig een plaatje van de maantjes
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/klep5.JPG[/img]


Goed nu mijn how to.

Eerst heb ik wat hulp stukken gemaakt,
ik heb een oude pijpsleutel gepakt,en die aan stukken gezaagd,dit word het hulpstuk om straks de veer naar beneden te drukken,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/klep.JPG[/img]

Nu ga ik mijn kolomboor straks gebruiken om de veer in te drukken,alleen staan de kleppen niet loodrecht in de cill kop,dus moest ik even wat maken om de kop schuin onder de boorkop te krijgen.
heel simpel,gewoon wat plankjes en blokken,geen high tech.

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/klep2.JPG[/img]

Nu kan ik de kop schuin onder de boorkop zetten.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/klep3.JPG[/img]
Nu kan ik met het eerste hulpstukje de klepveer omlaag duwen.
Nu is het handig als je een kleine magneet bij de hand hebt,hiermee kun je de halve maantjes vantussen de retainer en klepsteel vandaan vissen,deze zijn gewoon van staal namenlijk.
Nou wil het wel eens gebeuren dat ze niet direct loskomen,dit komt dan doordat de klep gewoon mee naar beneden beweegt,in dit geval kun je gewoon weer een klein blokje hout onder de klep leggen zodat hij op z'n plek blijft
Op die manier weet je zeker dat je alleen de veer omlaag drukt.

uiteindelijk houd je dit dan over
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/klep7.JPG[/img]
Na lang zitten dubben over wat te doen,heb ik nu waarsch de oplossing,

Omdat ik het blok iets sterker wil maken,voor mijn turbo misbruik,gezocht naar een oplossing,veel gezocht en gelezen,en toen tot de beslissing gekomen,om dan toch maar een blockguard te kopen,
zogezegt zo gedaan,helaas door slechte pasvorm en miss verkeerde montage methode de hele guard kapot gemaakt.dat wilde ik dus nooit meer,

Maar wat dan,verhalen glezen over mensen die mbv kunsthars een soort gordel maakte,ook mensen die bouten tapten door het onderblok,veel te veel werk,

Vanavond nog eens over het blok gehangen,en iets bedacht om het klusje toch te klaren.

Ik heb dikwandige(omdat ik dat toch in huis had)pijp genomen,en daar stukjes van 5cm van gesneden,
Deze passen bijna zo tussen het blok,omdat ik dikwandig pijp heb genomen kan ik er nog genoeg materiaal vanafhalen om een goede pasvorm te krijgen.
Straks worden ze met 2 componenten cement ertussen gelijmt.

De gehele diepte tussen blok en cillinders is ongeveer 11 cm,de pijpjes komen halverwege en zijn hol,dus er is nog steeds ruimte genoeg voor koelmiddel stroom,
Omdat ik de oplossing vn bouten door het blok niet vertrouwde,omdat dit punt belasting geeft op de cill wand,ben ik ook op dit uitgekomen.


[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/guard.JPG[/img]



Ondertussen heeft fatima,mijn cill kop schoongemaakt
:P [img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/fatima2.JPG[/img]

zo,eindelijk weer eens tijd gemaakt,
Vanavond de kop en het onderblok weer samengevoegd,,met arp head studs voor iets meer bedrijfszekerheid,en een kop die weer in top conditie is,

deze week kwam ook mijn nieuwe turbo terug van C&E ,die is nu echt als nieuw,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/april.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/april2.JPG[/img]
Ook makkelijk als je nog een 2e blokje hebt,dan kan ik straks de downpipe gaan maken zonder dat ik helemaal gekruld in het motorruim hoef te hangen,
dat is het volgende stukje wat gedaan word.


ps,nee die hardophuusan is niet van mij,die is van een klant :geek:



de plaatjes doen hun werk wel denk ik,

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/downpipe1.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/downpipe2.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/downpipe3.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/downpipe4.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/interc.JPG[/img]

http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/actu.JPG

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/actuat.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/boor2.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/boor4.JPG[/img]

Had even niks te doen op mijn werk,
ff een koeler gemaakt voor de stuurbekrachting
Je kan maar niets te doen hebben
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/cooler.JPG[/img]

toch maar een andere fmic
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/F2.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/kooi.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/stoel.JPG[/img]


Voor de rest,heb ik natuurlijk niet stil gezeten met zoeken naar de gewenste onderdelen.
Ondertussen een leuk stapeltje verzameld om verder te gaan met fase 3.
-suzuki vitara zuigers
-Eagle drijfstangen
-RC 750CC Injectoren
-Golden Eagle block guard
Bij de zuigers kreeg ik ook nog lagerschalen,van ACL,maar dat moet ik nog uitmeten of deze de juiste maat
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/parts3.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/pistonrod.JPG[/img]

lunastyle bedankt!

