accu? dynamo? kapot...

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
PhoenixNLx

hallo,

na mijn motorkabelboom te hebben vervangen werkte de auto weer goed... na een weekje of 3 begon mijn temperatuurlampje af en toe te knipperen, net alsof er slecht contact gemaakt werd ergens... gaf ik gas dan ging het lampje weg, liet ik het gas los kwam ie weer...maar het metertje bleef goed staan en de fan sprong ook aan als hij bij het 2de streepje kwam. dus daar 2-3 weken mee rondgereden, niks aan de hand...

nu kwam ineens dat mijn acculampje ging branden, ik dacht, dat is de accu want die stond al heel de tijd op zwart, dus dat hij opgeladen moest worden. Dus ik een nieuwe accu erin... lampje bleef branden... dus ik naar garage... hij doormeten, doet me dynamo niks meer, laat niet meer op... dus ik die dynamo eruit, laat hem testen... is hij gewoon in orde...

hebben we dynamo getest op hoeveel voltage hij geeft aan de accu, stationair geeft hij 14,8 ofzo en als ik toeren ga maken schiet hij naar de 16-17 volt, maar het rare is... hij doet dit met de oude en nieuwe accu...

rara wat kan het dit keer wezen?

iemand idee-en waar ik moet beginnen?
jacques

Spanningsregelaar defect.
PhoenixNLx

en waar zit die precies?
Riël
Über-Spammer

Op je dynamo :)
Dynamo niet goed getest, dit hadden ze wel mogen vinden bij je dynamotestboer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PhoenixNLx

ik heb em nog niet opgehaald, ga ik morgenochtend doen... en dan zal ik nog eens vragen of ze daarop willen testen..

is het moeilijk te vervangen? of kan ik beter een 2dehands dynamo kunnen aanschaffen?

p.s. dat temp lampje kan dat ook een 'foutje'zijn door de spanningsregelaar of is dat gewoon slecht contactje?
Riël
Über-Spammer

Gaat het temp-lampje rustig opgloeien? Dan zijn stekkers op temp sensor verkeerd om aangesloten.
PhoenixNLx

je hebt 2 stekkertjes aan de rechterzijkant van het blok... 1 zwarte en nog 1 (waarvan ik de kleur niet weet) maar de zwarte zorgt iig voor de temperatuurmeter... maar jij zegt dus eigenlijk dat die 2 omgewisseld moeten worden?
Riël
Über-Spammer

Ow dacht effe dat t om een GT ging ;)
PhoenixNLx

nope een renault 19 16v uit 1992 :p
PhoenixNLx

net weer langsgeweest, was die monteur er WEER niet... die em test...

kreeg ik weer 1 of andere doop-hoofd die alleen maar spullen kan verkopen ipv verstand van zaken heeft... maar hij zou em nog een keer laten testen en heeft als opmerking spanningsmeter erbij gezet en dan word ik vandaag nog gebeld...

we wachten af...
PhoenixNLx

de dynamo is echt in orde, heb het zelf gezien op de testbank. bleef onder de 15 volt aangeven.

denk dat ik hem morgen nog eens terugplaats en dan nog eens ga kijken of de accu goede getallen aangeeft. of is meteen een 2de hands beter? ook al is de dynamo in orde? misschien door de kortsluiting die ik heb gehad met de kabelboom dat hij het soms wel en soms niet doet?

wat kan het anders zijn?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ergens een contact in je nieuwe kabelboom? Een slechte massa?
PhoenixNLx

weer heel die kabelboom eruit dan? pff geweldig zo een renault... :~ (U)
Abel
Über-Spammer

pff als of dat niet bij een sl-opel kan....
PhoenixNLx

och ja, mijn vorige auto had ik ook aardig wat problemen, maar deze ziet er op het eerste gezicht super uit... motor, versnellingsbak, chasis etc etc

maar dan krijg ik vage problemen zoals motorkabelboom doorgefikt enzo... bedoel, baal er gewoon van, heeft niks persoonlijks verder met renault te maken, maar gewoon met de desbetreffende auto...

maar denk dat dynamo soms het wel en soms het niet goed doet ofzo..

morgen eens verder kijken
jacques

Gewoon de dynamo die je getest hebt en die onder de 15V blijft monteren. Als je nu een willekeurige 2e hands monteerd weet je niet waar het probleem zit.
PhoenixNLx

maat van me heeft dezelfde auto, wellicht kunnen we testen of zijn dynamo wel goede voltage blijft geven? dan kunnen we dingen uitsluiten toch?
PhoenixNLx

sinds hij getest heeft en we hem weer teruggeplaatst hebben werkt hij weer...

vreemd! maar maakt niet uit! zolang ie het maar blijft doen! :)
Plaats reactie