big end lagers kapot

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
just

hallo iedereen,
ik reed zondag op de snelweg en trok mn clio door tot 7000 toeren net niet in de toeren begrenzer,daarna begon de auto een beetje te tikken als ik gas gaf,ik ben er ongeveer 500 meter mee door gereden,en heb m toen stil gezet.
de olie temperatuur werd erg warm en de lampjes van de temperatuur begonnen te branden.de auto starte nog wel maar tikt wel.
nou vraag ik me af of iemand ervaring heeft met dit probleem en of iemand misschien weet of het nog mogelijk is om alleen de big end lagers te vervangen.
de olie en koelvloeistof stonden nog goed op pijl.
-PAZ-
Über-Spammer

Zo te horen liggen je drijfstang lagers eruit, vervangen is te doen. Blok open en kruk-as eruit en dan kijken wat de verdere schade is. Als je hem wilt repareren is het mischien goedkoper om een ander blok in je te hangen. Ik heb evt nog 16V blokje liggen mocht je interesse hebben.
R5GTT. Drive it like you stole it
just

de krukas eruit voor drijfstang lagers?die snap ik niet.
DennisT
Moderator

Kan zijn dat je krukas beschadigd is, en misschien ook de krukas lagers. Als je hem eruit haalt kan je het goed bekijken en weet je tenminste zeker dat het goed zit.
Bart V

De krukas hoeft er niet uit om te beoordelen of hij te veel beschadigd is.
Echter als je hoorbare lagerschade hebt, kan je er vanuit gaan dat de krukas al te ernstig beschadigd is, om het op te lossen met enkel nieuwe drijfstanglagers.
just

ok,ik zal nog wel even proberen om de drijstang lagers te vervengen en als het dan nog niet lukt zal ik waarschijnlijk toch aan een ander blok moeten denken zeker?
-PAZ-
Über-Spammer

just schreef:de krukas eruit voor drijfstang lagers?die snap ik niet.
Als je de lagers hoort kan je er wel voor 100% zeker van zijn dat er ook schade is aan de kruk-as :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
martijn williams

heb precies hetzelfde tijd geleden meegemaakt.. Olie pomp was kapot gegaan onder het rijden.. Schade: lagers kapot gelopen en krukas krom..

Kortom ga gewoon kijken voor een ander blok als je denkt dat de kosten te hoog worden..
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Plaats reactie