ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
ARNO16V
Contacteer:

Supersprint heeft wel een spaghetti spruitstukkie op de markt, maar kost wel een paar knaken! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Sanderrs
Contacteer:

Alleen uit dacht ik hoor...
Sanderrs
Contacteer:

Kan trouwens niks vinden op de supersprint site.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Waarom zou je wat aan de inlaat willen veranderen?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Sanderrs
Contacteer:

Word die weer wat sneller he ;)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Cli0 Styl3 schreef:Word die weer wat sneller he ;)
Een RS is snel genoeg!

Doe je wat aan de inlaat doe dan ook wat aan de uitlaat.

Vraag aan Jo en Luco hoe je het beste kan tunen, al zal je niet zo makkelijk winst halen bij een RS, dan moet je veeeeeel meer doen.

Leg 3800 euro neer en je hebt een Turbo ( lees MB topic)
GeniustheGzA

Arno17 schreef:Een RS is snel genoeg!
ja...? :~

:D
Sanderrs
Contacteer:

Arno17 schreef:
Cli0 Styl3 schreef:Word die weer wat sneller he ;)
Een RS is snel genoeg!

Doe je wat aan de inlaat doe dan ook wat aan de uitlaat.

Vraag aan Jo en Luco hoe je het beste kan tunen, al zal je niet zo makkelijk winst halen bij een RS, dan moet je veeeeeel meer doen.

Leg 3800 euro neer en je hebt een Turbo ( lees MB topic)

Nooit snel genoeg ;) Maare er zit al een uitlaatspruitstuk op en een rechte pijp onder de auto. Dus het zou wel iets beter zijn.
Maar met 3800 euro ben je er nog niet want dan moet het ook nog ingebouwd worden ;)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ik heb reactie gehad op mijn vraag aan Renault hoeveel Clio Sportjes er zijn (verkocht) in Nederland. Helaas konden ze het mij niet vertellen van mijn eigen phase I, maar toch interessant:
Renault Nederland schreef:Her duurde even voor dit was uitgezocht, maar van Clio Phase I, II en III zijn vanaf 2002 146 stuks verkocht. Verder terug in de tijd is helaas niet na te gaan.
En natuurlijk al eerder
Adinsx schreef:Totaal zijn er in de 20 maanden dat de ph3 RS te koop is geweest 53 afgeleverd.
Dus zoeen 93 RS'en phase 2 vanaf 2002...
dohcmartijn
Car: Clio 3 RS / V6

Ik heb een rs uit 2001 gekocht, nou betaald nog nie opgehaald.
Maar tijdens de proefrit kreeg ik de ruitenwisser niet op interval.
Hoe werkt dit precies?
En het dimlicht/gewoon licht gaat branden als je de motor start. Het brandt dus altijd. Hoort dit?
Verder een super gave auto. (L)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

dohcmartijn schreef:Ik heb een rs uit 2001 gekocht, nou betaald nog nie opgehaald.
Hoe werkt dit precies?
En het dimlicht/gewoon licht gaat branden als je de motor start. Het brandt dus altijd. Hoort dit?
Gave auto jah. :-)
Maar dat de lichten meteen aan gaan, dat is niet standaard hoor! En de ruitenwisserinterval die niet werkt... (dat is gewoon het eerste standje). Elektische problemen?
rolfy
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:
dohcmartijn schreef:Ik heb een rs uit 2001 gekocht, nou betaald nog nie opgehaald.
Hoe werkt dit precies?
Gave auto jah. :-)
Maar dat de lichten meteen aan gaan, dat is niet standaard hoor! En de ruitenwisserinterval die niet werkt... (dat is gewoon het eerste standje). Elektische problemen?
Zou het niet zo kunnen zijn dat die interval automatisch werkt, door de regensensor? Hetzelfde geldt voor de verlichting via de lichtsensor.. zodra het donker wordt, gaat het licht automatisch aan toch?

Dit zou bij de RS zo moeten zijn, net zoals bij mijn Initiale, toch?

Overigens, per 1 juli ben ik ook de gelukkige eigenaar van een Clio II RS Phase 3 :D

Ik moet nog even kijken of ik in dit topic iets kan vinden wat nu precies de verschillen zijn tussen de phase 2 en phase 3, of kan iemand me dat zonder al teveel moeite vertellen? Ik weet dat 1 verschil in ieder geval het (gebrek aan) reservewiel is, want mijn RS wordt 1 juli op LPG gelegd.... >-)

Mijn Initiale rijd al vanaf dag 1 op LPG, en behalve een paar kapotte penbobine's nooit ergens last van gehad.... leek me dus wel een goed idee.
Volgens de inbouwer had hij al een RS lopen op LPG: "dat rijd als een speer meneer" Jaaaaaaaaaa, daarom heb ik 'm ook gekocht :p

Maar als iemand mij de verdere verschillen tussen de RS phase 2 en 3 kan vertellen.... graag!
Riël
Über-Spammer

Geen idee :) Heeft ie geen andere bumper met 2 uitlaatjes?

Menno hier rijdt ook naar volgens mij volle tevredenheid een RS op gas.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arno17

@Rolfy, :foto: willen we dan zien van beide bolides.

Verschil met de RS phase II of III zal niet je verrassing zijn, de RS opzich zal je al doen verbazen, telkens als je het gas intrapt. :lol:

Verder is natuurlijk de 172 en 182 pk het verschil, verder wat meer uitgerust met opties zoals Cruisecontrol en ESP zijn dacht ik de andere verschillen.

Kijk even hier:

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=no
indolicious1980

Verschil is verder nog het dubbele uitlaatsysteem en spruitstuk, wat 10 PK meer zou moeten opleveren, maar een rollenbankbezoek laat soms wat anders zien, je moet gewoon geluk hebben, want je hebt RS fases 1 die meer pk hebben dan fases 2 en 3, het verschilt gewoon hoe goed de motor is.
Ook zijn de velgen anders. Heb je trouwens de clio RS Cup? dan heb je donkere antraciet kleurige velgen en anders gewoon 16 inch zilverkleurige velgen.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

rolfy schreef:
Zou het niet zo kunnen zijn dat die interval automatisch werkt, door de regensensor? Hetzelfde geldt voor de verlichting via de lichtsensor.. zodra het donker wordt, gaat het licht automatisch aan toch?

Dit zou bij de RS zo moeten zijn, net zoals bij mijn Initiale, toch?

Overigens, per 1 juli ben ik ook de gelukkige eigenaar van een Clio II RS Phase 3 :D

Ik moet nog even kijken of ik in dit topic iets kan vinden wat nu precies de verschillen zijn tussen de phase 2 en phase 3, of kan iemand me dat zonder al teveel moeite vertellen? Ik weet dat 1 verschil in ieder geval het (gebrek aan) reservewiel is, want mijn RS wordt 1 juli op LPG gelegd.... >-)

Mijn Initiale rijd al vanaf dag 1 op LPG, en behalve een paar kapotte penbobine's nooit ergens last van gehad.... leek me dus wel een goed idee.
Volgens de inbouwer had hij al een RS lopen op LPG: "dat rijd als een speer meneer" Jaaaaaaaaaa, daarom heb ik 'm ook gekocht :p

Maar als iemand mij de verdere verschillen tussen de RS phase 2 en 3 kan vertellen.... graag!
Welke RS heb je gekocht dan?
1 die op internet te koop stond? Ben benieuwd, want hou het flink in de gaten moet ik zeggen (Excelletje met kentekens etc.. Clio II ph3 RS aant verzamelen)

Ik rij zelf overigens ook een RS182.
1 van de 53 geleverd in NL en 1 van de 22 in de kleur Artic Blue.

Verschil met de phase2 zijn uit m'n hoofd:
ander spruitstuk en uitlaatsysteem (4-2-1-2)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0077-1.jpg[/img]

2 uitlaten dus in het midden.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00053.jpg[/img]

specifieke 16" velgen (met cuponderstel de antracieten)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09598.jpg[/img]

ESP standaard
CruiseControl standaard

geen reservewiel inderdaad (maar ik heb er 1 achterin de koffer liggen)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00101.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09959.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C09700.jpg[/img]

Heerlijk scheurbakkie dus alvast veel plezier ervan.
En ik ben benieuwd naar de ervaring op gas overigens... mochten de prijzen echt compleet de pan uitrijzen de komende jaren dan gaat dat hier misschien ook nog een optie zijn. Weg doen zal er niet in zitten in ieder geval :wink:

Edit:
andere verschillen tussen RS172 en 182
andere bandenmaat (195/45 R16 vs 205/45 R16)
topsnelheid 2km/u hoger en acceleratie naar 100 0,1s sneller.

Verder qua uitrustingsverschillen moet ik vanavond even de 2 brochures naast elkaar leggen (Y)
Sander2

De phase 3 heeft dacht ik een andere voorgril toch?
Tevens heb je aan de passagierszijde geen slot meer in de deur zitten.
Phase 3 heeft idd cruisecontrol en regen -en licht sensor. Ik heb een zilvergrijze waar momenteel een fohn op gemonteerd wordt. :bang: :wink:
Jaap J.

Zijn er ook mensen die een Phase 1 op gas rijden of die weten of dat uberhaupt kan?! Niet dat het rendabel zal zijn om dat nu nog in te bouwen, maar ik vraag em af of het uberhaupt kan / verstandig is...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Menno rijdt volgens mij al een hele tijd rond op LPG... Schijnt ie goed vol te houden. :)
Adinsx

Sander2 schreef:De phase 3 heeft dacht ik een andere voorgril toch?
Tevens heb je aan de passagierszijde geen slot meer in de deur zitten.
Phase 3 heeft idd cruisecontrol en regen -en licht sensor. Ik heb een zilvergrijze waar momenteel een fohn op gemonteerd wordt. :bang: :wink:
Heb beide folders (Clio II phase2 en Renault Sport RS182) voor me neus liggen, maar de phase2 staat hier ook al zonder slot aan de passagierszijde afgebeeld.

Dat zal tussen phase 1 en 2 al veranderd zijn denk ik.

Voorgrill is ook hetzelfde (de RS modellen hebben de vierkante, gewone modellen die lelijke ronde honinggraat :wink: )

Wat ik er verder uit kan halen zijn de iets andere kleuren die voor de RS182 mogelijk waren en niet op de RS172.

Verdere technische verschillen RS182 tov RS172:
Levert 10pk meer, bij hoger toerental
draaicirkel van RS182 is iets groter
wielbasis is fractie groter (13mm) overgang is korter
spoorbreedte is breder

Optielijst:
Beide ESP standaard

Snelheidsregelaar/-begrenzer was een optie op de RS172, op de RS182 standaard.

RS182 heeft verlichte dorpels met Renault Sport logo, de RS172 niet. (alleen de Initiale)

Automatische activering van de achterruitenwisser bij het inschakelen van de achteruitversnelling wel op de RS182, niet op de RS172.

En verder (uitgezonderd wat ik al eerder heb vermeld) is volgens het boekje alles gelijk :)
Rik

ik heb een RS 172 en die heeft wel een auto. achterruitewisser asl ik hem in de achteruitversnelling zet
ARNO16V
Contacteer:

Same here! :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Menno

RS phase 1, staat alweer 70.000 km op lpg, probleemloos. Wel echt een ideale auto op die manier hoor. Een 54 liter tank in de bandenbak, niet echt merkbaar vermogensverlies, en weinig belastingverhoging. Zou 't zonder twijfel zo weer doen.
rev it like a rental
Adinsx

Rik en Arno schreef:ik heb een RS 172 en die heeft wel een auto. achterruitewisser asl ik hem in de achteruitvrsnelling zet
Hmm.. foutje in de brochure denk ik dan maar :)

Na vanavond even flink de Clio te hebben los gelaten (heerlijk met ramen los en de 2 uitlaatjes laten brullen) begonnen de remblokjes wat herrie te maken na wat flinke stops.

binnenkort maar eens naar kijken :D
Te dun zijn ze nog niet zo op het eerste oog, maar toch de auto maar is ff inspecteren zaterdag :)
Arno17

He psst, het blijven Franse auto's hé, met de Franse slag in elkaar gezet.

Ook mijne heeft het, achterwissertje.