Zo,om de restriktie in het inlaat gebeuren weg te halen,het inlaat spruit met gasklep van lunastyle overgenomen.
Al mijn charge pipes zijn 62 mm,en oem gasklep is 58mm?geloof ik.
Gasklep word nu 64mm,met bijpassend inlaatspruit dat netjes op blok en gasklep is geportmatched(lekker nederlands woord ).Gasklep is van RPM service
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/rpmintake.JPG[/img]

even kort een verslagje van 2 dagen ,

Eindelijk weer wat begonnen aan het nieuwe sterke blokje,
Een paar dingen moeten wat aangepast worden,

Omdat de Eagle drijfstangen dikker zijn dan standaard spaghettie stokjes moet het onderblok wat worden vermaakt.
De hemden van de cillinder bussen moeten iets weggefreest worden,zodat de drijfstang vrij rond kunnen.Het is bijna niets,dus hij zal er niet minder sterk om worden.

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/inkeping.JPG[/img]

Omdat bij montage van susuki vitara zuigers de compressie behoorlijk omlaag gaat,naar ongeveer 8:1 ,zonder verdere aanpassingen.
Nu vind ik dit net te laag,ik wil rond de 8.5:1 uitkomen.De vitara zuiger is net iets minder hoog dan origineel .Ongeveer 1,5mm.

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/ycp.JPG[/img]

Hierdoor komt de kroon net niet mooi aan de rand van het cillinder blok.
Nu laat ik straks het blok afvlakken,1,5mm eraf,zodat de zuiger weer mooi tot aan het randje komt,

Hierdoor zal de compressie verhouding ongeveer naar 8.5:1 brengen,wat ideaal zou moeten zijn voor turbo.

2e dag
Begin gemaakt aan de sproeier houder voor de aqua mist,mijn argon gas is op,dus ik kan het even niet afmaken : (

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/sproeier.JPG[/img]

Daarom de olie pomp maar eens gepakt,en open gemaakt

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/pomp2.JPG[/img]

Zo,een dagje vrij gemaakt om de lagerbrug eens in de frees bank te zetten,
Vanwege alle rare uitstulpingen een rot ding om in te spannen,
In 2 stappen 3 mm weggefreesd,om zo genoeg ruimte te maken voor de eagle drijfstangen.

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/freesb.JPG[/img]

Zo,ff een beetje updaten.

Momenteel licht mijn blok bij Westec in Goes,om het nodige te honen en vlakken,ed.Dus voor het eerst iets uitbesteed,wat ik wel een beetje eng vind.Ik doe graag alles zelf zodat ik weet hoe het inelkaar zit,en wanneer het stuk gaat dat het aan mijzelf ligt.

Gelukkig niet stil gezeten vandaag.

Omdat ik de flow van de olie pomp behoorlijk verbeterd heb,en de olie druk wat te hebben verhoogt,moest het filter er ook aan geloven
Omdat het aanzuigpijpje vreselijk dus is en vernouwd ,vond ik het nodig om beter te doen.
Het pijpje is ongeveer 13mm standaard,nu ben ik hem aan het namaken met 1/2duim pijp,ongeveer 16,5mm binnendiameter.
Veel beter dus,nu ben ik nog aan het zoeken hoe ik ook het filter kan vervangen maar dat plaats ik hier vanzef weer
plaatje van het ruwe werk

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/pomp.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/deksel.JPG[/img]

Nadat ik de nederlandse leverancier van Gates riemen had gebeld,om te vragen of zij sterkere riemen leverden,nee dus????
Ebay maar opengeslagen,tot mijn verbazing stond het daar vol ermee.
Dus vanuit de states maar een laten komen,79dollar inclusief verzending.
Lekkere leverancier hier
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/gatesracing.JPG[/img]

gerben bedankt.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/cenj.JPG[/img]

Zo,vanmiddag klein foto shootje gedaan,
Ook te horen gekregen dat mijn onderblok klaar is :cheers:

foto's zeggen meer,van mijn nieuwe tupperware,

skirtjes
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan2008.JPG[/img]
achter lipje
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan20082.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan20083.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan20084.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan20089.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan20088.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan20086.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan20087.JPG[/img]


[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/jan20085.JPG[/img]

Zo het is bijna zover,ik heb voor de opbouw van het nieuwe blok alles binnen.

