hey
ik heb een clio 16v
maar een paar weken terug wou hij niet meer starte
als ik de sleutel omdraaide deed allees het wel
maar hij starte niet
ook geen tik bij de start motor
dus ik dacht start motor stuk
nieuwe start motor eropgezet
twee dagen mee gereden
doet ie het zelfde
wat kan dit zijn?
startprobleem:(
-
contackslot stuk??? komt wel eens voor
heb ik geprobeerd helpt nietnickyr16v schreef:mep een keer op je startmotor met een hamer ofzo![]()
hielp bij mij wel
en van dat contact lijkt me best wel logisch
want toen ik een neiuwe motor in m'n auto liet bouwen ging de auto niet uitnadat ik m'n sleutel eruit haalde:d
maar daarna hield ie daarmee op
maar de monteur zei dat m'n contact stuk was
ga ff naar dat kijken
thanxxxx
iemand andere ideeeen
Weet je zeker dat alle draadjes op + pool zitten?
Wij hebben een keer ook die kabel vergeten, alles doet het doodleuk behalve de startmotor...

Wij hebben een keer ook die kabel vergeten, alles doet het doodleuk behalve de startmotor...

Heb hier nu hetzelfde probleem.
Alles getest en goed, kan het dagen goed doen en van het een op het ander moment wel alles onder stroom, benzinepomp loopt, maar starten ho maar.\, zelfs geen klikje, een tik met de hamer helpt ook niet.
Aanduwen en lopen, daarna starten ook weer oké.

Alles getest en goed, kan het dagen goed doen en van het een op het ander moment wel alles onder stroom, benzinepomp loopt, maar starten ho maar.\, zelfs geen klikje, een tik met de hamer helpt ook niet.
Aanduwen en lopen, daarna starten ook weer oké.
Als je een draadje aan je startmotor maakt (Ik bedoel de aanstuuring op de bendix) en dat tegen de + van de accu houdt moet de startmotor lopen. Ik heb zoiets al een keer gemaakt voor een colega met een clio automaat, die soms niet wilde starten, en hij was er mee geholpen. Wel opletten dat de auto in zijn vrij staat anders rijdt hij over je heen.
Probleem gelukkig opgelost, was de start onderbreking van alarm.
Begon dus eerst met kleine haperingen en daarna totale uitval, hebben dan alarm afgekoppeld, daarna alles door verbonden en gelijk weer starten.
Moeten nu nog even uitzoeken waar de fout in alarm zit, maar kunnen gelukkig weer rijden.
@Jacques, bedankt voor de tip, kunnen we ook weer mee nemen in het problemen oplossen.
Begon dus eerst met kleine haperingen en daarna totale uitval, hebben dan alarm afgekoppeld, daarna alles door verbonden en gelijk weer starten.
Moeten nu nog even uitzoeken waar de fout in alarm zit, maar kunnen gelukkig weer rijden.
@Jacques, bedankt voor de tip, kunnen we ook weer mee nemen in het problemen oplossen.