uitvallen motor F7P
Ik heb een vraag. Soms als mijn blok warm is en ik trap de koppeling in dan valt hij geregeld weg tot de 500 toeren en gaat dan weer terug naar gewoon stationair. Vaker heb ik ook wel eens dat die me dan helemaal uitvalt en erna ken ik um gewoon weer starte zonder probleme. Nu heeft me iemand verteld dat ik eens moest kijken naar de temperatuur zenders. Zou het dit evt kunnen zijn of heeft iemand anders er een soortgelijke ervaring mee gehad en ken zeggen wat het nog zou kunnen zijn.
Ik heb afgelopen vrijdag wel eens de bobinekabel eraf gehad en weer opnieuw erop gezet en totaan gisteren heb ik er geen last meer van gehad det die me uitviel, wel dat die me wat onregelmatig stationair loopt.
Mocht het de temperatuurzenders zijn, heeft iemand enig idee hoe ik die kan doormeten en welke waardes dat ze moeten hebben?
Greetz..
Ik heb afgelopen vrijdag wel eens de bobinekabel eraf gehad en weer opnieuw erop gezet en totaan gisteren heb ik er geen last meer van gehad det die me uitviel, wel dat die me wat onregelmatig stationair loopt.
Mocht het de temperatuurzenders zijn, heeft iemand enig idee hoe ik die kan doormeten en welke waardes dat ze moeten hebben?
Greetz..
Leon, rijd eens even bij de 'garage' langs, die kan m je even aan de KTS hangen en dan ziet ralf zo of er een sensor kapot is, die zet je temp, map, lambda, gasklep zo onder elkaar in n grafiekje.
denk dat je stationairregelklepje wat vuil is
denk dat je stationairregelklepje wat vuil is

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het probleem zou waarschijnlijk in de stationair regeling zitten, er zit een luchtregelklep op de zijkant van de cilinderkop tegen het thermostaathuis aan, deze vervuilt nog wel eens een geeft deze problemen, even er af halen dus en schoonspuiten met remmenreiniger of carburateurreiniger, daarna wat WD40 er in en weer monteren
Problemen met de temperatuursensor pakt wel anders uit, meestal gaat ie daardoor enorm inhouden en dergelijke
Succes
Problemen met de temperatuursensor pakt wel anders uit, meestal gaat ie daardoor enorm inhouden en dergelijke

Succes
@ Riel: Aah jah det zou ik evt ook wel eens kunne doen, mja det zal wel aardig wat pieke kosten zker? of ken jij me wat leuks regele daar:P? Ze kenne met toch wel mje weet mer nooit eh=p
Tot hoelaat zijn die open, miss dat ik anders na stage even snel langsvlieg daar.
Tot hoelaat zijn die open, miss dat ik anders na stage even snel langsvlieg daar.
Zijn nog wel laat daar.Léon16v schreef:@ Riel: Aah jah det zou ik evt ook wel eens kunne doen, mja det zal wel aardig wat pieke kosten zker? of ken jij me wat leuks regele daar:P? Ze kenne met toch wel mje weet mer nooit eh=p
Gewoon vragen wat t kost, zeg je maar dat ik je gestuurd hebt. Als ie al iets ervoor vraagt. Kan natuurlijk niet voor hem beslissen dat t voor niks is, maar hij kent je toch ?
Een reparatie kost je dan pieken, als je dat wil

joaaa hij kent me wel jaah..ik ga wel eens ffuh langs en kijk ik wel eens even wat die zegt.. als ik mer al eens weet wat ut is den ken ut miss ook evt zelf nog gemaakt worden eh 
en anders kom ik wel eens langs @ de gaarstraat:P
bedank eh!

en anders kom ik wel eens langs @ de gaarstraat:P
bedank eh!
Riel.. Ik zou miss om te beginne ook eens die stationairklepgeval eens kunne schoonmaken miss det ut probleem den al is opgelost?
Zou ik dan miss eens even sjnel langs kunne komen want ik weet neit hoe det zit. Miss als je vanavond eventjes tijd hebt, weet neit hoeveel werk det is..
Ik hoor ut anders nog wel
Zou ik dan miss eens even sjnel langs kunne komen want ik weet neit hoe det zit. Miss als je vanavond eventjes tijd hebt, weet neit hoeveel werk det is..

