Renault Megane RAADSEL????

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
gilbert
Contacteer:

het gaat om de aanjager van de auto

nou heb ik de volgende dingen al gedaan:

1. ik heb alle zekeringen in het zekerings kastje gemeten en allemaal goed.

2. aanjager rechtstreeks aangesloten en hij deed het.

3. vernieuwen kachel weerstand veranderde niets deed het nog steeds niet normaal.

4. de bedienings knop ( stand 1,2,3 en 4) uit elkaar gehaald en op stand 1 een draad gesoldeerd en aangesloten op accu (met zekering er tussen) en hij begon te draaien.

5. ik heb de plus draad van de bedienings knop gemeten en geen spanning.

ik heb een stroom probleem dus maar waar is de vraag of is het wat anders?

misschien iemand een idee alvast bedankt.

Gilbert :~
gilbert
Contacteer:

ohja het gaat hier over een renault megane coupe 2.0 8v uit 1996

het probleem is dat de aanjager niet goed werkt want er is geen spanning
maar zekeringen zijn goed
Robke
Car: Lexus IS250

Heb je ook de zekeringen onder de motorkap nagemeten?
Hans R.

Kijk eens naar de grote zwarte stekker onder de ruitenwisser motor, naast de accu.
Die zit op een plaat met nog wat andere stekkers.

De pennen in die stekker willen nog wel eens smelten en daardoor geen verbinding meer maken.

Het is wel een rot werk want een normaal mens kan er net niet goed bij met 2 handen
gilbert
Contacteer:

2 mensen op een ander forum :$ met het zelfde probleem kan dit het zijn?

Effe uit het oude forum geknipt:
"De kachel weerstand, heb ik laatst ook gerepareerd, kosten 1 euro 50. Thermische zekering kun je zo bij een electro onderdelen speciaalzaak kopen. Je moet de thermische zekering wel weer klemmen, solderen kan niet ivm bedrijfstemperatuur en smeltpunt van soldeer tin.

Bij mij deed de kachel het eerst ook niet, maar kwam er toen achter dat in de zekeringkast een verbinding losgesmolten was, even kast demonteren en weer vast zetten en alles werket weer ca 1uurtje werk kosten 0 euro kachel weerstand 1euro50.Dit euvel met de zekeringkast schijnt een bekend probleem te zijn bij de eerste serie van de coupe '96.

Nou, vanmorgen ben ik met de auto bij Renault geweest. Na wat onderzoekjes werd mij verteld dat hoogstwaarschijnlij k een relais op de ECU kapot is. Dat mijn achterruitverwarmin g het niet doet, zou ook komen door iets wat met de ECU te maken heeft.

Aangezien een ECU niet echt een goedkope oplossing is :-\, is er besloten om een bypass te maken vanaf het kachelpaneel naar het aanjagergedeelte.

De achterruitverwarmin g is ook wel om te leiden, maar dan moet er nog een relais tussen. Maar goed, dat kan nog wel. Het mooie weer komt er weer aan, en ik ben allang blij dat de ventilator het weer doet!
:~ :~
Hans R.

Ik had laatst bij de auto van mijn vriendin hetzelfde probleem, kachel deed niks meer.
Met spanning direkt op de kachelventilator werkte het wel.
Ik heb ook alles afgezocht en uiteindelijk zat het in die stekker.
Dat is ook het makkelijkste te controleren.
Ik heb daarna de draden uit de stekker geknipt en buiten de stekker om met elkaar verbonden.
Plaats reactie