Kan iemand mij vertellen hoe je te werk moet gaan bij het vervangen van een xenonlamp?
Het gaat om een phase 2 laguna grandtour 2001
Moet de hele unit verwijderd worden, of kun je zoals bij normale h4/h7 lampen onder de motorkap t lampje verwijderen en verwisselen?
Volgens mij kun je daar namelijk niet handig bij.
tips and tricks are welcome
Bedankt,
Frank
Xenonlampen vervangen
Het is misschien niet makkelijk maar wel zeker zelf te doen.
Aan de kant van de accu, kapje loshalen die de lampen beschermt door kwart slag te draaien, je ziet dan eenaluminium iets zitten, kwart slagje draaien en eraf trekken, dit is de voeding.
Nu 2 palletjes die boven aan ziten inknijpen en loshalen, nu kan de lamp eruit, inbouwen omgekeerde volgorde.
Aan de andere kant moet je eerst de vulhals van de ruitenvloeistof ff raf halen anders kan je er niet bij.
Hierna alles zoals de andere kant. succes
Aan de kant van de accu, kapje loshalen die de lampen beschermt door kwart slag te draaien, je ziet dan eenaluminium iets zitten, kwart slagje draaien en eraf trekken, dit is de voeding.
Nu 2 palletjes die boven aan ziten inknijpen en loshalen, nu kan de lamp eruit, inbouwen omgekeerde volgorde.
Aan de andere kant moet je eerst de vulhals van de ruitenvloeistof ff raf halen anders kan je er niet bij.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Moderator
- Car: MB
uit ervaring weet ik dat een kapotte xenon lamp vaak compleet kapot is (glas in 100 stukjes). Als dat zo is, probeer dan zoveel mogelijk glas uit je koplampunit te halen (stofzuiger met een slangetje oid).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
MikeVV schreef:Het is misschien niet makkelijk maar wel zeker zelf te doen.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!

Ik heb het zelf eergisteren ook gedaan en hoe vaker je het doet des te makkelijker het wordt....
Inderdaad wel weer een mooi gezicht die nieuwe lampen./
Inderdaad wel weer een mooi gezicht die nieuwe lampen./