Vanwege posten inverkeerde forum nu maar hier gepost:
Hoi allemaal,
ik ben op zoek naar de B+ draad omdat ik een relais wil aansturen alleen als de motor draait. Nu zitten er op de dynamo:
1- dikke rode draad (staat volgens mijn spanningzoeker stroom op)
2- 1 steker met 1 draadje
3- 1 steker met 2 draadjes
Ik heb een scenic phase 2 (bouwjaar juni 2002)
Wie kan me helpen?
gr
Marco
B+ draad
Van het stekkertje met twee draadjes een van de twee kabels nemen. Meet even welke van de twee je moet hebben:
Die van het acculampje zal 12v leveren op het moment dat motor loopt.
De ander levert 12v bij contact om de spoelen te bekrachtigen.
De eerstgenoemde is wel de D+ aansluiting, de B+ aansluiting is gewoon je accu+. Ik denk niet dat je met de B+ iets kunt.
Andere opties zijn gebruikmaken van het oliedruksignaal (12v op + relais en oliedruksensor op - relais, bij genoeg oliedruk zou het relais moeten schakelen).
Die van het acculampje zal 12v leveren op het moment dat motor loopt.
De ander levert 12v bij contact om de spoelen te bekrachtigen.
De eerstgenoemde is wel de D+ aansluiting, de B+ aansluiting is gewoon je accu+. Ik denk niet dat je met de B+ iets kunt.
Andere opties zijn gebruikmaken van het oliedruksignaal (12v op + relais en oliedruksensor op - relais, bij genoeg oliedruk zou het relais moeten schakelen).
Hoorn schreef:Ik heb het aangesloten op de steker met 2 draadjes en daarvan was 1 draadje waar spanning op kwam als de motor draait.
Nu kan ik de AquaTune uitproberen.
gr
Marco
Ik zou graag willen weten of er ook een O2 sensor op zit en zoja waar?
en een CAT converter?
gr
Marco
Hoorn schreef:Hoorn schreef:Ik heb het aangesloten op de steker met 2 draadjes en daarvan was 1 draadje waar spanning op kwam als de motor draait.
Nu kan ik de AquaTune uitproberen.
gr
Marco
Ik zou graag willen weten of er ook een O2 sensor op zit en zoja waar?
en een CAT converter?
gr
Marco
Hoe kan ik trouwens de computerresetten? Gewoon de stroom er 1 minuutje af te halen?
gr
Marco
Hoorn schreef:Dank u voor uw informatieRobke schreef:O2 sensor zal wel de lambdasonde zijn denk ik en de CAT converter is uiteraard de katalysator.
ECU is te resetten door even de accu los te gooien inderdaad.
gr
Marco
Het lijkt erop dat ik de lambdasonde moet gaan misleiden door er een EIFI ( Electronic Fuel Injection Enhancer ) tussen te zetten. Wie weet toevallig hoeveel draden de lambdasonde heeft?
gr
Marco
1 draad die ertoe doet, waar <1 V op staat.
Andere zijn voor verwarming (+ en massa) en eventueel nog een massa.
Andere zijn voor verwarming (+ en massa) en eventueel nog een massa.