D16Z2 onderblok,gehoned en gevlakt.Gevlakt om de zuigers mooi boven aan het deck te laten uitkomen,en om de compressie te vehogen naar 8,5/1 .

Losse onderdelen,zoals alle lagers, OBX LSD ,Cometic staal koppakking ,

Nog even mijn nachtdienst roes uitslapen,en dan dit weekend beginnen met in elkaar zetten.

Mijn RC 750 injectoren heb ik ook weg gebracht om te laten controleren op opbrengst,ik wil 100% zeker weten dat ze alle 4 hetzelfde opbrengen

Het OBX LSD al volledig uit elkaar gehaald voor nabewerking,ongelooflijk,wat is dat slecht afgewerkt.Overal frees randen,losse metaal splinters,viezigheid,en verkeerde montag van de spanringen.

Ik wilde er eigenlijk een HOW TO over schrijven maar daar heb ik nu geen zin in.Dus hierbij wat links
http://forums.clubrsx.com/showthread.php?p=15455169
http://www.honda-tech.com/zerothread/1752849

Dan gaan we nu over naar wat plaatjes

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/parts2.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/block.JPG[/img]

Zo,gisteren was ik de BOB dus ik werd lekker fris wakker,rustig ontbeten,een rondje langs het Veerse meer gelopen met Harrie.
Lekker wakker dus.

Overall aan ,hond in de tuin.En hobbyen maar.

Gisteren het onderblok zwart gespoten,dus die was droog,klaar voor de montage van al dat lekkers.

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/bloka.JPG[/img]

Om te beginnen wat extreme fisting .ff de cillinder bussen smeren.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/blokf.JPG[/img]
De nieuwe hoofdlager schalen gemonteerd,en na monteren goed in olieen .krukas er in,nieuwe axiaal lagers niet vergeten.
Lager brug erop.en de bouten erin gestoken.
Let op,er zijn 2 bouten die iets langer zijn,die moete in het midden!!!
Als ze er los in staan moet het er zo uit zien

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/blokb.JPG[/img]

Vast draaien doe je in 3 stappen,
1-allemaal van uit het midden beginnen,en hand vast zetten.
2-De eerste stap op moment zetten,kruislings beginnent in het midden vast draaien met 25Nm of wel 2,5KG
3-Wederom op dezelfde manier met 52Nm of wel 5,2KG.

Vergeet ook niet dit gootje ,deze zorgt voor de smering van je axiaal lager.alle olie die vanuit de kop naar beneden loopt,word via dit gootje naar het axiaal lager gevoerd.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/blokd.JPG[/img]

Helaas ff geen foto van,met behulp van een "zuigerveer indruk hulpmiddel ding"de zuigers gemonteerd,met de pijl naar de BAK zijde.

zoals je ziet de zuigers vallen nu mooi gelijk aan het boven "deck"
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/bloke.JPG[/img]

ipv
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/ycp.JPG[/img]

Eindelijk mijn nieuwe lagerpers eens kunnen gebruiken.om de krukas keering van de bakzijde er in te drukken.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/blokc.JPG[/img]

Voor de V-tec mensen,de NON Vtec heeft een olie restrictor in het onderblok,ik heb hem er uit gehaald vanwege de bewerking,en daarna in de draaibank ingekort.j kunt hem ook laten zitten en mee vlakken,want als hij uitsteekt past je kop niet meer.

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/blokh.JPG[/img]

Na een klein middagje heel op het gemakje sleutelen staat hij er zo bij,met nieuwe waterpomp,en terug gemonteerde thermostaat huis,morgen de drijfstangen nog op moment zetten,alleen met welk moment moet ik nog even opzoeken.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/blokg.JPG[/img]

Nou,maar weer eens wat updaten:

Als eerste staat de cuore in de verkoop,en er is een renault epress voor in de plek gekomen,puur praktisch karretje.

Dankzij een group buy de CBR in ander licht gezet.
Wat een verschil,
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/cbrxenon1.JPG[/img]

Echt grote dingen heb ik niet afgemaakt,kleine voorberijdingen zeg maar.

