(ik heb een megane coupe uit '98.)
op eens een tikker in mn blok
het getikker gaat evenwijdig met de motor op als ik gas geef...
wat kan het zijn? (kleppen?)
en wat er aan te doen ?
op eens een tikker in mn blok ? :(
Poeh... Ik zou in ieder geval effe niet gaan rijden.
Wat voor blok zit erin? Hoeveel olie zit erin?
Het kan een klep zijn, maar ook een drijfstanglager en als het de laatste is, dan heb je een groter probleem.
Het zou eventueel ook een lekke spruitstukpakking kunnen zijn. Het geluid is op een forum helaas moeilijk te checken.
Wat voor blok zit erin? Hoeveel olie zit erin?
Het kan een klep zijn, maar ook een drijfstanglager en als het de laatste is, dan heb je een groter probleem.

Het zou eventueel ook een lekke spruitstukpakking kunnen zijn. Het geluid is op een forum helaas moeilijk te checken.
Je consult wordt steeds beter Merijn, keep on going 
Pakking kun je uitsluiten, de vraag is was de tik er opene of issie langzaam opgekomen? Tikt ie ook bij rustig stationair lopen of alleen bij gasgeven?
Watvoor motor gaat het om? 1.6e of een 16v? Je moet toch echt meer info geven hoor

Pakking kun je uitsluiten, de vraag is was de tik er opene of issie langzaam opgekomen? Tikt ie ook bij rustig stationair lopen of alleen bij gasgeven?
Watvoor motor gaat het om? 1.6e of een 16v? Je moet toch echt meer info geven hoor

olie zit er genoeg in.
eerste 0 is nu wel een _ maar is al 2 weken zo.
1.6e
ik hoorde hem vandaag toen ik mn ramen open had
dus weet eigelijk niet of het langzaam is op gekomen of in een keer.
als hij stationair loopt hoor je hem niet
als ik gas geef hoor je hem wel
eerste 0 is nu wel een _ maar is al 2 weken zo.
1.6e
ik hoorde hem vandaag toen ik mn ramen open had
dus weet eigelijk niet of het langzaam is op gekomen of in een keer.
als hij stationair loopt hoor je hem niet
als ik gas geef hoor je hem wel
gematigde tikker vandaar dat ik ook aan de kleppen denk.
en in de auto hoor ik het getikker nauwlijks tot niet.
EDIT: las ergens dat verkeerde benzine ook niet goed kan zijn ??
tussen 95 en 98 zit verschil ???
en in de auto hoor ik het getikker nauwlijks tot niet.
EDIT: las ergens dat verkeerde benzine ook niet goed kan zijn ??
tussen 95 en 98 zit verschil ???
Laatst gewijzigd door puddinkie op vr 23 mei 2008 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de ratel aan je dynamo of krukas draaien tot een nok omhoog staat en dan kijken wat de dikste voelermaat is die je ertussen krijgt (mag wat weerstand hebben).
Klepspeling weet ik niet zo direct, inlaat 0.2 en uitlaat 0.4 of iets in die geest.
Klepspeling weet ik niet zo direct, inlaat 0.2 en uitlaat 0.4 of iets in die geest.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
weet je zeker dat het je blok is? kan ook zoiets lulligs zijn als een steentje wat vast zit in je banden!
Het gaat met de toeren mee, ook bij stilstand, dus dat wordt moeilijk...Ad schreef:weet je zeker dat het je blok is? kan ook zoiets lulligs zijn als een steentje wat vast zit in je banden!

Duik inderdaad eens met je kop onder de kap als iemand (zacht) gas geeft.

-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
verkeerd gelezen... 

1.6e motoren hebben gewoon tuimelaars. Geen gepruts met plaatjes dus.Steven schreef:Laat de klepspeling meten, of koop een voelermaat en check het zelf, tisnie zo moeilijk.
Die 1.6e hebben ook nog die achterlijke klepstelplaatjes ja.
oke maar uhm hoe zit het dan want ik heb het nog nooit eerder gedaan en overal moet de eerste x voor zijn he
volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn alleen ff weten hoe het moet
dus bij deze ff paar vraagjes:
wat mag de speling zijn van de kleppen?
waar moet ik meten ? (misschien fototje)
en aandraaien lijkt me niet de moeilijkste taak.

volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn alleen ff weten hoe het moet

dus bij deze ff paar vraagjes:
wat mag de speling zijn van de kleppen?
waar moet ik meten ? (misschien fototje)
en aandraaien lijkt me niet de moeilijkste taak.