Vraagje.
Ik ben bezig mijn GTT op te knappen en ook de motor wil ik weer zo goed als nieuw maken.
Nu heb ik bij mb car performance op de site gezien dat er drie verschillende revisie sets te leveren zijn.
Nu is mijn vraag welke kan ik het beste nemen als ik nog de originele turbo wil behouden maar wel wat meer vermogen er uit wil halen ?
Ik zat zelf te denken aan de level 2 set of kan ik net zo goed level 1 dus origineel nemen .
Wat zin jullie meningen hier over ?
Welke Revisie set voor mij GTT
-
- Contacteer:
met orginele turbo, kun je zonder aanpassingen aan het blok zo'n 20 pk extra nog winnen.. anders zit je aan een grotere turbo, wil je nog meer is een andere nokken as een aanrader, maar dat kan later ook wel en ik denk dat je voor een paar 10tjes er een gewoon 1.4 injectie nokken as in moet stoppen.. daar haal je ook al wel een stuk winst mee
-
- Contacteer:
Dus dan kan ik het beste de level 1 set halen en op de sloop zoeken naar een 1,4 injectie nokkenas .
En hoe kan ik die 20 pk winnen als ik vragen mag.
En hoe kan ik die 20 pk winnen als ik vragen mag.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kan je hier meer over vertellen?Abel schreef:met orginele turbo, kun je zonder aanpassingen aan het blok zo'n 20 pk extra nog winnen.. anders zit je aan een grotere turbo, wil je nog meer is een andere nokken as een aanrader, maar dat kan later ook wel en ik denk dat je voor een paar 10tjes er een gewoon 1.4 injectie nokken as in moet stoppen.. daar haal je ook al wel een stuk winst mee
Project: GTT Blue Sport
Dat hoor je wel vaker dat een atmosferische as het wel aardig doet op een turbo motor die daarvoor een 'getemde' as heeft.
Ik zou trouwens mensen toch echt aanraden om die antieke Garret T2 met een mooie zwier in de vuilnisbak te donderen en op zoek te gaan naar een leuke T2 hybride /T25 hybrid oid. voor iets meer geld. Let dan wel op dat je iets zoekt wat ook echt geschikt is voor je 1.4tje, probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden
Qua revisiesets kun je gewoon nog heel lang voort met de eerste set, pas zodra je echt alles hebt aangepast om meer dan pakweg 1,5 bar te gaan draaien zou ik pas naar andere sets gaan kijken. Een goedgebouwd C-motortje kan echt een hoop hebben.
En door simpelweg een goeie turbo te monteren met bijbehorende dikke downpipe (bijv. van Mark5t) en je carb naar groep A spec te laten ombouwen (MBcarperformance). Kun je relatief goedkoop toch een stevige vermogenswinst boeken van iets van 30-40%!
Ik zou trouwens mensen toch echt aanraden om die antieke Garret T2 met een mooie zwier in de vuilnisbak te donderen en op zoek te gaan naar een leuke T2 hybride /T25 hybrid oid. voor iets meer geld. Let dan wel op dat je iets zoekt wat ook echt geschikt is voor je 1.4tje, probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden

Qua revisiesets kun je gewoon nog heel lang voort met de eerste set, pas zodra je echt alles hebt aangepast om meer dan pakweg 1,5 bar te gaan draaien zou ik pas naar andere sets gaan kijken. Een goedgebouwd C-motortje kan echt een hoop hebben.
En door simpelweg een goeie turbo te monteren met bijbehorende dikke downpipe (bijv. van Mark5t) en je carb naar groep A spec te laten ombouwen (MBcarperformance). Kun je relatief goedkoop toch een stevige vermogenswinst boeken van iets van 30-40%!
-
- Contacteer:
ik heb nog wel een atmo blokkie liggen
1.4 monopoint
1.4 monopoint
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
ook ik heb zo een blokje liggen 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Meer vermogen bij een C1J is niet zo makkelijk als men vaak doet voorkomen...
Veel boost draaien wordt die absoluut sneller van, maar vermogen blijft vaak gewoon hangen. Het koppel stijgt daarintegen makkelijk van 165nm naar 200+.
Vermogen is goed te winnen door je inlaat aan te passen... Dus group a carburateur of zelfs injectie... hier zit namelijk een grote restrictie in...
Nokken-as is ook erg goed ervoor aangezien je dan het gebied waar het nodig is voor vermogen gaat optimaliseren(hogere toeren!).
Verder is er ook nog een hoop uit te halen met een andere ontsteking.
Veel boost draaien wordt die absoluut sneller van, maar vermogen blijft vaak gewoon hangen. Het koppel stijgt daarintegen makkelijk van 165nm naar 200+.
Vermogen is goed te winnen door je inlaat aan te passen... Dus group a carburateur of zelfs injectie... hier zit namelijk een grote restrictie in...
Nokken-as is ook erg goed ervoor aangezien je dan het gebied waar het nodig is voor vermogen gaat optimaliseren(hogere toeren!).
-
- Contacteer:
Ik ben donderdag bij Maurice Van mbcarperformance geweest en ik ga voor de level 2 set.
-
- Car: R19.R
die stoterstangen beperken de hoeveelheid toeren het meest volgens mijMichel S. schreef:Meer vermogen bij een C1J is niet zo makkelijk als men vaak doet voorkomen...
Gaat prima hoor, alle restricties verminderen als uitlaat, turbo, intercooler en carb. Ik denk dat Paz met gemak kan doortrekken tot 7000.
In sprints deed ik het ook nog wel es in de 1e en 2e versnelling.
Standaard GT kun je maar beter bij 6000 overschakelen ja
In sprints deed ik het ook nog wel es in de 1e en 2e versnelling.
Standaard GT kun je maar beter bij 6000 overschakelen ja

7000 rpmetjes haal ik dagelijks
gaat prima nog steeds geen problemen met mijn stoterstangetjes.

gaat prima nog steeds geen problemen met mijn stoterstangetjes.
Die stoterstangen trekken het wel, maar de klephoedjes kunnen dat niet hebben.
breken die in stukken dan?
of gaan ze gewoon los zitten?
ik heb trouwens wel iets verzwaarde klepveren.
of gaan ze gewoon los zitten?
ik heb trouwens wel iets verzwaarde klepveren.