Ik hoor ut anders nog wel

Kom maar langs
Vanaaf 18u ofzo

-
Ik heb dit probleem ook en dan vooral als het erg warm is dat mn auto uitvalt tijdens de koppeling indrukken. Gebeurd 1 a 2 keer in de week maar is wel heel vervelend. Er zijn al nieuwe boegies en sproeiers opgezet, maar dit heeft in niets geresulteerd...........
-
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn clio 1.6 16v. De dealer heeft dit opgelost door het gasklephuis te reinigen. 

-
Leon is het beter geworden na het schoonmaken van deze zaken????Léon16v schreef:jaah ik ga straxx ook even bij Riel het stationairregelklepje schoonmaken en anders evt het gasklephuis. We zulle het wel zien thnx voor de reacties
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Wat ik van leon heb gehoord is hij niet meer uitgevallenindolicious1980 schreef:Leon is het beter geworden na het schoonmaken van deze zaken????Léon16v schreef:jaah ik ga straxx ook even bij Riel het stationairregelklepje schoonmaken en anders evt het gasklephuis. We zulle het wel zien thnx voor de reacties
maar hij wou nog iets anders gaan nakijken

-
Daan hij valt nog steeds af en toe uit hoor, alleen niet zo vaak, nu ongeveer 2 tot 5 x in de week, maar dat moet gereduceerd worden naar 0Daan2D schreef:Wat ik van leon heb gehoord is hij niet meer uitgevallenindolicious1980 schreef:Leon is het beter geworden na het schoonmaken van deze zaken????Léon16v schreef:jaah ik ga straxx ook even bij Riel het stationairregelklepje schoonmaken en anders evt het gasklephuis. We zulle het wel zien thnx voor de reacties![]()
maar hij wou nog iets anders gaan nakijken
Ook zit mn uitlaat een beetje los, dus als mn salaris er is even naar Veban, alleen die kan het uitvallen niet repareren
-
Riel waar woon je? Wil je mij ook een X uitleggen hoe ik dat kan schoonmaken??Riël Notermans schreef:![]()

jaazker..Riel heeft me ff sjnel een goeie dienst bewezen
Hij loopt nu ook veel soepele stationair en niet meer zo met horten en stoten wat die af en toe had.
Nu hopen det ut zo blijft, alleen binnekort wss een nieuwe benzinepomp want die zoemt als un gek, glukkig weet ik nog ene uit te halen van de vorige eigenaar van mun auto
nogmaals bedankt eh Riel enne mocht je die leuke spulletjes vinden den hoor ik ut wel

Hij loopt nu ook veel soepele stationair en niet meer zo met horten en stoten wat die af en toe had.
Nu hopen det ut zo blijft, alleen binnekort wss een nieuwe benzinepomp want die zoemt als un gek, glukkig weet ik nog ene uit te halen van de vorige eigenaar van mun auto
nogmaals bedankt eh Riel enne mocht je die leuke spulletjes vinden den hoor ik ut wel

