Grand espace V6 initiale 1998 benzine met gas inbouw.
Mijn motor stottert als ik gas geef. In het begin stottert hij even en als ik het gas verder indruk dan niet meer. Oftwel, boven een bepaald toerental stottert hij niet. Heb ik nou 500 km gereden op 1 dag dan is het aan het einde erger.
Aktie 1: garage laten zoeken. Heeft me al ruim 5000 euro gekost. (inclusief een nieuwe versnellingsbak)
Aktie 2: Laten meten door goede monteurs: niets te vinden, geen foutmeldingen enz enz enz.
aktie 3: vanwege de hoge kosten zelf begonnen met sleutelen en (in 3 uur) de bougiekabels vervangen,
Het probleem is minder maar op gas niet helemaal weg. Op benzine loopt hij prachtig. De auto schakelt zelfs weer terug als ik op benzine rij.
Mijn vraag: heeft het zin om het bobineblok te vervangen.
Ik denk zelf van wel want de auto heeft al een hele tijd met stotteren gereden en dat kan nooit goed zijn. Voor mij is het een gok van 180 euro.
Wie geeft mij commentaar?
Stotterende motor
-
- Contacteer:
weet niet hoe het met de espace zit maar de bobine's van renault zijn niet top dus zou zomaar kunnen werken
Ik weet niet welk systeem je erin hebt zitten, maar ik had hetzelfde met mijn zojuist aangeschafte Saab op lpg.
Ik heb er een Necam systeem in zitten, verdamper is gereviseerd en het verdeelhuis is gereinigd en hij rijdt weer als een nieuwe.
Ik heb het laten doen bij http://www.verdampere.nl en ik was slechts 150,-- kwijt incl. montage.
Die Kees weet wel waar hij het over heeft, ik heb er weer wat van geleerd vandaag in ieder geval.
Ik heb er een Necam systeem in zitten, verdamper is gereviseerd en het verdeelhuis is gereinigd en hij rijdt weer als een nieuwe.
Ik heb het laten doen bij http://www.verdampere.nl en ik was slechts 150,-- kwijt incl. montage.
Die Kees weet wel waar hij het over heeft, ik heb er weer wat van geleerd vandaag in ieder geval.
ik heb een G3 installatie dus directe inspuiting.
Vandaag heb ik 540 KM gereden en in het begin ging het heel goed maar hoe langer hij gelopen heeft hoe meer het stotteren terugkomt.
Ik heb een nieuwe bobine besteld en ben zeer benieuwd.
Nog suggesties over sensoren of zo?
Vandaag heb ik 540 KM gereden en in het begin ging het heel goed maar hoe langer hij gelopen heeft hoe meer het stotteren terugkomt.
Ik heb een nieuwe bobine besteld en ben zeer benieuwd.
Nog suggesties over sensoren of zo?