Ben nu bezig met de S20 versnellingsbak,die ligt uit elkaar om het OBX diff te monteren,helaas bleek de obx niet te passen,
Het diff was niet goed voor de lagers ut mijn bak,ik heb diameter 35,en de obx was 40mm.
Blijken meer maten te zijn.
Niet zomaar opgeven natuurlijk,de obx in de draaibank gezet en aangepast,ook bleek het tandwiel voor de snelheids meter niet te passen,dus ook die passingen veranderd.
Het lsd is gehard,en erg lastig om te bewerken,het koste mij 4 beitel plaatjes,a 11E per stuk,en 4 uur om aller 100% te krijgen.
Verder de vertanding van het lsd wat bewerkt,de steekassen gingen er stroef in,om vast zitten of wat dan ook,met de tol wat ruimte gemaakt,net zolang hij mooi over de steekas komt.Geen millimeters hoor,100sten .
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/OBX1.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/obxas.JPG[/img]
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/obxas2.JPG[/img]

Omdat mijn map sensor straks niet toerijkend is,een motorolla 4bar map gekocht,een oem map open gezaagt,en oude spul er uit gerukt.
Omdat er in die behuizing toevallig een passing zit met rubber ring,kon ik de tuit van de motorolla er zo in prikken,super.
Alleen nog iemand zoeken die netjes kan solderen,want dat kan ik zelf niet.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/motomap.JPG[/img]

Mijn eagle block guard zit nu ook op zijn plek,omdat ik hem niet er tussen wilde rammen,om hem klem te zetten,heb ik hem met "vloeibaar metaal" /2component vast gelijmt.Ongeveer een halve cm onder de rand van het deck.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/guard2.JPG[/img]

Ook is mijn homemade olie aanzuig klaar,netjes gestraald,en nieuw zeefje er op.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/pompb.JPG[/img]

Als klapper op de vuurpijl,2 weken geleden weer een bij Ruud frederiks in Goes op de bank geweest.
Ik kon mee met een dyno dag van wat VW jongens.
Met mijn 1,5je tussen "gechipte" 1.8T motoren,merendeel met 1bar + .AI dacht ik.
Viel allemaal mee,de dikste 1,8T met 1,4 bar had 195WHP.
Ik zat er niet ver van weg :up:
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/run3.JPG[/img]

met filmpie:
http://nl.youtube.com/watch?v=6tzOUeEyUFk

Dit is de oude situatie,nog met andere turbo en Log style spruit,niet veel meer vermogen,maar wel een dikke 500rpm eerder.
[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/run2.JPG[/img]

Nog een vanaf andere zijde
http://youtube.com/watch?v=_8pE129e_x8
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

Petje af hoor :)

En je draait nog steeds vliegwielen af ondertussen?
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

ja hoor,
gisteren nog een VW corrado wiel gedaan,van 9,6 naar 6,3 kg gedraaid
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

Wellicht dat ik dan binnekort wel even contact met je opneem, want mischien dat mijn vliegwiel ook afgedraaid kan worden :D
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

2 weken terug ff naar dijon gereden voor een classic motor race,op een gescheurde aandrijfas hoes na ,zonder problemen.
Helling af toch zeker 140km/u aangetikt :~
Nu toch maar een mega grote beurd gaan geven aan de express.
Is de klepspeling van zo'n 1,1 ook ongeveer in 15 en uit 22 ?
Carb word waarsch ook een paar uur in de ultrasoon bak gegooit,dat zal best ten goede komen denk ik zo.

Heeft iemand wel eens zo'n carb uitgebooord?want dat piep gaatje is wel erg klein?


Ondertussen zit het aanrecht blokje met ingebouwde subwoofer er in,laminaat staat klaar om de vloer te bedekken.dus nog zat te doen.

Ook nog op zoek naar andere velgen,maar haast kost geld,dus lekker op het gemak.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jezis wat een leesvoer, lekker bezig daaro (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Prachtig een 1.1 met afgedraait vliegwiel (Y) :worship:
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

Heb een vaag vermoeden dat dat niet een 1.1 is maar die van mij 1800 16v blok :D
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

Dat vermoed ik ook
mielko
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 15:04
Locatie: Arnemuiden Zeeland NL
Contacteer:

Daily drivers update:

Nu de cuore al een poosje de deur uit is,
even updaten over de express.

Beetje opgeleukt.
Veljes
2hands xenon
verlaagd
dansvloer
en opberg bak met sub woofer

Ik zoek alleennog een R19 kofferspoiler :lol:

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/r5express.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/r5express2.JPG[/img]

[img]http://www.people.zeelandnet.nl/dekam1/r5express3.JPG[/img]
Marcel Tuinman
Berichten: 242
Lid geworden op: za 24 feb 2007 18:03
Locatie: Assen
Contacteer:

Mooie honda civic ad zelf vroeger ook een honda accord 2l 12 v.
Maar die reed ook 1/5 of dat kwam door mijn rechtervoet.
Maar heb altijd een zwak gehad voor een gt turbo en die eb ik nu ook :bang:
Plaats reactie