vragen/problemen ebay

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gast

email verkeer (in omgekeerde volgorde)

Hi Jo,

Neen, jammer genoeg niet. De enige manier om daar iemand
te pakken te krijgen is via die formulieren.

Mvg
Tine
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, November 14, 2007 9:00 AM
Subject: RE: U hebt een bericht ontvangen van een eBay-lid

Bedankt voor de info Tine,

toch verwijst ebay me naar de lokale website van ebay UK om daar het geschil te melden en uit te leggen. Dat zie ik niet echt zitten vanwege het taalgebruik. Wanneer ik via de belgische site ga kan ik op geen enkele manier de juiste omschrijving vinden om iemand van ebay te contacteren. Heeft U toevallig een email adres waar ik men verhaal heen kan sturen ??

Met vriendelijke groet, Jo
--------------------------------------------------------------------------------

Subject: Re: U hebt een bericht ontvangen van een eBay-lid
Date: Wed, 14 Nov 2007 07:55:28 +0100

Hallo Jo,

Ik weet dat het twee vervelende gevallen zijn voor jou.

Je kunt ze alletwee melden aan Customer Support als
niet-leverende verkopers.

Ga naar de Hulp pagina's (knop op de site rechtsboven)
en klik daar op 'Contacteer ons'.

Als experts kunnen wij alleen maar advies geven, voor al
de rest moet je Customer Support contacteren.

Groetjes
Tine

Sent: Tuesday, November 13, 2007 10:42 PM
Subject: RE: U hebt een bericht ontvangen van een eBay-lid

Het eerste geval vond ik een heel spijtig toeval, toch hebben wij dezelfde dag nog een aanbod gedaan om via paypal te betalen en zelfs de afhaling ervan te organiseren door een vriend die in de buurt woont. De verkoper heeft me laten weten dat hij het item weer zou adverteren maar aan hogere prijs. Daarbij geeft hij zelf aan dat hij het te weinig vond ondanks de "no reserve auction".

In het tweede geval:

ik kreeg de kans niet eens om te betalen ! Van zodra de bieding beindigd was kreeg ik een mail van ebay om te betalen. Onmiddelijk heb ik contact opgenomen met de verkoper om te vragen hoe hij betaald wou worden. Daarop zei hij dat het onmogelijk was het item te verkopen omdat het "plots uit het rek gevallen was". Ik heb al deze mails nog in men inbox zitten. Dit is duidelijk een geval van niet willen verkopen vanwege een lage prijs. Als ik daardoor een negatieve feedback krijg maakt me dat niks uit. Anderen zijn hiermee verwittigd hoe dit heerschap omgaat met het ebay handelen.

Dank voor uw antwoord en ik hoop dat U een aktie kan ondernemen voor het tweede geval.

Met vriendelijke groet,

Jo
--------------------------------------------------------------------------------
Subject: Re: U hebt een bericht ontvangen van een eBay-lid
Date: Tue, 13 Nov 2007 20:53:37 +0100

Beste,

Eerste geval:

Stond het in die aanbieding van die eerste verkoper dat hij enkel
Paypal aanvaardde of stonden er andere betalingsmethoden in
beschreven?

Hij aanvaardt het niet dat u een ander zijn Paypalaccount gebruikt, omdat
hij naar een ander adres moet versturen dan dat welk in die Paypal-
account opgegeven staat. Mocht u ooit claimen dat u uw object niet
ontvangen heeft, dan heeft hij geen poot meer op te staan, dus ergens
begrijp ik hem wel.

Oplossing:
Toch een eigen PP-account openen en uw Visa/Mastercard koppelen ofwel
de aankoop annuleren met wederzijdse toestemming.

Tweede geval:

Dit is inderdaad raar en vervelend, maar veel kunt u niet doen, u heeftt immers
nog niet betaald.

Ik zou ook deze aankoop annuleren en uitkijken naar een ander object.

Indien u wilt, kunt u wel een negatieve feedback geven, maar hou
er rekening mee dat hij er misschien eentje teruggeeft.

Mvg
Tine Van Belle
http://www.atconsultancy.be

Sent: Tuesday, November 13, 2007 10:37 AM
Subject: U hebt een bericht ontvangen van een eBay-lid

eBay heeft dit bericht verzonden aan Kristof Vervliet (qualityparts_be).
Uw geregistreerde naam is in het bericht opgenomen om aan te tonen dat het bericht afkomstig is van eBay. Meer weten?

Bericht van eBay-lid, joco801

Reageer niet op dit bericht indien u gevraagd wordt om de transactie buiten eBay om af te handelen. Dit type aanbieding druist in tegen het eBay-beleid, kan frauduleus zijn en is niet gedekt door de regeling voor kopersbescherming. Meer weten?

Beste qualityparts_be,

reeds 2 maal in 1 week heb ik problemen met verkopers van ebay.co.uk . Het betreft 2x een gewonnen item en 2maal dat de verkoper zich ontrekt aan de verkoop. De eerste weigerde omdat ik niet via paypal wou werken. Diezelfde dag wou een engelse vriend dit voor me doen en nog weigerde de verkoper. Gisteren won ik een item bij een handelaar en plots is het item uit het rek gevallen en onmogelijk te verkopen. Op mijn vraag of hij me iets anders kan aanbieden blijft het stil.
Maus

Maarten-Jan
Car: R19.R

Ebay mischien even op de hoogte stellen dan maar...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is dat dezelfde verkoper dan?? Volgens mij niet, toch?
-Gideon-

Wat ik zoiezo niet snap is dat die pipo er geen meerdere heeft liggen, maar dit toch wel duidelijk in z'n advertentie aangeeft..
Ik quote:
"JBcarparts" We have been in retailing performance car parts since 1999, and now we are moving to larger premises so we are clearing out are current stock at much less than trade prices, with no reserve sales. So grab a good quailty bargin, before they all go.
RoyH

Hou ons op de hoogte hoe dit afloopt Jo :) ben ik wel eens benieuwd naar of dit soort eikeltjes ook een keer aangepakt wordt... want volgens mij zit er zeker wel een wettelijke kant aan dit verhaal...

Wat ik niet snap is dat die Tine zegt dat ze vrij weinig kunnen doen omdat jij ook nog niet betaald hebt.... maar er staat toch vrij duidelijk in de overeenkomsten dat als je een iets aanbied en/of een bod uitbrengt je jezelf hiermee verplicht tot leveren en betalen...
Reno-loos
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Misschien niet direct het juiste topic hiervoor maar toch even de melding dat een aantal mensen hier niet volgens verkoopafspraken werken.

Wanneer mensen hier liefhebbers zijn, enigszins fatsoen hebben en elkaar willen helpen verwacht ik op zijn minst eerlijkheid en respect naar elkaar.

Het is onnodig om namen te noemen, maar het maakt sommigen niet echt populairder (bij mij)......
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op wo 7 mei 2008 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ach ja... Ik heb me er bij neergelegd ondertussen. Beetje jammer inderdaad. :( Zelfs de mensen met de grootste mond over normen en waarden houden er twijfelachtige manieren op na. (N)
Riël
Über-Spammer

Nou is dat fijn om te weten (Y).

Verhaal heeft dan ook altijd 2 kanten ;) Dit soort informatie zou toch niemand wat mee kunnen. Het is dan ook enkel gericht op de persoon waar je een probleem mee had. Doe dat de volgende keer netjes via PM, dat geeft minder vraagtekens bij personen die dit lezen (Y).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

mwah,

de personen waar het om gaat weten toch wel wie bedoelt word. Daarbij is dit meer een ontevreden uiting van mij over hoe sommigen handelen. Dit is verder niet meer persoonsgericht, maar over het algemeen handelen van mensen via online verkoopkanalen.

Verder zijn jullie allemaal lief (L) (Y)
Riël
Über-Spammer

Jean-Paul-S schreef:mwah,

de personen waar het om gaat weten toch wel wie bedoelt word. Daarbij is dit meer een ontevreden uiting van mij over hoe sommigen handelen. Dit is verder niet meer persoonsgericht, maar over het algemeen handelen van mensen via online verkoopkanalen.

Je had het in je post duidelijik over 'hier'. ;) Gaat het over het algemeen internetverkopen dan is de toon van de post verkeerd, niemand heeft er een boodschap aan. En als derde, de mensen waar het over gaat lezen het wel. Dus had ik gelijk met dat die post gedaan is om die mensen het 'even te laten weten'.

Maar bedenk je daarbij wel dat mensen die er niks mee te doen hebben, onnodig het idee krijgen wat er allemaal gaande is. Zulke dingen schieten we allemaal niks mee op, en daarbij is dit enkel JOUW kant van het verhaal.

We hebben de policy dat we over bedrijven geen negatieve dingen schrijven, omdat het niet controleerbaar is. Zoiets zou ook over personen moeten gelden ;) Snap je waar ik heen wil?

Ik voel me zelfs aangevallen door die post, want ik ben wél een eerlijke verkoper! Vandaar dat ik je bericht als 'onnodig' klassificeer!

Snappie?

(F)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Riël Notermans schreef:

Je had het in je post duidelijik over 'hier'. ;) Gaat het over het algemeen internetverkopen dan is de toon van de post verkeerd, niemand heeft er een boodschap aan. En als derde, de mensen waar het over gaat lezen het wel. Dus had ik gelijk met dat die post gedaan is om die mensen het 'even te laten weten'.

Maar bedenk je daarbij wel dat mensen die er niks mee te doen hebben, onnodig het idee krijgen wat er allemaal gaande is. Zulke dingen schieten we allemaal niks mee op, en daarbij is dit enkel JOUW kant van het verhaal.

We hebben de policy dat we over bedrijven geen negatieve dingen schrijven, omdat het niet controleerbaar is. Zoiets zou ook over personen moeten gelden ;) Snap je waar ik heen wil?

Ik voel me zelfs aangevallen door die post, want ik ben wél een eerlijke verkoper! Vandaar dat ik je bericht als 'onnodig' klassificeer!

Snappie?

(F)
Riel, ben het wel met je eens, maar lees het forum eens door over hoe vaak bedrijven hier wel niet afgezeken worden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Riël Notermans schreef:

Snappie?

(F)
In eerste instantie gaat het over hier ja, dat is 100% waar. Daarbuiten kom ik het helaas ook (te) vaak tegen. Het gaat niet over een bedrijf, daar zou ik zo professioneel zijn om dat met het bedrijf zelf te regelen (Y) :)

Dit bericht is verder niet gericht op personen die zich wel aan afspraken houden :wink: :) (Y)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Luco/Alpine-racer schreef:Riel, ben het wel met je eens, maar lees het forum eens door over hoe vaak bedrijven hier wel niet afgezeken worden.
Nooit? Geef een voorbeeld anders? Ik lees alleen maar goede dingen over bedrijven (en dat is even erg, maarja...blijft een heikel punt).

Ik snap de hele poeha sowieso al niet. Heb je een probleem met iemand, los het dan met diegene op. Toch? Dit soort dingen aan de lopende band spuien op het forum doet het voorkomen van de club helemaal niks goed, maar dat is mijn mening. :)
Riël
Über-Spammer

Daniël W. schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Riel, ben het wel met je eens, maar lees het forum eens door over hoe vaak bedrijven hier wel niet afgezeken worden.
Nooit? Geef een voorbeeld anders? Ik lees alleen maar goede dingen over bedrijven (en dat is even erg, maarja...blijft een heikel punt).

Ik snap de hele poeha sowieso al niet. Heb je een probleem met iemand, los het dan met diegene op. Toch? Dit soort dingen aan de lopende band spuien op het forum doet het voorkomen van de club helemaal niks goed, maar dat is mijn mening. :)

Het komt stiekem nog wel voor Luco, echter het beleid erin ligt dus zoals ik het omschrijf. Topics die alweer in de vergetelheid zijn geraakt ga je dan ook niet meer ophalen. Men probeert er wel op te letten.

Het voorkomen is inderdaad een punt Daniel. Sommige zaken moet je niet lopen rondneuzelen hier, daar wordt dan niemand beter van :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Riël Notermans schreef:
Daniël W. schreef:

Het komt stiekem nog wel voor Luco, echter het beleid erin ligt dus zoals ik het omschrijf. Topics die alweer in de vergetelheid zijn geraakt ga je dan ook niet meer ophalen. Men probeert er wel op te letten.

Het voorkomen is inderdaad een punt Daniel. Sommige zaken moet je niet lopen rondneuzelen hier, daar wordt dan niemand beter van :)
Klopt, in feite kom je er ook niet ver mee. Echter het moet eens gedaan zijn met de mensen die zo "zaken" doen. Dan kun je wel zeggen dat ik niet moet kopen bij iemand, maar dan gebeurd het wel een ander. Anders gooit iemand alles hier maar ff weg, mijn punt komt niet goed over/word anders opgevat dan bedoelt (Y) :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Daniël W. schreef:

ik ga geen voorbeelden noemen dan haal je alles weer op, was meer een constatering, niet meer en niet minder (Y)
Riël
Über-Spammer

Maargoed. T is een ebay-topic met een hoop stof :~
Ferdy
Über-Spammer

wilde net zeggen... :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ach dan staat het weer eens bovenaan, en is nooit verkeerd om scherp te blijven op verkoopsites en er weer even aan herrinerd te worden :)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Luco/Alpine-racer schreef:
Daniël W. schreef:

ik ga geen voorbeelden noemen dan haal je alles weer op, was meer een constatering, niet meer en niet minder (Y)
Duidelijk (Y)
Plaats reactie