-
Leon was het moeilijk om te doen?Léon16v schreef:jaazker..Riel heeft me ff sjnel een goeie dienst bewezen![]()
Nu hopen det ut zo blijft, alleen binnekort wss een nieuwe benzinepomp want die zoemt als un gek, glukkig weet ik nog ene uit te halen van de vorige eigenaar van mun auto![]()
Nee gek, 2 minuutjes.
Leon, lekt je uitlaat vóór je lambdasone??
Leon, lekt je uitlaat vóór je lambdasone??
-
Tim hoe is het met jou kerel?
Ik weet niet of hij doelt op mij.. kan kloppen want de mijne zit ergens los ofzo want hij maakt een pokke shitherrie!!
Trouwens mn lekkage van mn koplam/ruitenwisservloeistof systeem is eindelijk gemaakt. Alleen nu nog dat vervelende af en toe uitvallen van mn motor...
Weet iemand hier of dat ook misschien de elkectronica kan zijn, want ik hoor weleens dat de bedrading van renaultjes niet altijd je van het is..
Ik weet niet of hij doelt op mij.. kan kloppen want de mijne zit ergens los ofzo want hij maakt een pokke shitherrie!!
Trouwens mn lekkage van mn koplam/ruitenwisservloeistof systeem is eindelijk gemaakt. Alleen nu nog dat vervelende af en toe uitvallen van mn motor...
Weet iemand hier of dat ook misschien de elkectronica kan zijn, want ik hoor weleens dat de bedrading van renaultjes niet altijd je van het is..
Mijn oom heeft eerst een nieuwe Renault laguna gehad, maar hij heeft met die auto toch wel aardig wat problemen gehad met de elektronica. Toen viel hij namelijk ook regelmatig uit en ook één keer dat die zelfs neit meer wou starten.
Ik zou je anders evt eens aanraden om de clio eens te laten uitlezen bij een garage, zij kunnen zo zien of er iets niet aan klopt
Succes verder met het verhelpen van het probleem!
Ik zou je anders evt eens aanraden om de clio eens te laten uitlezen bij een garage, zij kunnen zo zien of er iets niet aan klopt

-
Uitlezen is al gebeurd, zowel door Henk van Veban als Henk van Fastchip. ze konden beide niets vinden, maar dat trucje van het schoonmaken van die 2 dingen hebben ze nog niet verzonnenLéon16v schreef:Mijn oom heeft eerst een nieuwe Renault laguna gehad, maar hij heeft met die auto toch wel aardig wat problemen gehad met de elektronica. Toen viel hij namelijk ook regelmatig uit en ook één keer dat die zelfs neit meer wou starten.
Ik zou je anders evt eens aanraden om de clio eens te laten uitlezen bij een garage, zij kunnen zo zien of er iets niet aan klopt![]()

Ik doelde op Leon trouwens 

mmzz dat is wel raar idd det ze helemaal niks kunnen zien. Dan lijkt mij det het nog mer een ding kan zijn en det is dat iets vies of verstopt is, want dat kunnen ze namelijk niet zien met uitlezen. Ik zou eens kijke of je iemand weet die je daar even mee ken helpen fsoo. Het zuiden van limburg is een beetje ver uit de richting eh 

-
Ik denk zelf ook eigenlijk dat er iets vies of verstopt zit, dus daar moet ik gewoon eens naar kijken, eigenlijk naar laten kijken want zelf weet ik dus niet wara dat zit/hoe dat moet. Inderdaad jammer dat je zo ver woont, anders was ik even langs gekomen...Léon16v schreef:mmzz dat is wel raar idd det ze helemaal niks kunnen zien. Dan lijkt mij det het nog mer een ding kan zijn en det is dat iets vies of verstopt is, want dat kunnen ze namelijk niet zien met uitlezen. Ik zou eens kijke of je iemand weet die je daar even mee ken helpen fsoo. Het zuiden van limburg is een beetje ver uit de richting eh

Lekke uitlaat zorgt voor meer zuurstof aan lambdasonde, die geeft dan arm mengsel ne je ecu spuit dan teveel in. Beetje gek terugvallen stationair zou dan kunnen.Léon16v schreef:Nou Riel mij uitlaat lekt eigelijk helemaal niet meer, en ik heb de lambda sone nog voor de kat zitte dus. mja ik snap eigelijk neit zo wat je bedoelt met die vraag
-
- Contacteer: