ACT: Diesel
Ik zou met zulke toei altijd de auto op de bank zetten voor een goede voor en na meting.
Dit geldt overigens ook voor chippen, er zijn van die frotters......
Ik heb al meerdere diesels meegemakt die na chippen minder vermogen hadden, alleen maar omdat het gewoon een klote programma was.
Het beste is gewoon bij een goede chipboer, de auto op de bank af te laten stellen.
Kost wat meer, maar dan weet je zeker dat het goed is.
Dit geldt overigens ook voor chippen, er zijn van die frotters......
Ik heb al meerdere diesels meegemakt die na chippen minder vermogen hadden, alleen maar omdat het gewoon een klote programma was.
Het beste is gewoon bij een goede chipboer, de auto op de bank af te laten stellen.
Kost wat meer, maar dan weet je zeker dat het goed is.
Dit soort wonder kastjes willen nog wel eens de nodige motorschades veroorzaken. De waarden van de sensoren wordt aangepast waardoor de computer denkt in een ander belastingsgebied te zitten en dus daar de inspuiting op bijregelt. Chippen bij een bekend/betrouwbaar bedrijf geniet nog steeds de voorkeur.
Derby
Derby
Tja, sommige producenten hebben in elk geval wel leuke promotiestunts
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/3/384 ... b67ea3.jpg[/img]
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5619&cache=no

[img]http://www.autoweek.nl/images/800/3/384 ... b67ea3.jpg[/img]
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5619&cache=no
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Persoonlijk geef ik zeer sterk de voorkeur aan Benzine, ook al rijdt een goede diesel heel fijn en kunnen ze tegenwoordig ook ontzettend snel zijn. Het rijdt gewoon niet sportief, en over het geluid zal ik maar niet eens beginnnen.
Maar welke kant gaat diesel op? Is het er over 5 of 10 jaar nog? Zeker met de emissie eisen die steeds strenger worden zal diesel het wel moeilijk krijgen...
Maar welke kant gaat diesel op? Is het er over 5 of 10 jaar nog? Zeker met de emissie eisen die steeds strenger worden zal diesel het wel moeilijk krijgen...
Als ze TOEN zijn begonnen met tijd en moeite in de ontwikkeling van de tweetakt te steken, reden we nu allemaal 2takt motoren
t is gewoon doorgeschoten, die diesels.
Overigens vinden er wel interessante ontwikkelingen plaats:
http://www.amt.nl/web/show/id=56093/con ... at%3F.html
http://www.angellabsllc.com/video/autoShowSony.wmv


Overigens vinden er wel interessante ontwikkelingen plaats:
http://www.amt.nl/web/show/id=56093/con ... at%3F.html
http://www.angellabsllc.com/video/autoShowSony.wmv

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is heel leuk bedacht, heel klein beetje het idee van de rotatie motor van mazda maar dan nog wat complexer... en daar zit denk ik ook de kneep, dan zal ie waarschijnlijk nog minder betrouwbaar zijn 

Diesel ruled
Ik hou me al een poosje fanatiek bezig met chiptuning van diesels, van met name VAG TDI motoren. Inmiddels veel tevreden klanten, en vele auto's verder.
Zeer binnenkort (help, tijdgebrek!!!) hoop ik klaar te zijn om de laguna's en clio's voorzien van een 1.5 of 1.9 DCI motor te kunnen chiptunen tegen zeer scherpe prijzen. Ik ben alleen benieuwd of er nog een beetje DCI's rondkachelen hier?


Ik hou me al een poosje fanatiek bezig met chiptuning van diesels, van met name VAG TDI motoren. Inmiddels veel tevreden klanten, en vele auto's verder.
Zeer binnenkort (help, tijdgebrek!!!) hoop ik klaar te zijn om de laguna's en clio's voorzien van een 1.5 of 1.9 DCI motor te kunnen chiptunen tegen zeer scherpe prijzen. Ik ben alleen benieuwd of er nog een beetje DCI's rondkachelen hier?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
DCI of DTI?
ALs je nog een proefpersoon met een DTI zoekt hoor ik het wel.
ALs je nog een proefpersoon met een DTI zoekt hoor ik het wel.
Project: GTT Blue Sport
DTI gaat ook wel lukken, alleen daar zal wel een andere chip in de ECU gesoldeerd moeten gaan worden, omdat die niet te flashen zijn via OBD. Ook geen probleem hoor, dat is ook nodig bij de oudere VAG TDI's, alleen meer werk.
Stuur me anders via PM even je ecu nr. Dan kan ik eens kijken
Stuur me anders via PM even je ecu nr. Dan kan ik eens kijken