Remmen die je hoort, wat is je km stand en zijn het de eerste blokjes nog?
Adinsx

net 80.000 erop zitten en heb een 3000 geleden denk ik andere (geen nieuwe) blokjes erop gezet. Degene die erin zaten, zaten vast en waren verbrandt. (Clio heeft half jaar stil gestaan, wachtend op mij als koper :wink: )

TRW of Ferrodo heb ik erin gezet meen ik, hadden we nog boven liggen.
Maar ik heb gister avond even snel gekeken, voor zijn de blokken nog minstens 5mm dik, achter lijkt dat ook zo te zijn.

Het komt alleen voor na een paar keer flink hard remmen, een tijdje niet remmen en je hoort het niet. Achja, niks spannends waarschijnlijk, zaterdag ff op de brug, kan ik meteen de versnellingsbakolie even pijlen, de kering lekt nog steeds.

Overigens wat me wel meer zorgen baart, is dat het oliepeil gestegen is met een cm boven maximum nu (N)
M'n vader denkt dat het vooral komt door de korte stukken die ik rij (naar m'n werk is 12km) dus ik ga eerst met mooi weer even de grens over en in DL ff een stukje planken. Maar we houden het in de gaten :)

Eind van het jaar pakken we de multiriem+rollen+waterpomp mee, en meteen maar de distributieriem etc.. (hoeft pas eind 2009) dan ook de krukaskering want die zweet.

Achja, je blijft wel lekker bezig met zo'n RS hè :D
Tis een leuke hobby in ieder geval :wink:
Jaap J.

Menno, weet je ook nog wat je destijds (ongeveer) kwijt was voor de inbouw van die installatie? Ben gewoon benieuwd hoor, niet van plan het te gaan doen, maar dan heb ik weer wat te rekenen vanavond. En hoeveel km's rijd je ongeveer op een liter LPG, gemiddeld?
Menno

Ik heb d'r een appel en een ei voor betaald, maar gangbare prijs voor een lpg-setje is zo'n 2000 euro, inc inbouw.

Verbruik is meestal rond de 1 op 10. Dat is met een rijstijl waar alles in zit; stadsverkeer, snelweg, normaal rijden, volledig volle bak rijden. Best netjes vind ik.
rev it like a rental
Jaap J.

1 op 10 is zeker niet verkeerd. 2000 euro is dan weer minder goed nieuws :)

Ik ga het eens even doorrekenen allemaal. Tenks!
Sander2

Foeke schreef:Weet iemand de prijs van een koplamp sproeier van een RS ph.2 en misschien type nummer, en of deze makkelijk te vervangen is????????
Bij mij lekt de koplampsproeier rechtsvoor (vanuit de auto gezien) nu ook. Is dus opzich zelf te maken zonder de bumper eraf te halen? Is de sproeier echt defect of kan je hem maken op het moment dat hij eraf is? Balletje zit er nog op.
Bedankt!
Riël
Über-Spammer

Jaap J. schreef:1 op 10 is zeker niet verkeerd. 2000 euro is dan weer minder goed nieuws :)

Denk dat die 2000 euro dan best mee valt ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arno17

Zeker als je toch wel veel rijdt, de benzine kost in ieder geval meer dan genoeg.
Christiaan

De voorbumper van mijn RS hangt niet bepaald netjes zoals te zien op de foto. Is er een manier dat ik dit kan verbeteren? Bumper eraf halen? En hoe haal ik deze er precies af voor ik de boel sloop :p

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... C01206.jpg[/img]
Steven
Car: M536

Riël Notermans schreef:
Jaap J. schreef:1 op 10 is zeker niet verkeerd. 2000 euro is dan weer minder goed nieuws :)

Denk dat die 2000 euro dan best mee valt ;)
Dat rijd je er met gemak uit in een jaar tijd met iets van 20.000 km en vergeet niet, op gas ga je ook meer rijden omdat het juist zo cheap is :D
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Sander2 schreef:Bij mij lekt de koplampsproeier rechtsvoor (vanuit de auto gezien) nu ook. Is dus opzich zelf te maken zonder de bumper eraf te halen? Is de sproeier echt defect of kan je hem maken op het moment dat hij eraf is? Balletje zit er nog op.
Bedankt!
Bumper moet eraf om de sproeier te vervangen; dealer dus. Bij m'n ph2 twee keer gehad, eerst links, toen rechts, balletje weg.
Plaats reactie