2 mensen op een ander forum :$ met het zelfde probleem kan dit het zijn?
Effe uit het oude forum geknipt:
"De kachel weerstand, heb ik laatst ook gerepareerd, kosten 1 euro 50. Thermische zekering kun je zo bij een electro onderdelen speciaalzaak kopen. Je moet de thermische zekering wel weer klemmen, solderen kan niet ivm bedrijfstemperatuur en smeltpunt van soldeer tin.
Bij mij deed de kachel het eerst ook niet, maar kwam er toen achter dat in de zekeringkast een verbinding losgesmolten was, even kast demonteren en weer vast zetten en alles werket weer ca 1uurtje werk kosten 0 euro kachel weerstand 1euro50.Dit euvel met de zekeringkast schijnt een bekend probleem te zijn bij de eerste serie van de coupe '96.
Nou, vanmorgen ben ik met de auto bij Renault geweest. Na wat onderzoekjes werd mij verteld dat hoogstwaarschijnlij k een relais op de ECU kapot is. Dat mijn achterruitverwarmin g het niet doet, zou ook komen door iets wat met de ECU te maken heeft.
Aangezien een ECU niet echt een goedkope oplossing is :-\, is er besloten om een bypass te maken vanaf het kachelpaneel naar het aanjagergedeelte.
De achterruitverwarmin g is ook wel om te leiden, maar dan moet er nog een relais tussen. Maar goed, dat kan nog wel. Het mooie weer komt er weer aan, en ik ben allang blij dat de ventilator het weer doet!