[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... eshelz.jpg[/img]
Iemand enig idee wat het apparaatje (in de rode circel) doet? sensor ofzo?
'T zit a/d voor kant in de brandstofpomp gedraaid....
'T gaat hier om een 1.9 TD type F8Q voorzien van een Lucas pomp, o.a. geleverd i/d R19,volvo 460 etc. etc.
Iemand enig idee wat het apparaatje (in de rode circel) doet? sensor ofzo?
'T zit a/d voor kant in de brandstofpomp gedraaid....
'T gaat hier om een 1.9 TD type F8Q voorzien van een Lucas pomp, o.a. geleverd i/d R19,volvo 460 etc. etc.
die walmen 

Immer wieder die verdammte Holländer
ja, alleen was het jammergenoeg FWDWouter de Wit schreef:He Haas die groene van jou rookte ongeveer net zo toch

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Idd. Turbos zijn holset HX40, een ding wat normaal gesproken op een 12l vrachtwagen zit. Zijn ook nog wat finnen die een 24v motor hebben. Autos hebben ook allemaal een pomp waar grotere pompelementen in zijn gezet.Ivo van Achthoven schreef:Is volgensmij een 300 diesel motor, de 6cil. met een heele dikke turbo zo te zien..., wel erg wij zeg...
400 pk zijn ze al voorbij geloof ik. Je moet wat natuurlijk, als je winters hebt van -20, en het sommige dagen nooit licht wordt

Oud en bekend, maar wel (lekker?) dieselen
Vind het wel leuk
http://www.youtube.com/watch?v=G1exfIKT ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=G1exfIKT ... re=related
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik wil eigenlijk wel wat meer pit in m'n Clio 1.9D en wil er dus een 1.9 Turbo diesel inbouwen. Nu weet ik dat een 1.9 td uit een 19, Mégane, Scenic of Volvo 440/460 eenvoudig in te bouwen is, maar deze motor is vrij lastig te vinden.
Een DTI is veel beter te vinden, maar ik hoor van alles over startblokkering e.d. Fysiek moet de motor gewoon passen, maar waar loop ik tegenaan bij het elektrische deel?
Een DTI is veel beter te vinden, maar ik hoor van alles over startblokkering e.d. Fysiek moet de motor gewoon passen, maar waar loop ik tegenaan bij het elektrische deel?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Neuh, de Clio bevalt me wel. Verkopen heeft geen zin, het ding is toch geen klap waard. En het rijdt mooi goedkoop 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
En het is uiteraard gewoon leuk om te doen
Je hebt nodig, contactslot + ring, originele sleutel en de ecu met bijbehorende kabelboom. Dan kun je het eenvoudig aan de praat maken, andere optie is start blokkering eruit te halen maar dit heeft meer voeten in de aarde.

Je hebt nodig, contactslot + ring, originele sleutel en de ecu met bijbehorende kabelboom. Dan kun je het eenvoudig aan de praat maken, andere optie is start blokkering eruit te halen maar dit heeft meer voeten in de aarde.
Ik twijfel nog steeds of ik mijn Mégane Coupé 1.9 DCI wil laten chippen. Wie heeft er een goed en betrouwbaar adres?
Eventuele tips zijn altijd welkom
Eventuele tips zijn altijd welkom

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Vraag Maarten-Jan eens. Die heeft de 1.9 DCI uit zijn Laguna 1 laten chippen en rijdt al een tijd zo rond.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Niet twijfelen, gewoon doen
een goed en betrouwbaar adres is algemeen bekend toch
(fastchip)
Mijn laguna zit nu op 312.000, gechipt bij 250.000 en het blijft vooralsnog steeds heel, zelfs de koppeling
\
(128 pk aan de wielen, 310 Nm)
(zoals je weet dezelfde 1.9 dci als in je megane)


Mijn laguna zit nu op 312.000, gechipt bij 250.000 en het blijft vooralsnog steeds heel, zelfs de koppeling

(128 pk aan de wielen, 310 Nm)
(zoals je weet dezelfde 1.9 dci als in je megane)
Kom maar langs 

Wie is er bekend met Tunex in 's Heerenberg? Is dit een betrouwbaar bedrijf als het om chippen gaat?
Hee tuut kan jij ook chippen dan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl