hallo,
gister 2uur achter elkaar gereden.
niets aan de hand.
op de terugreis een aantal uren later deed zich het volgende voor:
ik reed op de snelweg en de auto begon te zoemen/fluiten.
dit ging steeds harder.
uiteindelijk langs de kant gezet. niets kunnen vinden.
Na een aantal minuten ben ik verder gereden en een aantal minuten daarna begon het geluid opnieuw.
Daarna weer gestopt en 15min stil gestaan. vervolgens heb ik geen last meer gehad van het geluid.
(geluid is alleen hoorbaar wanneer de auto rijd, hoe harder je rijd, hoe scheller en harder het geluid)
ik ben bang dat het wat met mn remmen te maken heeft, maar wat? het komt zo ineens.
het volgende heb ik geprobeerd:
- koppeling in, geen effect
- flink remmen, geen effect
- zacht pompend remmen, geen effect
- bij bochten en rechtdoor blijft het zich voordoen
- remvloeistof stond op hetzelfde niveau als normaal.
Iemand enig idee wat het is en wat eraan te doen is?
hard zoemend geluid
wiellager kapot
Immer wieder die verdammte Holländer
auto opkrikken, voelen of er speling op het wiel zit met je handen aan de boven en onderkant van de band, en even rond laten draaien en horen of er vreemde zoemende/krakende geluiden uit komen.
wiellager moet je laten persen, en als je het zelf nooit gedaan hebt is het een lastig karweitje.
wiellager moet je laten persen, en als je het zelf nooit gedaan hebt is het een lastig karweitje.
Immer wieder die verdammte Holländer
net even getest.
geen speling.
enkel naar boven toe naar de ophanging van de vering.
Dit scheen normaal te zijn volgens de apk keurmeester.
miss. i.v.m. verlagingsveren.
deze zouden weer onder spanning komen wanneer de auto weer op zn wielen staat. klopt dat?
verder op geen enkel punt speling te vinden.
bijde kanten zijn gelijk.
het geluid wat ik hoor bij het ronddraaien van het wiel is een heel licht schavend geluid.
de blokke tegen de schijf denk ik.
Hoe normaal is dat? hoe licht moet het wiel draaien?
ze draaien iig allebij even licht/zwaar.
wat zou ik nog kunnen proberen of kijken?
geen speling.
enkel naar boven toe naar de ophanging van de vering.
Dit scheen normaal te zijn volgens de apk keurmeester.
miss. i.v.m. verlagingsveren.
deze zouden weer onder spanning komen wanneer de auto weer op zn wielen staat. klopt dat?
verder op geen enkel punt speling te vinden.
bijde kanten zijn gelijk.
het geluid wat ik hoor bij het ronddraaien van het wiel is een heel licht schavend geluid.
de blokke tegen de schijf denk ik.
Hoe normaal is dat? hoe licht moet het wiel draaien?
ze draaien iig allebij even licht/zwaar.
wat zou ik nog kunnen proberen of kijken?
weet je nou al wat het is?
Immer wieder die verdammte Holländer