Na 1,5 jaar een 16v te hebben gereden ben ik van plan eerdaags een rs fase 1 aanteschaffen.
Zijn er nog specifieke dingen waar je op kan letten bij een rs? En zit er verschil in het model 2000-2001?
aanschaf rs
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
- Car: Clio 3 RS / V6
- Locatie: reeuwijk
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Zie het Mankemententopic voor de RS maar schrik niet want hierin staat echt alles wat mensen hebben meegemaakt. Notair zijn in ieder geval het uitlaatsysteem, het stuur en de dunne lak. Verder zijn het echt relatief betrouwbare auto's!
Verschil tussen de eerste en latere RS phase 1's is in ieder geval dat de eerste serie alleen in 1 type zilver geleverd werd en deze later vervangen is door 2 andere types zilver + andere kleuren (rood, blauw, geel en zwart). Technisch en qua uitrusting is er volgens mij geen enkel verschil (in de origineel Nederlandse dan).
Verschil tussen de eerste en latere RS phase 1's is in ieder geval dat de eerste serie alleen in 1 type zilver geleverd werd en deze later vervangen is door 2 andere types zilver + andere kleuren (rood, blauw, geel en zwart). Technisch en qua uitrusting is er volgens mij geen enkel verschil (in de origineel Nederlandse dan).
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
ik rijd momenteel een rs ph1 en niks te klagen hoor.
ja onderhoud is duur...
check je distributieriem of deze vervangen is, kostte mij 800 euro.
verder idd uitlaatsysteem
en een keer goed door trekken in zn 1 want vaak willen ze bonken als dee motorsteun rot is... was bij mij ook zo(of was het toch de uitlaat??) maar is in 1 keer verdwenen?
verder de electrische functies testen
ja onderhoud is duur...
check je distributieriem of deze vervangen is, kostte mij 800 euro.
verder idd uitlaatsysteem
en een keer goed door trekken in zn 1 want vaak willen ze bonken als dee motorsteun rot is... was bij mij ook zo(of was het toch de uitlaat??) maar is in 1 keer verdwenen?
verder de electrische functies testen
Ik heb ook een RS Ph1, iets meer dan een jaar nu. Wel een paar kleine dingetjes gehad (airbaglampje, losbrekende duergreep, ruitmechanisme), maar verder niet echt schokkende dingen. Het stuur, sja, ik probeer er maar niet op te letten, maar daar ga ik nog wel eens een keer iets aan doen, het ontsiert de auto.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
hier ook al 18 maand aant vliegen met ee rs phase 1 , en geen enkel mankementje gehad buiten onregelmatig schommelen van toerental ( wat verholpen werd door WD40 trukje van MENNO ) en voorbanden die er vlug doorheen zaten
grtz bart

grtz bart
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
- Car: Clio 3 RS / V6
- Locatie: reeuwijk
okee klinkt wel goed, helaas net eentje aan me neus voor bij gegaan
dus moet weer ff verder kijken 

